AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Har fått meg ny jobb langt unna der jeg bor. Det er over 600 km til jobb. Det døgnturnus så jeg kommer til å bo på jobb, men jeg er nødt til å ta fly eller tog for å komme meg dit. Jeg blir nødt til å reise ned 1-2 ganger i mnd og tilbake igjen. Arbeidsgiver dekker kanskje deler av billetten min, men om jeg blir nødt til å dekke hele eller deler av billetten selv, er det noe jeg vil få skattefradrag for? Anonymkode: ed6c4...498
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Nå har jeg googlet for deg. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/reise-tilfra-jobb/pendler/pendler/pendlerfradrag/ Anonymkode: fbf29...8e6 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Nå har jeg googlet for deg. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/reise-tilfra-jobb/pendler/pendler/pendlerfradrag/ Anonymkode: fbf29...8e6 Jo, jeg fant dette. Men det står også "Dersom du på grunn av ditt arbeid må overnatte utenfor hjemmet ditt, kan du ha krav på fradrag for de ekstra kostnadene du har hatt til kost, losji og besøksreiser. Det er en forutsetning at det er en ekstra kostnad og at den ikke er dekket av arbeidsgiveren din." Jeg bor jo på arbeidsplassen, men det har kanskje ikke noe å si? Anonymkode: ed6c4...498
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Grattis! Flybilletter er billig. Pendling med fly er en fin måte å bli nullskatteyter på for vanlige folk. Anonymkode: 60ed6...aa5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, jeg fant dette. Men det står også "Dersom du på grunn av ditt arbeid må overnatte utenfor hjemmet ditt, kan du ha krav på fradrag for de ekstra kostnadene du har hatt til kost, losji og besøksreiser. Det er en forutsetning at det er en ekstra kostnad og at den ikke er dekket av arbeidsgiveren din." Jeg bor jo på arbeidsplassen, men det har kanskje ikke noe å si? Anonymkode: ed6c4...498 Bor du utenfor hjemmet og har ekstra kostnader får du fradrag. Anonymkode: fbf29...8e6 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Grattis! Flybilletter er billig. Pendling med fly er en fin måte å bli nullskatteyter på for vanlige folk. Anonymkode: 60ed6...aa5 Så lav skatt har ikke vanlige folk til at dette vesle fradraget gjør en til nullskatteyter 😏 Anonymkode: e4b64...628
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Hehe imponerende mye folk vet om skatt på KG; en annen tråd nevnte noe om selvstendige og 25% skatt🥴 Anonymkode: 9bcb1...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå