Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg skal søke barnehagelærer neste år, jeg har en liten sønn som begynner i barnehage i august samtidig som skolestart 

Mannen min jobber 1 time unna og studerer på siste året samme år som jeg tenker å studere første året 

Jeg skal studere barnehagelærer der det er masse obligatorisk, og jeg er usikker om jeg bør søke deltid eller heltid 

Blir det planleggingsdager og sykedager er det nok helst jeg som må ta det, men finnes muligheter, samt mannen min 

Er det realistisk å gjennomføre heltid med så mye obligatorisk med en liten en i barnehage eller er det lurere å ta deltid med en liten jobb vedsiden på tanke på økonomi 

(jeg vet andre studier er mer fleksible enn barnehagelærer så gidder ikke å høre om de som studerte økonomi, heltid, jobb, osv osv, her kan jeg risikere å måtte ta året på nytt hvis jeg går glipp av feil dag..) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt deltid,dersom du ønsker fullt utbytte av studiet. Noen av mine medstudenter hadde barn, men de gikk glipp av mer, hadde mer styr med fraværsgrenser, var lite fleksibel ved gruppearbeid og hadde mindre mulighet til å fordype seg godt i studiet. 

Anonymkode: 76643...b55

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville valgt deltid,dersom du ønsker fullt utbytte av studiet. Noen av mine medstudenter hadde barn, men de gikk glipp av mer, hadde mer styr med fraværsgrenser, var lite fleksibel ved gruppearbeid og hadde mindre mulighet til å fordype seg godt i studiet. 

Anonymkode: 76643...b55

Ville du tatt deltid (siste året er fulltid men da er lillegutt eldre og far ferdig med skole) eller nett med samling? 

Skrevet
tito,lussi skrev (12 minutter siden):

Heisann

Jeg skal søke barnehagelærer neste år, jeg har en liten sønn som begynner i barnehage i august samtidig som skolestart 

Mannen min jobber 1 time unna og studerer på siste året samme år som jeg tenker å studere første året 

Jeg skal studere barnehagelærer der det er masse obligatorisk, og jeg er usikker om jeg bør søke deltid eller heltid 

Blir det planleggingsdager og sykedager er det nok helst jeg som må ta det, men finnes muligheter, samt mannen min 

Er det realistisk å gjennomføre heltid med så mye obligatorisk med en liten en i barnehage eller er det lurere å ta deltid med en liten jobb vedsiden på tanke på økonomi 

(jeg vet andre studier er mer fleksible enn barnehagelærer så gidder ikke å høre om de som studerte økonomi, heltid, jobb, osv osv, her kan jeg risikere å måtte ta året på nytt hvis jeg går glipp av feil dag..) 

Deltid, definitivt! Jeg startet på barnehagelærer deltid 75 % studiebelastning da eldste var 13 mnd. Fikk i tillegg barn nr 2 før jeg var ferdig med fjerdeåret. 

Skrevet
Lorieen skrev (Akkurat nå):

Deltid, definitivt! Jeg startet på barnehagelærer deltid 75 % studiebelastning da eldste var 13 mnd. Fikk i tillegg barn nr 2 før jeg var ferdig med fjerdeåret. 

Hvordan gjorde du det økonomisk? På tanke på deltids studenter får mye mindre? Hvor studerte du? 

Skrevet

jeg hadde tatt deltid. på utdanningen er det mye praksis som er det som er vanskelig mtp fravær. da må du være tilstede. enkeltfag kan du utsette, og i enkeltfag er det arbeidskrav som må gjennomføres. nå er jeg ikke helt oppdatert på barnehagelærer, jeg gikk siste året med førskolelærer. men vi hadde 1uke sammenhengende obligatorisk +enkelte enkeltdager, ellers var praksisen hugget i sten. 

det er jo en mulighet å starte fulltid, også melde seg opp til færre fag slik at man eks bruker 4år istedenfor 3 år. da må du likevel ta praksisperioden sammenhengende med sykdom så pleier det å gå å ta "igjen" dagen. man kan vel også forvente at din mann må kunne være hjemme noen dager. 

Anonymkode: 5a3e2...d60

Skrevet
tito,lussi skrev (35 minutter siden):

Hvordan gjorde du det økonomisk? På tanke på deltids studenter får mye mindre? Hvor studerte du? 

DMMH i Trondheim. Jeg tok opp det jeg kunne få av studielån og stipend, og jobbet i tillegg i barnehage ved siden av studiene (ca 50 % stilling).

Skrevet
tito,lussi skrev (2 timer siden):

Heisann

Jeg gikk på fulltid. Startet da sønnen var 2år. Hadde kjørevei på over en time til skolen, og var der hver dag. Ikke noe problem.. Bestemmer man seg for det, så går det

Anonymkode: 997ff...2f0

Skrevet

Jeg studerte deltid over fire år. Fikk barn nr 2 under studiet (som var med meg i starten). 

Anonymkode: a46bf...e74

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg studerte deltid over fire år. Fikk barn nr 2 under studiet (som var med meg i starten). 

Anonymkode: a46bf...e74

Hvordan ble dette mottatt av dine medstudenter? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...