AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg opplevde en MA der hjerte hadde sluttet å slå i uke 9, var selv i uke 10. ble utført en abort med cytotec for 1.5 uke siden, der jeg blødde kjempe mye i 5 dager, mye klumper og morkake osv kom ut, ikke sett noe embryo enda. Blødningen har vært en god del mindre de siste 5 dagene der det nesten ikke er noe spor i bindet, trodde jeg var nesten ferdig med blødning men så tar det seg hele tiden opp igjen etter en dag uten. Er det normalt? Av og på med blødning? Har også tatt 2 graviditets tester for å se om den går ned i styrke (babyplan strimmel) med 3 dagers mellomrom men den er helt lik i styrke. Burde den ikke gå ned i styrke på 3 dager? Vil bare bli ferdig med den blødningen og hcg nivået så jeg kan komme meg videre fra dette….. Anonymkode: 928de...138
Amatariel Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Er nok veldig individuelt dette. Jeg hadde en MA i fjor på samme svangerskapslengde som deg og jeg blødde veldig lite etter pillekuren, bare litt mer enn en vanlig mens. Tok en UL-kontroll bare noen dager etter blødningene startet, og da fikk jeg beskjed om at livmoren var tom (hadde heller ikke sett noe embryo). Men jeg har jo også lest om dem som blør lenger. Hovedregelen til sykehuset er at man skal ta kontakt dersom det har gått 1 måned etter aborten og man fortsatt får positiv g-test. Så alt før dette er nok normalt. Om du føler at noe er galt og er veldig bekymret så ville jeg nok tatt en telefon til gyn.pol og forklart situasjonen slik at du kan få en sjekk. Kan jo hende det ligger noen rester du trenger en kur til for å få ut, og at det er derfor du jevnlig blør.
tussi84 Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Veldig individuelt. Jeg har brukt 2-3 uker ca hver gang etter en sa/ma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå