AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Driver å dater en veldig hyggelig og fin mann nå, trives bra sammen med han og tror han gjør det med meg også. Eneste som bekymrer meg for å ta neste steg er at jeg er avholds men han er ikke det, han er glad i øl etter jobb og vin til maten. Og han har veldig gode venner som han liker å feste med. Han tar meg mer en gjerne med på fest men jeg synes jo ikke det er så veldig gøy å være den eneste som ikke drikker. Vil jo heller ikke tro det er gøy for han at jeg spretter opp på morgen etter en fest å begynner å mase på han når han er fyllesyk. Så jeg lurer på om dette kan bli et problem for oss? Eller er det flere her hvor den ene ikke drikker mens den andre ikke? Anonymkode: 89652...896
Sophie-Ann Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg kan bare snakke for meg selv, og det er fullstendig uaktuelt for meg å date en som er avholds. Ulikhetene er og kommer til å bli alt for store. 14
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg drikker minimalt, så det blir ikke helt det samme, men jeg svarer likevel. Synes ikke det er et problem. Jeg liker å slappe av hjemme alene mens han er ute med venner. Fyllesyken får han deale med selv. Jeg står opp og gjør vanlige ting uavhengig av hvilken form han er, men jeg maser ikke på han om jeg vet at han er trøtt og sliten, skjønner ikke helt hvorfor du skal gjøre det. Anonymkode: 43339...d43 18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Sophie-Ann skrev (1 minutt siden): Jeg kan bare snakke for meg selv, og det er fullstendig uaktuelt for meg å date en som er avholds. Ulikhetene er og kommer til å bli alt for store. Hvorfor er det et problem hvis alt annet f.eks var bra med ham? Jeg hadde elsket det jeg fordi han virker mer fornuftig og sunn. Avholds er ikke nødvendigvis kjedelige, tvert i mot. Anonymkode: a296e...fe8 3
Sophie-Ann Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det et problem hvis alt annet f.eks var bra med ham? Jeg hadde elsket det jeg fordi han virker mer fornuftig og sunn. Avholds er ikke nødvendigvis kjedelige, tvert i mot. Anonymkode: a296e...fe8 Fordi det blir en interessekonflikt en eller annen gang. Han føler at du teller, følger med, må underholdes på fest osv. Og du føler at han velger feil osv. Dette er ikke eb bra kombo i min verden. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg drikker minimalt, så det blir ikke helt det samme, men jeg svarer likevel. Synes ikke det er et problem. Jeg liker å slappe av hjemme alene mens han er ute med venner. Fyllesyken får han deale med selv. Jeg står opp og gjør vanlige ting uavhengig av hvilken form han er, men jeg maser ikke på han om jeg vet at han er trøtt og sliten, skjønner ikke helt hvorfor du skal gjøre det. Anonymkode: 43339...d43 Helt enig! Jeg er kvinne og drikker svært lite, vurderer faktisk å bli avholds. Hvis min mann drikker og skal ut på fest eller byen er det tipp topp for meg! Kan ligge hjemme og se min favoritt serie alene. Spise det jeg vil. Ligge som en sjøstjerne i senga. Ta meg et bad. Ja listen er lang. Er han fyllesyk skal jeg så klart la han sove så lenge han vil og ikke mase på ham. Da ville jeg evt heller vartet ham opp med vann og noe godt han kunne fått å spise av meg. Dessuten har jeg ingen problem med å ta alkoholfri vin og øl. Eller å være med ut på byen. Anonymkode: a296e...fe8 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har vært gift i 30 år med en mann som nyter alkohol, og kan ta seg en fest når det passer seg slik. Han tar gjerne en øl til maten, og en flaske vin i helgen om vi er hjemme. Selv har jeg vært totalavholds i 31 år 😉 Null problem! De av barna våre som er over 18 år drikker også alkohol, og har kommet "synlig beruset" (les - dritings🤣 ) hjem. Fortsatt ikke noe problem for oss. At jeg ikke drikker er mitt valg, at mannen gjør det er hans valg. Anonymkode: 42dcc...2b9 4
Brunello Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det et problem hvis alt annet f.eks var bra med ham? Jeg hadde elsket det jeg fordi han virker mer fornuftig og sunn. Avholds er ikke nødvendigvis kjedelige, tvert i mot. Anonymkode: a296e...fe8 For meg ville det vært en dealbreaker. Vin og mat er alt for viktig i mitt liv til at jeg kunne vært sammen med en som ikke verdsetter denne kombinasjonen. Har ikke noe med kjedelig/ikke kjedelig på fest å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 Sophie-Ann skrev (9 minutter siden): Fordi det blir en interessekonflikt en eller annen gang. Han føler at du teller, følger med, må underholdes på fest osv. Og du føler at han velger feil osv. Dette er ikke eb bra kombo i min verden. Av alle grunner det finnes der ute til å dumpe noen må vell det være den mest idiotiske. Tenk om alt annet var på plass, men nei Gud forby han drikker ikke. Neitakk! Anonymkode: a296e...fe8 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 For meg hadde det vært uaktuelt med en partner som er avholds. Anonymkode: 41d21...051 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): For meg ville det vært en dealbreaker. Vin og mat er alt for viktig i mitt liv til at jeg kunne vært sammen med en som ikke verdsetter denne kombinasjonen. Har ikke noe med kjedelig/ikke kjedelig på fest å gjøre. Vedkommende kan jo drikke alkoholfri vin og du din egen. Men ok. Hadde du gjort det slutt med din samboer om hen sluttet å drikke for en god grunn? Alkoholisme? Eller andre årsaker? Hater den fordømmelsen av avholdsfolk Anonymkode: a296e...fe8 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg kan en sjelden gang drikke alkohol på fest, men som regel gjør jeg ikke det. Det er kjipt når vi en sjelden gang er på fest med mennesker som driver med drikkeleker osv, fordi jeg ikke har et slikt syn på alkohol og vil regulere inntaket mitt selv isåfall, og det er kjipt når folk tydeligvis mener man må ha en god grunn for å ikke drikke, og når folk jeg ikke engang kjenner spør om jeg er gravid som om at jeg isåfall ville røpet en graviditet som fortsatt var en hemmelighet til folk jeg ikke engang kjenner på fest, så det er utrolig lite gjennomtenkt å spørre noe sånt. Ellers er de fleste forståelsesfulle og respekterer mitt valg. Min kjære er nok bare glad for at jeg kan kjøre oss hjem fra fest 😅 Anonymkode: e835f...41e 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg drikker minimalt og har vært sammen med mannen i over 20 år og han kan ta seg en øl/glass vin/gt/konjakk osv nå og da selv om jeg ikke gjør det. Jeg kan ta et og annet glass bobler i sosiale lag, men ikke mer. Jeg har ikke noe problem med at han eller andre drikker rundt meg- så lenge det ikke blir for mye og det går utover aktiviteter dagen etter. Før jeg fikk barn kunne vi dele en flaske vin, men etterhvert som jeg har blitt eldre får jeg hodepine og feberfølelse av vin, spesielt rødvin og det føles ikke verdt å drikke og føle seg så elendig både samme dag og ikke minst hodepinen dagen etter. Anonymkode: fe69e...923
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg hadde det vært uaktuelt med en partner som er avholds. Anonymkode: 41d21...051 Er det også uaktuelt med partnere som ikke ruser seg med narkotika, eller er det bare uaktuelt med folk som ikke ruser seg på alkohol? Anonymkode: e835f...41e 3
Brunello Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vedkommende kan jo drikke alkoholfri vin og du din egen. Men ok. Hadde du gjort det slutt med din samboer om hen sluttet å drikke for en god grunn? Alkoholisme? Eller andre årsaker? Hater den fordømmelsen av avholdsfolk Anonymkode: a296e...fe8 Jeg hadde selvsagt ikke gjort det slutt dersom hun hadde hatt en grunn. Men ville ikke blitt sammen med noen som ikke deler interessen. Utsagnet ditt innledningsvis viser at du ikke forstår gleden med fellesskap rundt et godt måltid og interessen for mat og drikke. 6
Brunello Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det også uaktuelt med partnere som ikke ruser seg med narkotika, eller er det bare uaktuelt med folk som ikke ruser seg på alkohol? Anonymkode: e835f...41e Forstå at for mange er det gleden med mat og vin som er viktig. Greit nok at det kan være deilig med en mild rus, men det er ikke hovedmålet. 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Jeg hadde selvsagt ikke gjort det slutt dersom hun hadde hatt en grunn. Men ville ikke blitt sammen med noen som ikke deler interessen. Utsagnet ditt innledningsvis viser at du ikke forstår gleden med fellesskap rundt et godt måltid og interessen for mat og drikke. Jo jeg forstår det godt. Du kan nyte din egen alkohol og din partner alkoholfrivin og allikevel ha samme følelsen. Jeg dro engang på fest og drakk bare alkoholfritt, men noen trodde jeg var brisen fordi de så jeg drakk på noe. Skjønner bare ikke hvorfor man velger bort en bra partner bare fordi dem ikke drikker dersom alt annet er på plass. Dem kan ha de samme interessene som du har Anonymkode: a296e...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #18 Skrevet 5. oktober 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Forstå at for mange er det gleden med mat og vin som er viktig. Greit nok at det kan være deilig med en mild rus, men det er ikke hovedmålet. Alkoholfri vin er minst like god og noe den som er avholds kan drikke. På en måte føler jeg meg ruset selv om den er uten. Nemlig fordi det smaker vin. Anonymkode: a296e...fe8 1
Brunello Skrevet 5. oktober 2021 #19 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alkoholfri vin er minst like god og noe den som er avholds kan drikke. På en måte føler jeg meg ruset selv om den er uten. Nemlig fordi det smaker vin. Anonymkode: a296e...fe8 Du har tydelig vis enten aldri drukket vin eller om fu har det ikke drukket god vin. Alkoholfri vin smaker i det vesentlige vondt. 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #20 Skrevet 5. oktober 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Du har tydelig vis enten aldri drukket vin eller om fu har det ikke drukket god vin. Alkoholfri vin smaker i det vesentlige vondt. Jeg har drukket vin mange ganger. Jeg har faktisk vært dritings flere ganger i mitt liv. Jeg har også smakt god vin. Både med alkohol og uten 🤗 Drar man til utlandet finner man kjempe gode alkoholfri viner. Det er bare Norge som henger tregt etter og er dårlige på å tilby alkoholfrie alternativer. Dessverre. Fordi «alle må jo drikke» og at nordmenn generelt har en fucket drikkekultur og syn på alkohol 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: a296e...fe8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå