Gå til innhold

Avslutte ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en fyr nå en god månedstid ca. Først turer og slik, etterhvert hjemmedater. Hatt sex de siste ukene. 

Stemninga er god, kjemien er god, alt er veldig hyggelig. 

Men, i en litt sånn bi setning kom det frem at han ikke nødvendigvis ønsket å barn og familie. Vi så en tv serie, og han bare nevnte at det var derfor det ble slutt mellom han og hans tidligere kjæreste. Litt at han var ikke klar for barn og ja nå var jeg advart..hvis jeg så for meg å få barn de neste fem seks årene så måtte jeg satse penga på en annen hest, så lo han litt. Han hadde ikke behov for å gifte seg, eller å bo med kjæresten. Var litt åpen for det meste.. Og samtalen fløt videre.

Litt der og da, tenkte jeg at neida, jeg har god tid jeg, har ikke tenkt å bli gravid i år jeg. Dessuten for tidlig med en slik prat.. Men, etterhvert ble tankene gående. Vi er begge i 30 årene. Jeg ønsker familie og barn. Selv om jeg ikke ser for meg å bli gravid hverken i år, eller neste år så.. klokka går. Jeg kan jo ikke vente evig heller. 

Jeg burde spørre han, og jeg skal det. Men, helt ærlig. Når jeg tenker på dette i etterkant, så har han jo ganske tydelig sagt fra hva han ihvertfall ikke ser for seg? Og hvis jeg kunne ønske å bli mamma om noen år, så vil denne relasjonen være dumt å satse på? 

Jeg burde få en helt klar avklaring her. Og lurer litt på, sms eller f2f? Jeg blir sendt til Oslo for testarbeid på jobb, og blir nok værende der 2-3 uker. Så vi får ikke sett hverandre nærmeste tid. Ikke aktuelt med besøk eller reise tilbake ila denne perioden. Jeg må få en avklaring og mest sannsynlig avslutte dette. Ikke sant? Er det greit å gjøre på sms? Eller bør jeg vente til jeg ser han igjen lørdag 30? 

Anonymkode: 8c5d6...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du virkelig liker mannen så synes jeg ikke du skal kutte han ut på grunn av det. Rett og slett tenker jeg slik fordi jeg er i samme situasjon, bare omvendt. Jeg har datet en mann de siste ukene. Han har lyst på barn og alt som følger med, jeg har aldri hatt lyst på barn, og kan ikke se for meg et liv med barn, eller et normalt A4 liv generelt. Jeg liker han veldig mye, og ønsker å gi forholdet mer tid, kanskje jeg eller han endrer mening etterhvert? Kanskje han du dater får lyst på barn etterhvert? Men lytt til magefølelsen. ☺️

Anonymkode: f3239...815

Skrevet

Personlig for meg så hadde det vært en dealbreaker. Å miste muligheten til å få barn ville knust meg. Unntaket er jo om det ikke fysisk gikk av andre årsaker og man hadde vært sammen lenge, men siden dere er helt ferske..

Det er jo ditt valg hva du ønsker, men jeg kjenner flere som har gått inn i forhold på den måten også har de tenkt «han ombestemmer seg sikkert etter hvert», så går jo årene og plutselig har man ikke så god tid lenger og mannen, som var ærlig om hva han ønsket fra starten av, ikke endret mening.

Men uansett så burde du snakke med han om det :) 

Anonymkode: f5a53...343

• Liker 6
Skrevet

Han er ikke forelsket og ser ingen feamtid med deg. Mitt råd er Dump. Du blir ikke lykkelig med han her.

Anonymkode: 96c13...b88

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en som ikke har lyst til å satse på et forhold. Han vil bare ha et forhold som han ikke skal forplikte seg til. For min del då tenker jeg at det er red flag, og ville ikke ha klart å stole på han feks iht økonomi og felles innsats. Ville ha, sett på han som en litt ego fyr, som bare er med på det som gir han fordeler og ikke fordelaktig for dere to

Anonymkode: 6f186...8ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis du virkelig liker mannen så synes jeg ikke du skal kutte han ut på grunn av det. Rett og slett tenker jeg slik fordi jeg er i samme situasjon, bare omvendt. Jeg har datet en mann de siste ukene. Han har lyst på barn og alt som følger med, jeg har aldri hatt lyst på barn, og kan ikke se for meg et liv med barn, eller et normalt A4 liv generelt. Jeg liker han veldig mye, og ønsker å gi forholdet mer tid, kanskje jeg eller han endrer mening etterhvert? Kanskje han du dater får lyst på barn etterhvert? Men lytt til magefølelsen. ☺️

Hvor god tid har du? Hvis han ønsker seg barn, og du ikke vil, så er det jo på en måte å lure han til å være i et forhold hvor en av dere KANSKJE endrer mening. Selv hadde jeg vært helt knust om jeg hadde brukt si 6 år av livet mitt med et menneske som egentlig håpet at jeg skulle endre mening om å få barn. Det å få barn har vært så viktig for meg, så det er helt utenkelig at jeg ville endret mening om det. Nå er jeg over 30, og klokka tikker - heldigvis ville mannen jeg fant også ha barn, så for min del ordnet det seg, men hadde han sagt nå, etter å ha vært sammen i 8 år at "nei, barn og familie vil jeg ikke ha" så hadde jeg følt meg så lurt, utnyttet og såret at jeg er litt usikker på hva jeg ville ha gjort. Hadde jeg måttet dra ut på leting etter en ny en på dette tidspunktet så hadde det fort blitt for sent for meg å få barn med en mann... 

TS, vent til 30. Og snakk med han f2f. Det er uansett best, si at du har tenkt mye på dette og ønsker en avklaring. Hvis du virkelig ønsker deg barn, og han ikke vil ha det, så tenker jeg at det er best å gå videre å finne noen som ønsker det samme som deg! Å ta noe over sms er bare dumt, for det kan fort bli misforståelser. 

Anonymkode: d8422...689

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor god tid har du? Hvis han ønsker seg barn, og du ikke vil, så er det jo på en måte å lure han til å være i et forhold hvor en av dere KANSKJE endrer mening. Selv hadde jeg vært helt knust om jeg hadde brukt si 6 år av livet mitt med et menneske som egentlig håpet at jeg skulle endre mening om å få barn. Det å få barn har vært så viktig for meg, så det er helt utenkelig at jeg ville endret mening om det. Nå er jeg over 30, og klokka tikker - heldigvis ville mannen jeg fant også ha barn, så for min del ordnet det seg, men hadde han sagt nå, etter å ha vært sammen i 8 år at "nei, barn og familie vil jeg ikke ha" så hadde jeg følt meg så lurt, utnyttet og såret at jeg er litt usikker på hva jeg ville ha gjort. Hadde jeg måttet dra ut på leting etter en ny en på dette tidspunktet så hadde det fort blitt for sent for meg å få barn med en mann... 

TS, vent til 30. Og snakk med han f2f. Det er uansett best, si at du har tenkt mye på dette og ønsker en avklaring. Hvis du virkelig ønsker deg barn, og han ikke vil ha det, så tenker jeg at det er best å gå videre å finne noen som ønsker det samme som deg! Å ta noe over sms er bare dumt, for det kan fort bli misforståelser. 

Jeg føler ikke jeg lurer han, for jeg har fortalt han at jeg aldri har hatt lyst på barn, og sagt at jeg ikke vet om det er noe som kommer til å endre seg. Så han vet det, men det er jo mulig han «glemmer» det litt av og til, ettersom vi passer så bra sammen på mange andre måter. Jeg føler det vil være feil å gi slipp på noe så fantastisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler ikke jeg lurer han, for jeg har fortalt han at jeg aldri har hatt lyst på barn, og sagt at jeg ikke vet om det er noe som kommer til å endre seg. Så han vet det, men det er jo mulig han «glemmer» det litt av og til, ettersom vi passer så bra sammen på mange andre måter. Jeg føler det vil være feil å gi slipp på noe så fantastisk.

Greit at du har vært åpen om det, men håpet hans ligger jo der. Håpet om at bare han elsker deg nok, gir deg nok tid osv., så endrer du mening. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å gi slipp på noe som er fantastisk på alle andre måter, men jeg syns likevel ikke at det er riktig. Jeg tenker at hvis du ikke ønsker deg barn, og er helt sikker på det valget, så burde dere snakke om det. Fortell at du ikke vil ha barn og familie og at det ikke kommer til å endre seg. Da kan dere gå videre basert på de faktaene som ligger der, ikke basert på et håp som langsomt forsvinner i lengsel fordi det aldri skjer. Om han da velger å gå, for å finne en annen som ønsker det samme, eller om han velger å blir fordi det å få barn ikke er viktigere enn deg er hans valg, men han burde få ta det valget basert på faktaene som jo er qt du ikke ønsker deg barn. Hvis dere allerede har vært sammen lenge så er det å lure han til å bli ved å holde på håpet hans om at du, som han elsker og har det fantastisk fint med, kommer til å ombestemme deg og ville ha barn. Hva da når du også kommer i en alder der han vet at sjansen for barn forsvinner. Skuffelsen kommer til å komme, og det er bedre å være ærlig på det og gi mannen du elsker muligheten til å få det han kanskje vil ha mest av alt her i livet... 

Skrevet

Jeg avsluttet med han forrige jeg datet av ulike årsaker, og en av dem var at jeg innså at jeg aldri i verden kunne se for meg å få barn med ham... men så hadde jeg heller ikke fått følelser, og hadde nok avsluttet pga det alene uansett - jeg vet jo ikke helt sikkert om jeg vil ha barn i fremtiden, men så fort muligheten forsvant da jeg datet han, skjønte jeg at jeg hvertfall ville ha muligheten i fremtiden.

Jeg tror rett og slett dere må ta denne praten på nytt, og du må være åpen og ærlig og si at du ikke vil avskrive mulighet til barn i fremtiden. Så får dere nådd en konklusjon sammen, tenker jeg. Og ta det f2f, du, så er du sikker på at det ikke blir noen misforståelser. Lykke til 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...