Malie Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Så videoen før første gang i dag, og så ble eg litt betenkt. Tar han sitt eget liv? Er det det betyr når han hopper på havet? Er hun damen han såg en engel, og så tar han livet sitt for være med henne? Han synger om at han har en plan... misforstår eg?
Gjest kenneth Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Så videoen før første gang i dag, og så ble eg litt betenkt. Tar han sitt eget liv? Er det det betyr når han hopper på havet? Er hun damen han såg en engel, og så tar han livet sitt for være med henne? Han synger om at han har en plan... misforstår eg? ← Si det du. Jeg har ikke sett videoen etter jeg kjøpte plata og leste teksten, så jeg husker ikke når han synger hva. Det jeg stusser over, er at han går ut ganske så optimistisk med "... but I've got a plan", for deretter å falle hen til et litt mer trist sorti. Med mindre "But we shared a moment that will last till the end" er det han trenger. Uansett ei bra låt, og plata er jaggu meg svinbra den og.
Søtpotita Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 Dette har eg også lurt på...det at han legg frå seg alle tinga sine på rekke og rad for så å hoppa. Han virka jo ikkje å vera heilt i sjakk...litt besatt kanskje. Har lyst å vita "sannheiten" bak videoen/sangen Har også lyst på plata...
Gjest Catwoman Skrevet 1. oktober 2005 #4 Skrevet 1. oktober 2005 Det jeg stusser over, er at han går ut ganske så optimistisk med "... but I've got a plan", for deretter å falle hen til et litt mer trist sorti. Med mindre "But we shared a moment that will last till the end" er det han trenger. Uansett ei bra låt, og plata er jaggu meg svinbra den og. ← Det der har jeg også fundert litt på. Han synger jo også senere "and I don't know what to do, cause I'll never be with you" Men uansett en fin sang, og en ganske fin men trist tekst. Er sikker på det er flere som har opplevd noe lignende. Hele plata er forøvrig svinbra ja.
Gjest Gjesten Skrevet 1. oktober 2005 #5 Skrevet 1. oktober 2005 Sannheten bak teksten er så vidt eg veit at han såg ei eksdame saman med den nye typen sin på banen, og det fekk han til å tenke på alt dei hadde saman. Høyrde det i eit intervju med han. Men eg kan nok ikkje hjelpe med kva videoen betyr altså. Og plata er innmari god ja!!
Lillesøster Skrevet 1. oktober 2005 #6 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg oppfatter han litt ironisk. "My life is brilliant" - not.
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Da jeg hadde forelesning om selvmordsforebygging ble iallefall den videoen nevnt som glorifisering av selvmord (foreleseren hadde visst ringt CanalDigital for å få den stoppet!?! ), selv har jeg ikke sett den og kan ikke uttale meg.
Gjest Milah Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg synes ikke det virker som om han tar livet sitt. Dessuten, hvis det vrikelig er det han gjør, hvorfor blir ikke videoen stoppet, husker jo alt oppstyret rundt Britney, da hun liksom tok livet sitt i en video!
pusla Skrevet 1. oktober 2005 #9 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har også forstått det sånn at han tar livet av seg på slutten. Dramatisk er det iallefall. Nydelig låt, ser at flere her sier at hele skiva er bra, da får jeg kanskje tenke på å kjøpe den da.
Gjest Starya Skrevet 1. oktober 2005 #10 Skrevet 1. oktober 2005 Første gang jeg hørte sangen syntes jeg den var fælt, litt for lik Rod Stewart i mine ører. Men, nå har jeg fått sansen for både sang og video. Den mest opplagte tolkningen av videoen er at han tar livet av seg. (Man kan sikkert komme på andre tolkninger om man går inn for det, for eksempel kan det være en symbolsk handling der han legger igjen sine eiendeler (sitt gamle liv) og starter på ny frisk: hopper i vannet-vasker vekk det gamle, begynner på ny etc.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå