Gå til innhold

Hvem kontakter jeg først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dattera mi går i andre klasse. Hun er veldig liten i str, ser ut som en 5 åring mens de andre i klassen ser ut som 10 åring. Veldig forskjell på høyde og at hun er jente, og er redd og sjenert, gjør at hun er et lett bytte. Hun har slitt med en av guttene i klassen. Han og noen andre i klassen har adhd tendens. Utlige ggr når jeg hentet har jeg sett disse guttene krangle og hyle til voksne eller storme vekk fra grepet til voksen osv. Det er også de som plager jentene, mens de andre guttene bare tuller og er ellers snille. Men denne gutten går etter dattera mi. Kan utselig komme til henne og dytte henne, lugge, sparke osv. Hun er redd for han og synes det er ukomfortabel rundt han. Skal jeg snakke med lærerne eller foreldrene? For dette må stoppe. Ja kan hende gutten har problemer osv, men det skal søren meg ikke gå utover dattera mi.

Og jo,hun har flere venner hun leker med i klassen. Både gutter og jenter. Men jentene tør ikke velge lag og være mot han. Mens guttene kan noen ggr ta parti med min datter, men de er ikke alltid "tilstede" pga ulike interesser, så de er ofte og sparker fotball mens jentene gjør noe annet. Denne gutten sparker ikke fotball og går litt rundt og kan plutselig angripe noen, oftest min datter.

Anonymkode: c2463...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontaktlærer og evt rektor etter det. Siden dette skjer i skoletiden er det deres  ansvar.

• Liker 2
Skrevet

Skolen selvfølgelig.

Anonymkode: 0e2a1...f94

Skrevet

Du kontakter skolen. Skolen snakker med guttens foreldre.

Anonymkode: 5c940...fae

Skrevet

Skolen. Dette er de lovpålagt å følge opp

Skrevet

Dette er ikke bra, erting ev mobbing av din datter. Her tar du straks kontakt med kontaktlæreren deres. Det blir nok også innblanding med rektor. Bøllene, uansett diagnose eller ikke må taes og irettesettes. 

Anonymkode: 678f4...51f

Skrevet

Du ringer lærer så fort som mulig og krever at de gjør noe asap. Kanskje gutten burde ha en assistent? En i klassen til gutten min hadde litt utfordringer og hadde assistent hele dagen. Han plaga sønnen min også, men det ble heldigvis tatt tak i med en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...