Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er syk med feber og kvalme, og var derfor hjemme idag selv om jeg har praksis i studiet. Jeg må vær hjemme imorgen også.

Men leste at det kreves "sykemelding" for fravær under praksis, er det bare legeerklæring om at jeg er syk som blir gjort over telefonen?

Leste også at man må ta praksisdagene man er gått glipp av om igjen... Vet noen om man må gå de om igjen f.eks uken etter eller må de finne en tid i framtiden? Går lærerutdanning 1.året, og synes det har vært kjekt, men håper isåfall at jeg må ta de dagene neste uke, for har eksamener i slutten av denne måneden og november.... Har tenkt å spør rådgiver, men er redd for svaret😅

Anonymkode: 08daf...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kunne vi bruke "egenmelding" inntil tre dager per praksisperiode. Fravær utover det måtte man ha legeerklæring for å få godkjent, men hvis du hadde mye fravær (husker ikke helt hvor grensa gikk her) så måtte dagene tas om igjen. Hvis man allerede hadde fullført 50% av praksisen, ble perioden utvidet slik at man kunne ta igjen dagene samme semester. Hvis ikke, måtte man ta hele praksisperioden på nytt neste semester... 

Her er det nok litt variasjon fra sted til sted, så jeg ville ventet på svaret fra rådgiver. Hvis du uansett bare er borte to dager så tviler jeg på at det skaper så mye trøbbel 😊

Anonymkode: d65e9...683

Skrevet

Vi kunne ha opptil fem dager med egenmelding på mitt studie under praksis. Måtte ikke ta igjen noe. 

Jeg ville helt klart stolt mer på rådgiver som kjenner ditt studie og studiested, siden det er eneste personen som kan gi deg korrekt svar. Selv om rådgiver sitt svar kanskje ikke er det du ønsker, så kan folk her svare så mye svada og misinformasjon som de bare orker.

Skrevet

Vi kunne ha 10% som ikke måtte tas igjen. Opptil 20% og fremdeles bestå om man tok igjen dagene/timene. Så måtte vi regne ut fra hvor lang praksisperioden var😉

Anonymkode: b0f2d...19f

Skrevet

Som regel har man rom for udokumentert fravær, og evt. dokumentert. Legeattest holder i så fall. Sjeldent man må ta igjen praksis, spesielt om det kun dreier seg om et par dager. Ville ha hørt med rådgiver, og det er helt vanlig å være litt nervøs for svaret, men ikke la det hindre deg i å stille spørsmål. :) Det er helt lov å være syk, selv som student. 

Anonymkode: 50547...fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...