Paranorama Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Hvordan kan det være så mange her med så høye krav til mannen? Det er ikke sikkert andre menn tar kontakt som de gjorde da man var ung. Da sitter man der alene med barn og utgifter man ikke har råd til. Er ikke det å sette for mye krav til mannen det samme som å leke med ilden?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Paranorama skrev (Akkurat nå): Hvordan kan det være så mange her med så høye krav til mannen? Det er ikke sikkert andre menn tar kontakt som de gjorde da man var ung. Da sitter man der alene med barn og utgifter man ikke har råd til. Er ikke det å sette for mye krav til mannen det samme som å leke med ilden? Hvor er denne statistikken hentet fra? Er det type andre gang du har et forhold, eller om du eksempelvis prøver igjen med eksen? Anonymkode: 50169...79e 4
Paranorama Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er denne statistikken hentet fra? Er det type andre gang du har et forhold, eller om du eksempelvis prøver igjen med eksen? Anonymkode: 50169...79e jeg skal finne linker, det gjelder de som er i seriøst fast forhold nummer to med ny partner.
Eneri Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Øøøh, det er jo ikke gitt at 'høye krav til mannen' er det som velter lasset? Det kan jo være HAN som gjør det slutt, det kan være at relasjonen ikke funker pga ' mine og dine' barn, det kan være vold/rus/utroskap osv. 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Paranorama skrev (1 minutt siden): jeg skal finne linker, det gjelder de som er i seriøst fast forhold nummer to med ny partner. Interessant. Post gjerne linker. Jeg er glad i statistikk og forskning🤓 Lurer på hvorfor det er slik. Utilstrekkelighet sammenliknet med eks? Anonymkode: 50169...79e 1
robot91 Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Eneri skrev (1 minutt siden): Øøøh, det er jo ikke gitt at 'høye krav til mannen' er det som velter lasset? Det kan jo være HAN som gjør det slutt, det kan være at relasjonen ikke funker pga ' mine og dine' barn, det kan være vold/rus/utroskap osv. Det er som regel kvinnen som tar initiativ til skilsmisse/brudd. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Eneri skrev (1 minutt siden): Øøøh, det er jo ikke gitt at 'høye krav til mannen' er det som velter lasset? Det kan jo være HAN som gjør det slutt, det kan være at relasjonen ikke funker pga ' mine og dine' barn, det kan være vold/rus/utroskap osv. Samtidig er det kvinner som i hovedsak forlater forholdet og ødelegger hjemmet i så måte. Selvfølgelig forlater en om det er typ vold, rus, utroskap, men i all hovedsak er det vel fordi en ikke er fornøyd med forholdet. https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-forlater-kvinner-mannen-sin/s/12-95-3423906638 2 av 3 som forlater samboerskap er kvinner. Noen hevder at tallene er så høye som 80%, men disse kan jeg ikke gå gode for. Anonymkode: 50169...79e
Paranorama Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessant. Post gjerne linker. Jeg er glad i statistikk og forskning🤓 Lurer på hvorfor det er slik. Utilstrekkelighet sammenliknet med eks? Anonymkode: 50169...79e https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10502556.2019.1619378 Den ligger bak betalingsmur
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 robot91 skrev (1 minutt siden): Det er som regel kvinnen som tar initiativ til skilsmisse/brudd. Det kan jo hende at man har lært etter første forhold hva man ser etter og ikke lar forhold nr 2 gå for langt før man setter strek..? jeg har f.eks blitt alt for lenge i et forhold med psykisk vold - ser jeg snurten av det i et forhold nr 2 lar jeg det ikke går like langt igjen.. Anonymkode: 930ee...e47 8
robot91 Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo hende at man har lært etter første forhold hva man ser etter og ikke lar forhold nr 2 gå for langt før man setter strek..? jeg har f.eks blitt alt for lenge i et forhold med psykisk vold - ser jeg snurten av det i et forhold nr 2 lar jeg det ikke går like langt igjen.. Anonymkode: 930ee...e47 Nei. Folk lærer ikke. Skilsmissestatistikken for de som gifter seg for andre gang er høyere enn de som skiller seg 1 gang og ikke inngår flere forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 robot91 skrev (1 minutt siden): Nei. Folk lærer ikke. Skilsmissestatistikken for de som gifter seg for andre gang er høyere enn de som skiller seg 1 gang og ikke inngår flere forhold. Lurer på om samlivsbruddstatistikken er på lik linje som skilsmissestatistikken? 🤔 Anonymkode: 50169...79e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 robot91 skrev (1 minutt siden): Nei. Folk lærer ikke. Skilsmissestatistikken for de som gifter seg for andre gang er høyere enn de som skiller seg 1 gang og ikke inngår flere forhold. Eh... 100 % av de som skiller seg 1 gang og ikke inngår flere ekteskap forblir jo skilt. Anonymkode: a9671...c3a 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 robot91 skrev (4 minutter siden): Nei. Folk lærer ikke. Skilsmissestatistikken for de som gifter seg for andre gang er høyere enn de som skiller seg 1 gang og ikke inngår flere forhold. Du mener nok, skilsmissestatistikken er høyere for et 2.gangs ekteskap, enn for et 1.gangs ekteskap. Anonymkode: a9671...c3a 3
robot91 Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du mener nok, skilsmissestatistikken er høyere for et 2.gangs ekteskap, enn for et 1.gangs ekteskap. Anonymkode: a9671...c3a Ja. Hehe. Litt trøtt
Antiviruset Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du mener nok, skilsmissestatistikken er høyere for et 2.gangs ekteskap, enn for et 1.gangs ekteskap. Anonymkode: a9671...c3a Og det er heller ikke rart når mange gifter seg for 2 gang senere i livet. De klarer ikke å skape de båndene som man har når en gifter seg ung og har hus, barn og felles familie uten noe samrør med mine og dine og alt der der. Da er det enda lettere å gå ut av et forhold når hverdagen kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 Antiviruset skrev (5 minutter siden): Og det er heller ikke rart når mange gifter seg for 2 gang senere i livet. De klarer ikke å skape de båndene som man har når en gifter seg ung og har hus, barn og felles familie uten noe samrør med mine og dine og alt der der. Da er det enda lettere å gå ut av et forhold når hverdagen kommer. Tror absolutt det er noe i det Anonymkode: 2ec5a...a54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 https://walkerinternational.com/2018/11/28/why-do-80-of-relationships-fail/ Anonymkode: 057e3...92a
Sokkar Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Paranorama skrev (22 timer siden): Hvordan kan det være så mange her med så høye krav til mannen? Det er ikke sikkert andre menn tar kontakt som de gjorde da man var ung. Da sitter man der alene med barn og utgifter man ikke har råd til. Er ikke det å sette for mye krav til mannen det samme som å leke med ilden? Dersom man senker egne krav og forventninger til partneren, så må forholdet ha enda større sjanse for å ryke? Hørte en podkast med en samlivsekspert, john Gottman, som sa at man aldri skal lytte til råd om å senke forventningene. Vi har de krav og forventninger vi har av en grunn, og klarer ikke en partner å oppfylle det, så blir vi misfornøyde. Finner vi noen som lever opp til krav, så lever vi bedre med de dårlige egenskapene 😁❤️❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 Antiviruset skrev (På 5.10.2021 den 19.57): Og det er heller ikke rart når mange gifter seg for 2 gang senere i livet. De klarer ikke å skape de båndene som man har når en gifter seg ung og har hus, barn og felles familie uten noe samrør med mine og dine og alt der der. Da er det enda lettere å gå ut av et forhold når hverdagen kommer. Jeg tror kanskje det handler ikke nødvendigvis om at folk ikke klarer å skape bånd, men at andregangsforhold ofte møter på svært mange utfordringer som førstegangs ikke møter på; noen er selvfølgelig ikke egnet til å være i et forhold hvor det finnes barn fra før; andre får ikke lov til å være tydelige voksne ovenfor ALLE barna; mange opplever at det er en annen husholdning der ute som blander seg stadig i hvordan ting foregår i ditt hjem; ekser som bruker barna som våpen og barn som tar side med den ene forelderen og/eller truer med å flytte hver gang de ikke får viljen sin etc etc Anonymkode: 710af...680
Gjest ABM Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 Sokkar skrev (19 timer siden): Dersom man senker egne krav og forventninger til partneren, så må forholdet ha enda større sjanse for å ryke? Hørte en podkast med en samlivsekspert, john Gottman, som sa at man aldri skal lytte til råd om å senke forventningene. Vi har de krav og forventninger vi har av en grunn, og klarer ikke en partner å oppfylle det, så blir vi misfornøyde. Finner vi noen som lever opp til krav, så lever vi bedre med de dårlige egenskapene 😁❤️❤️ Og så helt enig! Er det ikke love of your life du møter så la det heller være..! Mye bedre å være alene enn i et dysfunksjonellt forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå