Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mavrick skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for all støttende ord. Det gir meg energi og perspektiv. Jeg har bestemt meg for å gå videre. Jeg må sette meg selv i førersetet. Det blir tungt, men det er det eneste rette å gjøre. Ser ingen andre veier.

Det gjør du rett i! Men hold deg hard- det kan bli tøft å stå imot henne når hun innser at hun mister deg, mulig hun bruker alle knep i boka på å forsøke å få deg tilbake.

• Liker 4
Skrevet
got2go skrev (4 minutter siden):

Det gjør du rett i! Men hold deg hard- det kan bli tøft å stå imot henne når hun innser at hun mister deg, mulig hun bruker alle knep i boka på å forsøke å få deg tilbake.

Er redd for at det skal skje. Jeg er veldig bestemt nå men føler at jeg kan vippes veldig enkelt. Hun har skrevet mye på sms. Virker som om hun innser at hun må endre seg. Da vil hun at jeg skal flytte inn igjen. Fordi hun godtar ikke avstandsforhold. Men da tenker jeg bare på alle de gangene jeg er blitt kastet ut, for så flytte inn igjen. Så hvorfor flytte inn igjen.

• Liker 2
Skrevet

Ikke bli en tøffelhelt. Finn deg noen som ikke må sitte oppå deg.

Hun kan heller ikke bestemme hva du kan og ikke kan.

• Liker 1
Skrevet
Mavrick skrev (21 timer siden):

Hvergang vi krangler så sier hun at all tillit er borte. Da er det min oppgave å bygge den opp. Når jeg har gjort det, da kan hun vurdere om jeg kan dra ut. Vi har krangla om disse tingene lenge. Når krangelen blir veldig stygg så kaster hun meg ut. Hun har kasta meg ut bortimot 10 ganger på 3 år. Når jeg sier det er unødvendig å kaste ut den andre. Da svarer hun med at det er jeg som for henne til å reagere slikt. Hun vil ikke ta ansvar for måten hun reagerer på. 

Du lever med ei dame som kommer til å ødelegge livet ditt.

Du må virkelig ikke finne på å ha sex med henne uten kondom, et barn skal virkelig få slippe noe sånt om du blir. 

Men hva med at du bare.....ikke drar tilbake? 🤷‍♀️

Skjønner ikke helt hvorfor du anser dette som en aktuell livspartner?

Skrevet
Mavrick skrev (21 timer siden):

Jeg har bestandig hatt håp om at ting endre seg. At vi kan ha det fint sammen. Når ting er bra så føler jeg meg utrolig lykkelig  og motsatt når vi krangler. Jeg vil jo ikke leve sånn, men håpet er der. 

Nei,nei, hun forandrer seg ikke. Hun vil isolere deg mer og mer, fordi hun er veldig sjalu og kontrollerende.

Hvor ofte er hun inne på telefonen din?

Kom deg unna.

Anonymkode: 366b5...35a

• Liker 3
Skrevet

Det forholdet der bør du komme deg ut av fortest mulig. Et gorhold skal ikke bery at du ikke får gjøre noe du vil. Dette kommer bare til å bli verre og verre..

Anonymkode: dbec9...729

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (3 minutter siden):

Du lever med ei dame som kommer til å ødelegge livet ditt.

Du må virkelig ikke finne på å ha sex med henne uten kondom, et barn skal virkelig få slippe noe sånt om du blir. 

Men hva med at du bare.....ikke drar tilbake? 🤷‍♀️

Skjønner ikke helt hvorfor du anser dette som en aktuell livspartner?

Når vi har det bra så føler jeg meg som den lykkeligste personen på planeten, derfor. Hadde man bare kunne fungert normalt at man ikke trenger å krangle om alt mulig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor ofte er hun inne på telefonen din?

Kom deg unna.

Anonymkode: 366b5...35a

Hun sier at man skal kunne se på den andres telefon med mindre man skjuler noe. 

Skrevet
Mavrick skrev (14 minutter siden):

Når vi har det bra så føler jeg meg som den lykkeligste personen på planeten, derfor. Hadde man bare kunne fungert normalt at man ikke trenger å krangle om alt mulig.

Jo....det er litt sånn kald/varm fungerer. 

Dere kan ikke fungere normalt - fordi hun er kontrollerende på en måte som virkelig ikke fremstår OK.

Hadde disse kompisene vært tidligere voldtektsforbrytere og kriminelle hadde det nå vært en ting. Også om du hadde historikk med å måtte hentes i fyllearresten. Men ellers: NEI. 

• Liker 1
Skrevet

Hun har lyst å være den dominante i forholdet, og det er vel og bra det.. Så lenge alle involverte samtykker til det! 

Det er det jo tydelig at du ikke gjør! 

Jeg vil anbefale deg å komme deg vekk, og med tanke på barnet, så er det å kontakte bv.. De skal kunne hjelpe deg å ha kontakt med ungen. 

• Liker 2
Skrevet
Mavrick skrev (58 minutter siden):

Hun sier at man skal kunne se på den andres telefon med mindre man skjuler noe. 

Får du sjekke hennes telefon når du føler for det?

Anonymkode: 1de80...063

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Får du sjekke hennes telefon når du føler for det?

Anonymkode: 1de80...063

Ja, men har ingen interesse for det. 

Skrevet
Mavrick skrev (1 time siden):

Er redd for at det skal skje. Jeg er veldig bestemt nå men føler at jeg kan vippes veldig enkelt. Hun har skrevet mye på sms. Virker som om hun innser at hun må endre seg. Da vil hun at jeg skal flytte inn igjen. Fordi hun godtar ikke avstandsforhold. Men da tenker jeg bare på alle de gangene jeg er blitt kastet ut, for så flytte inn igjen. Så hvorfor flytte inn igjen.

Da må hun bygge opp tilliten til deg igjen, kan du si. FØR det eventuelt skjer noe annet. Dette kommer hun til å bruke 5-10 år på, ettersom hun er så usikker på seg selv og manipulerende. Det kan du jo ønske henne lykke til med eventuelt. Dama MÅ til psykolog. At hun i det hele tatt TØR å igjen beordre deg til å flytte inn fordi hun ikke GODTAR avstandsforhold, høres ut som nøyaktig samme dama som ikke har forandret seg en pøkk.

Anonymkode: b04c6...53c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da må hun bygge opp tilliten til deg igjen, kan du si. FØR det eventuelt skjer noe annet. Dette kommer hun til å bruke 5-10 år på, ettersom hun er så usikker på seg selv og manipulerende. Det kan du jo ønske henne lykke til med eventuelt. Dama MÅ til psykolog. At hun i det hele tatt TØR å igjen beordre deg til å flytte inn fordi hun ikke GODTAR avstandsforhold, høres ut som nøyaktig samme dama som ikke har forandret seg en pøkk.

Anonymkode: b04c6...53c

Jeg føler ingen trygghet lenger og da skal jeg hvertfall ikke flytte inn. Men jeg har kjørt hardt mot hardt og nektet å godta noen av hennes krav. Da sier hun at jeg ikke bryr meg og driter I hva hun føler. Jeg er respektløs og overlegen.

Skrevet (endret)

Hørtes veldig slitsomt ut. 

Jeg tenker at du burde holde deg vekk fra henne en stund, du trenger ikke bestemme deg for at det er slutt for alltid akkurat nå, fordi det tenker jeg kanskje kan bli for skremmende og føre deg rett tilbake. Tenk heller på det som en pause. Jo lengre du kommer vekk fra det, jo mindre tåkelagt vil du tenke. 

Veldig synd at det er et barn involvert.. Jeg vet ikke hvordan rettigheter du har som far, men har skjønt at fedre ikke har så mye rettigheter, men da kan du jo snakke med en advokat etterhvert om det blir nødvendig. 
Det viktigste tror jeg er at du ikke drar tilbake med engang, hold deg unna, ta deg en pause å sorter og forstå tankene dine. 

Lykke til ❤️ 

Endret av Adara
  • Liker 2
Skrevet
Adara skrev (1 minutt siden):

Hørtes veldig slitsomt ut. 

Jeg tenker at du burde holde deg vekk fra henne en stund, du trenger ikke bestemme deg for at det er slutt for alltid akkurat nå, fordi det tenker jeg kanskje kan bli for skremmende og føre deg rett tilbake. Tenk heller på det som en pause. Jo lengre du kommer vekk fra det, jo mindre tåkelagt vil du tenke. 

Veldig synd at det er et barn involvert.. Jeg vet ikke hvordan rettigheter du har som far, men har skjønt at fedre ikke har så mye rettigheter, men da kan du jo snakke med en advokat etterhvert om det blir nødvendig. 
Det viktigste tror jeg er at du ikke drar tilbake med engang, hold deg unna, ta deg en pause å sorter og forstå tankene dine. 

Lykke til ❤️ 

Tusen takk. Det høres fornuftig ut og det er akkurat det jeg trenger. Jeg trenger en pause, men hun vil ikke gå med på det. Enten er vi sammen eller ikke, og da bor man sammen sier hun. Hun begrunner seg med at man ikke kan bygge tillit når man ikke bor sammen. 

Skrevet
Mavrick skrev (1 minutt siden):

Tusen takk. Det høres fornuftig ut og det er akkurat det jeg trenger. Jeg trenger en pause, men hun vil ikke gå med på det. Enten er vi sammen eller ikke, og da bor man sammen sier hun. Hun begrunner seg med at man ikke kan bygge tillit når man ikke bor sammen. 

Hun bestemmer ikke over deg :) Du er voksen og bestemmer over deg selv. 
Tror du du kommer til å gå tilbake snart når hun sier sånn?

• Liker 3
Skrevet
Adara skrev (21 minutter siden):

Hun bestemmer ikke over deg :) Du er voksen og bestemmer over deg selv. 
Tror du du kommer til å gå tilbake snart når hun sier sånn?

Ja, jeg føler meg neste umyndige. Hehe, det har heller en motsatt effekt. 

Skrevet

Siden du har flyttet ut - ta ett par uker, en måned for å kjenne på hvordan det er leve uten henne. Lev hverdagen din som du ville gjort uten henne. Så gjør du opp status etter denne tiden- har du det bedre uten henne(bortsett fra kjærlighetssorg, den går over etterhvert) eller savner du hverdagen sammen med henne så mye at du er villig til å ta ny sats? 

Å gå inn i ett problematisk forhold kun for barnets skyld - det vil ikke løse andre problem enn samvær. Det vil heller bli flere andre problem. 

• Liker 1
Skrevet

Hva sier dine venner og din familie når du forteller dem om hennes krav og forventninger da?

Anonymkode: 2af67...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...