Gjest Spacegirl Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 (endret) Et moralsk spørsmål Denne testen har kun ett spørsmål, men det er et veldig viktig et. Ved å gi et ærlig svar vil du oppdage hvor du står moralsk sett. Testen fremlegger en lite trolig og fullstendig oppdiktet situasjon hvor du blir satt til å ta en avgjørelse.Husk at ditt svar må være ærlig og spontant. Vennligst les videre og tenk nøye gjennom hver enkelt informasjon som du får fremlagt. Situasjonen Du er i Florida, mer spesifikt i Miami. Det er kaos overalt med en alvorlig oversvømmelse forårsaket av en orkan. Flommen er av bibelske dimensjoner. Du er en fotojournalist ansatt i en av de største avisene og du er fanget i midten av denne episke katastrofen. Situasjonen er nærmest håpløs. Du forsøker å ta bilder som vil gi fart på din karriere. Det flyter hus og folk overalt rundt deg, hvor noen forsvinner under vannet. Moder jord får utløp for alle sine destruktive krefter. Testen Med ett ser du en mann i vannet. Han kjemper for sitt liv for å unngå å bli dratt ned av rester og skrap som flyter i vannet. Du går nærmere. På en eller annen måte virker denne mannen kjent. Plutselig går det opp for deg hvem det er. Det er George W. Bush! Samtidig konstaterer du at det rasende vannet er i ferd med å dra han under for godt. Du har to muligheter: du kan redde livet til presidenten eller du kan ta et dramatisk Pulitzer-prisvinnende bilde ved å dokumentere døden til en av verdens mektigste politikere. Spørsmålet Her er spørsmålet og vennligst gi et ærlig svar: Ville du valgt høykontrast fargefilm eller ville du gått for den klassiske enkeltheten med sort/hvitt film? Denne fant jeg på itpro.no Endret 30. september 2005 av Fairy
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Jeg tror jeg ville gått for fargefilmen.
Gjest LoisLane Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 Uff nei, tenkte jeg. Til jeg kom til slutten.
Mrs. K Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 I og med at det står om sekunder før han er borte for godt ville jeg ikke ha brukt tid på å bytte film i kameraet! :-)))
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 Hehehe, så bra. Spesielt bra siden mange psykologiske tester om morals resonnering begynner på akkurat samme måte.
LilleBille Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg ville opplagt valgt svart hvitt filmen - det hadde blitt mer dramatisk
Gjest Dum Perignon Skrevet 1. oktober 2005 #9 Skrevet 1. oktober 2005 Svart-hvitt står best til mannen. Men jeg hadde nok aller helst tatt flest mulig bilder med den filmen som allerede var i kameraet, da jeg ikke ville risikere å gå glipp av dette høydepunktet fordi jeg skiftet film.
Gjest Milah Skrevet 1. oktober 2005 #10 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg ville opplagt valgt svart hvitt filmen - det hadde blitt mer dramatisk ← Det samme ville jeg ha gjort!
Dødspingvinen Skrevet 1. oktober 2005 #11 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg ville ikke brydd meg så mye om hvilken film det var, men ville brukt fjernutløseren. Sånn at jeg kan snike meg inn på bildet, og se heroisk i ut i ett redningsforsøk som desverre går galt pga de frådende vannmassene. Så ville jeg publisert det, mens jeg gråter over hvordan jeg ikke kunne redde dette livet, og dermed bl en berømthet
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2005 #12 Skrevet 1. oktober 2005 Hadde nok valgt å knipse videre med filmen som allerede stod i kameraet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå