AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg vet at man blir kompensert ift pensjonspoeng om man jobber redusert når man har barn under 6 eller 7 år. Vi har flere barn, og har delt dette litt siste 5-6 år, han har jobbet lte noen år, og andre år har jeg jobbet lite. Går dette på far eller mor, og kan begge bli kompensert for samme år? Må man evt gi beskjed til noen? Skatteetaten? Eller går det automatisk? Vi tjener begge relativt lite, og noen år har vi delt, så noen år har jeg eller han tjent under 250 000 kr.... Anonymkode: 712d7...b9c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 https://www.nav.no/no/person/pensjon/pensjonsopptjening-for-omsorgsarbeid Anonymkode: ab925...864 1
Baktusen Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Dere kan bare få dette en av dere, og er typisk den som mottar barnetrygden. Men dere kan overføre de slik dere ønsker dere mellom. Vær forøvrig oppmerksom på at omsorgspoeng er ikke noe som legges sammen med egen opptjening. Det er enten eller. Det som gir høyest opptjening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå