AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har bestemt meg for å flytte fra samboeren min da jeg ikke ønsker å være i dette forholdet lengre. Jeg er helt knekt etter løgner, tomme løfter og brudd på tilitt. Jeg stoler ikke på ham og har ingenting igjen til overs for han. Derfor skal jeg søke kommunal bolig da jeg ikke har råd til å leie en vanlig leilighet med deposetum. Spørsmålet mitt er om de i kommunen kommer til å kontakte han på noe vis etter jeg har søkt som jeg er redd for, da jeg ikke stoler på han og vet ikke hva han kan finne på. Eller har de taushetsplikt og kontakter han ikke på noe vis. Jeg bor i hans leilighet enda. Anonymkode: 263bb...037
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Flytt til ei venninne ol først, deretter søker du om kommunal bolig. Du må uansett flytte fra samboer for å kvalifisere. Anonymkode: 844ed...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Det er vanskelig å få kommunal bolig. Hvilke andre kriterier oppfyller du enn bare mangel på depositum? For om du mangler depositum så kan du søke om å få nav garanti. Anonymkode: c57f1...934 6
sicario Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Derfor skal jeg søke kommunal bolig da jeg ikke har råd til å leie en vanlig leilighet med deposetum. Anonymkode: 263bb...037 Nå vet ikke jeg hvilken kommune du bor i, men det er ikke alltid slik at kommunale leiligheter er billigere en privat. Mange kommuner har justert leie etter markedspris. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Hvor skal jeg flytte? Har vært i kontakt med flere som leiter ut hybel/leilighet på finn men de virket negative til nav sitt deposetums garanti og husbanken. Anonymkode: 263bb...037
Matas Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Tråden er ryddet for følgende regel og sitering til dette: Sitat * Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen. - Matas, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Forsøk utleiefirma og ikke privatpersoner Anonymkode: c57f1...934 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Aldri finn på å leie privat. Du blir bare svindlet og lurt. Kan ta tid å få kommunal bolig. Anonymkode: a85d0...6ea
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forsøk utleiefirma og ikke privatpersoner Anonymkode: c57f1...934 Hvor finner jeg de? Ligger det ut annonser på finn? Anonymkode: 263bb...037
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor finner jeg de? Ligger det ut annonser på finn? Anonymkode: 263bb...037 Google det. Din hjemby og boligutleie Anonymkode: c57f1...934 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvor skal jeg flytte? Har vært i kontakt med flere som leiter ut hybel/leilighet på finn men de virket negative til nav sitt deposetums garanti og husbanken. Anonymkode: 263bb...037 Husbanken betaler bostøtte direkte til deg, ikke til utleier. Anonymkode: 844ed...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 For å få kommunal bolig må du levere dokumentasjon som tilsier at du ikke kan finne annen privat utleiebolig på egenhånd, feks pga. helseutfordringer. Det må også beregnes relativt lang ventetid. Du bør lete etter private utleieboliger, og snakke med NAV om lån til kontantdepositum eller garanti. En del utleieselskap godtar også kjøp av garanti, der du betaler 10% av garantisummen Anonymkode: 28515...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå