Gå til innhold

Flere her som ikke er turmennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Er det noen her som ikke er turmennesker? 

Jeg liker jo å gå ut å finne på ting med mann og barn, men jeg er veldig redd for skog, fjell etc der det ikke er så mange andre. 

Vi bruker heller tiden på å dra på cafe, besøk, byturer, lekeplass, park etc utenom sesongaktiviteter

Er det flere som oss?  

Hva synes dere om folk som oss som ikke går ut i naturen? 

Anonymkode: ecea2...ba3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. 

Jeg liker jo å gå ut å finne på ting med mann og barn, men jeg er veldig redd for skog, fjell etc der det ikke er så mange andre. 

Vi bruker heller tiden på å dra på cafe, besøk, byturer, lekeplass, park etc utenom sesongaktiviteter

Er det flere som oss?  

Jeg tenker at det finnes flere av "din" type enn av "min" type. Jeg liker godt skog og fjell, myr og lyng, men det er ikke ofte vi (har mann og barn på siste trinn av småbarnsfasen) treffer folk på vår alder, og i så fall har de hund og ikke barn. Iblant dukker det opp noen med barn på 10-12 år. Ytterst sjeldent at vi treffer andre barn på tur, og vi går ofte kjente, godt oppmerka stier. 

Anonymkode: cb283...578

• Liker 2
Skrevet

Jeg er akkurat om deg 🙂

Anonymkode: 2ad7e...108

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at det finnes flere av "din" type enn av "min" type. Jeg liker godt skog og fjell, myr og lyng, men det er ikke ofte vi (har mann og barn på siste trinn av småbarnsfasen) treffer folk på vår alder, og i så fall har de hund og ikke barn. Iblant dukker det opp noen med barn på 10-12 år. Ytterst sjeldent at vi treffer andre barn på tur, og vi går ofte kjente, godt oppmerka stier. 

Interessant, jeg har nemlig inntrykk av at de fleste småbarnsfamilier drar på tur så ofte de kan😊 men det er jo litt betryggende å vite, for jeg har ofte tenkt at vi burde vært mer "som alle andre". 

Flott hehe 

Skrevet

Er glad i skog der det er litt andre mennesker, typ stier fra Sognsvann til Ullevålseter. Tar også med barna på litt lettere fjellturer når vi er på hytta. Men sover ikke ute i telt og legger ut på langturer med barna langt unna. 

Anonymkode: 6dd69...ca5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Interessant, jeg har nemlig inntrykk av at de fleste småbarnsfamilier drar på tur så ofte de kan😊 men det er jo litt betryggende å vite, for jeg har ofte tenkt at vi burde vært mer "som alle andre". 

Flott hehe 

Jeg har også inntrykket av det samme når man hører med andre, sosiale medier osv, men en tur i skog og hei gir et helt annet inntrykk 🙂  Vi får aldri med oss venner med på tur, enda de har barn i samme alder som våre. De har hundre unnskyldninger. De finnes ikke kjent i nærtliggende, flotte turområder og oppmerka stier, og låner/passer vi ungene en dag, så drar vi dem ofte med på tur og det merkes at det ikke er ofte de er på tur andre steder enn på lekeplassen, for å si det sånn! 

• Liker 1
Skrevet

Du er redd for skog og fjell? Hva er du redd for? 
Jeg er en sånn som går ut i naturen. Jeg elsker å være på ute der det er minst mulig andre folk enn min lille flokk. I sommerhalvåret sover vi mye i telt. Mannen liker best teltplasser som har tilgang til toaletter osv, altså typ campingplasser. Jeg vil helst så langt unna andre vi kan komme. Så vi bytter litt på. 
Men vi gjør jo ikke dette hele tiden. Vi kan godt dra på lekeland og cafe en dag altså, jeg bare liker det å dra på «eventyr» så veldig mye bedre! Og ungene snakker selvfølgelig mer om de nettene vi sover i telt, brenner bål og ser dyr og natur enn den dagen vi var på cafe. 

Anonymkode: b3161...6c6

• Liker 5
Skrevet

Hadde likt turer om det ikke var så mye oppoverbakker så man blir sliten. 

Gidder heller ikke pakke bilen for å dra et sted for å gå i oppoverbakker.  Når ungene var mindre gikk vi kyststier, nå sender jeg mann og barn på lange fjellturer mens jeg får fred og ro hjemme. Ungene og mann synes 5-6 timestur er helt ok.

Anonymkode: 12272...6bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei. 

Er det flere som oss?  

Nå er ikke min mer enn 1 år, så det er begrenset hva vi har gjort det første leveåret. Han har aldri likt å sitte/ligge i vogna da, så har blitt få gåturer. Det har derimot blitt mer det å ta han med ut på besøk,kafeer, kjøpesenteret hvis jeg skal ha noe, eller gå på lekeplassen nå de siste par mnd. Jeg regner med at det er slike ting vi kommer til å fortsette med en stund til.

Skrevet

Jeg var akkurat som deg før jeg fikk barn. Noe skjedde (aner ikke hva) med meg og nå stortrives jeg i skog og mark, på fjellet, ved sjøen og generelt ute. Barna leker roligere og bruker mer fantasi ute i naturen. De ble tidlig vant til å gå i ulendt terreng og på lengre turer. Brukte bæresele/meis og vogn mest de første to årene med begge.

Mitt inntrykk er egentlig motsatt, at de fleste drar på leos lekeland, cafe, svømmebasseng, byturer osv i helger og ettermiddager.

Vi er forskjellige og jeg tenker barna har det fint der foreldrene trives. Så lenge man finner på ting sammen så må jo der meste vere greit.

Anonymkode: 26e24...832

• Liker 3
Skrevet

Hater turer her også

Anonymkode: d7412...986

Skrevet

Oh yes! Foretrekker å se på mennesker i byen heller en trær i skogen. Langt mer urban enn friluftsmenneske :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å tur i skogen og har evig dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør det mer. Men prøver å ta med barna ihvertfall et par ganger i uka.

Jeg føler at det er mer press på å gå på kafe og konserter og lekeland og bytur, og det oooorker jeg virkelig ikke med barn, haha. 

Anonymkode: dd890...291

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner veldig på det presset fra samfunnet om at man skal dra på tur i skog og mark når man har barn. Ser mange på jobb er av den typen og. Folk drar med barna på lange sykkelturer, overnatter i telt, er på kajakktur og vi bare; vi har vært i byen på cafe vi 😅

Jeg kan fint gå rett nedi fjæra en tur med barnet men vi har ikke skapet fullt av turklær og tursko til å gå tur i skog og mark.

Da vi vokste opp var vi ofte på tur i skogen men da gikk vi i joggesko og dongeribukse 😂 Idag blir du jo sett på som rar om du ikke har en egen garderobe for tur føles det som.

Er ofte på lekeplass i byen, på cafe, besøker museum tilrettelagt for barn, badeland. Besøker til og med åpne kirker i byen 😄 Går tur også i nærområdet men det blir jo asfalttur 😉

Anonymkode: b8050...9c0

• Liker 2
Skrevet

Japp. Eller… jeg liker jo egentlig å gå tur. Men dørstokkmila er alltid for lang. For det er deilig og kjedelig på en gang. 

• Liker 1
Skrevet

En av grunnene til at jeg aldri har gått så mye tur i naturen er at jeg ikke liker å gå alene. Men så fikk jeg hund, og da ble det plutselig litt triveligere.

• Liker 1
Skrevet

Tur i natur er fullstendig uinteressant og intetsigende for meg. Elsker å gå rundt og oppleve nye inntrykk, men får utrolig lite ut av fjell, fjell og atter skog. Da tar jeg meg heller en 5-timers gårunde i en ny by og tar inn historie, arkitektur, folkeluv, cafeliv, interessante folk osv. Tror rett og slett hjernen min liker litt mer liv og inntrykk en hva fjorten typer furu og nitten typer bergarter gjør.

Anonymkode: d524d...1ba

• Liker 6
Skrevet

Jeg liker å være ute i naturen. Vokste opp i en skog flere km unna sivilisasjon. Men sover ikke i telt, nei takk!! Har kjøpt hus med inngang til marka rett bak og håper mine nåværende asfaltbarn vil få like mye glede av skogen som jeg hadde.

Anonymkode: 593fc...784

Skrevet

Jeg elsker å gå tur, ha med stormkjøkken, plukke bær, sitte på et sitteunderlag å nyte naturen. Dessverre gjør jeg det ikke så ofte som jeg ønsker. Har en liten tass på 1,5 år som natueligvis ikke klarer så lange turer. Har ikke vært så mye på tur at vi har vurdert bæremeis så enn så lenge blir det minimalt, men passer på å få til når det åpner seg en mulighet uten barn 😊

Jeg syns ikke noen burde kjenne på noe du velger å ikke gjøre. Gjør det som gir deg glede også gjør andre det de liker. 

Anonymkode: 1b32b...ba3

Skrevet

Er ikke så glad i det. Her i byen har vi heller benyttet oss av urbane nærturer som kommunen har skiltet. Da får vi rørt oss, sett noe annet, og finner en lekeplass på veien. Så her er mitt tips til de som bor i Trondheim https://sites.google.com/trondheim.kommune.no/naertur/start

Anonymkode: 37c52...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...