AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Etter mange år med svik, skuffelser og omsorgssvikt kuttet jeg kontakten med pappa. Han er en person som har såret meg mye, og han har behandlet moren min og broren min veldig dårlig uten å detaljere. Etter jeg fikk barn og ga han en sjanse til men alikevel ble skuffet da jeg inviterte han i dåpen til sønnen min men han ville ikke komme, da sa jeg stopp! Tidligere i livet har han utsatt broren min og moren min for vold og psykisk vold. Barnevernet var hos oss når vi var små, men pappa sjarmerte de alle sammen og han mistet dessverre aldri omsorgen for oss. Nå spør venner, naboer og familie om hvorfor han ikke kommer i bursdager osv, og jeg mæ gang på gang fortelle og det gjør så vondt.. Noen med noen gode råd? Anonymkode: 68ed9...fc5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Pappa forteller andre at det er jeg som er problemet, men folk ser gjennom han. Alle vet at jeg ikke har gjort noe galt.. At han ikke vil komme i dåp og bursdager til sine barnebarn sier sitt.. Det er jo så synd på han stakkars! Etter han fikk ny dame i Spania og begynte sitt nye liv har han slettet oss andre. Anonymkode: 68ed9...fc5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 «Det passet ikke» er en fin frase som alltid passer Anonymkode: 57188...14a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Du behøver ikke gi de som spør privat informasjon, du kan bare svare at dere ikke har noe særlig kontakt akkurat nå. Spør de mer, kan du si at du ikke føler for å snakke om det. Anonymkode: 244b3...efd 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Det passet ikke» er en fin frase som alltid passer Anonymkode: 57188...14a Men de skjønner greia når han aldri kommer😟 Anonymkode: 68ed9...fc5
Kristin70 Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Du trenger ikke fortelle alt hver gang. "Jeg har dessverre ikke noe godt forhold til faren min, dette er sårt for meg og jeg vil derfor ikke snakke om det". Det vil i alle fall stoppe alle som har sosiale antenner. 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du behøver ikke gi de som spør privat informasjon, du kan bare svare at dere ikke har noe særlig kontakt akkurat nå. Spør de mer, kan du si at du ikke føler for å snakke om det. Anonymkode: 244b3...efd Det er sant. Jeg er veldig åpen som person så det ligge meg ikke naturlig å ikke snakke om slikt, men her er jeg nødt. Føler det blir for vondt å snakke til alt og alle om dette. Tenker at jeg må øve meg på å si det fordi jeg er alt for åpen som person.. Føler ofte at jeg blåttlegger livet mitt.. Anonymkode: 68ed9...fc5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke fortelle alt hver gang. "Jeg har dessverre ikke noe godt forhold til faren min, dette er sårt for meg og jeg vil derfor ikke snakke om det". Det vil i alle fall stoppe alle som har sosiale antenner. Det er sant! Og dette har jeg sagt en gang og da begynte alle og synes synd på meg og alle skulle trøste meg.. Så begynte de å snakke om barna mine som ikke hadde noen bestefar.. Det ble med andre ord 100 ganger verre.. Anonymkode: 68ed9...fc5
Eneri Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 Hvis noen spurte hvorfor han aldri er i bursdager og slikt hos deg, så ville jeg svart 'han har dessverre aldri vært i stand til å ta vare på familien sin på en god måte'. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 Min far har vært en drittsekk hele livet. Kuttet ham helt ut da jeg var rundt 20 år. Har ikke hatt kontakt siden (over ti år). Det har vært en befrielse. Når folk spør, så sier jeg bare: «Vi har ikke kontakt lenger - av mange grunner» (med trykk på siste del av setningen). Pleier å bli akseptert uten noe videre utbroderinger. Anonymkode: 4e5f2...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har også brutt med min far, og det viste seg å være det beste for meg og mine. Hvis noen spør så kan du si at han hadde sjansen til å være en bra far, men den sjansen tok han ikke. Vi har det best som det er nå Anonymkode: 8221b...5c8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 Er det så mange forskjellige som kommer i familieselskap så du må forklare til mange forskjellige? Dere i nærmeste familie vet vel om situasjonen? Anonymkode: fb291...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå