Gå til innhold

Angrer på at jeg ikke ble lege.. Sluttet studiet. Er nå voksen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på medisinstudiet i Polen som 20-åring men sluttet da jeg ikke trivdes og jeg fikk mye angst. Studiet ble for tøft for meg da jeg ikke hadde noe tilhørighet i Polen og savnet etter familie og venner ble for stor🥲Fikk aldri prøvd med skikkelig i fagene, men jeg vet at det hadde blitt tøft for meg. Jeg fikk 5,3 i snitt etter å ha tatt opp dag i 3 år etter vgs. For å komme inn i Norge måtte jeg ha minimum 6,3, noe jeg ikke gadd å prøve på da jeg allerede hadde brukt 3 år på å ta opp fag.  Jeg var ikke flink nok til å få høyere snitt og min ADHD ble en utfordring.

Jeg gikk på studiet i bare 3 mnd før jeg dro hjem..

Nå et jeg 31 år og tok en annen utdanning i Norge. Jeg trives godt i jobben min men minner gjerne på at jeg ikke ble lege da jeg jobber som sosionom. Har to barn og hus og lån.. 

Anonymkode: 57952...2c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg kom inn på studiet i Trondheim, men dessverre.. Er det for sent?

Skrevet

….,

Skrevet

Tenk at du hadde den ene sjansen i Polen, men så valgte du å dra hjem fordi du savnet mamma og pappa.. 😕 Du kunne vært lege nå, hadde du bare gitt 110 % i Polen.

• Liker 7
Skrevet

Har du høyt nok snitt nå med alle konkurransepoengene?

Anonymkode: 4a996...e8c

• Liker 1
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (Akkurat nå):

Tenk at du hadde den ene sjansen i Polen, men så valgte du å dra hjem fordi du savnet mamma og pappa.. 😕 Du kunne vært lege nå, hadde du bare gitt 110 % i Polen.

Ja nå følte nok ts seg mye bedre... Jeg har selv studert et profesjonsstudie i Tyskland og det er tøft i forhold til Norge.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja nå følte nok ts seg mye bedre... Jeg har selv studert et profesjonsstudie i Tyskland og det er tøft i forhold til Norge.

Klar over det.
Men det er jo det som er sannheten. Hadde TS virkelig gått for det, så hadde TS vært lege nå!

Er selv pilot og har en samboer som er lege. Hun syntes det var bein tøft å studere medisin i Polen, men hun klarte det allikevel! 

Skrevet

Det er jo ikke noe å angre på. Du skriver jo at du forsøkte, men ikke klarte det. Fagene ble for vanskelige. Du kan ikke angre på noe du ikke fikk til. Jeg kan f.eks ikke angre på at jeg ikke kjøpte en bil til 2 mill når jeg ikke har råd. Du burde heller fokusere på at det var flott at du klarte å bli sosionom, og at du trives i den jobben. 

Anonymkode: 5b594...c6a

• Liker 9
Skrevet

Det som er skjedd, er skjedd. Om det er viktig for deg å gjøre noe du trives med, kan du ta videreutdanning. Jeg gjorde det selv i 30-årene og stortrives. Som sosionom kan du ta flere typer videreutdanning. Har du flaks, er det nesten gratis eller jobben betaler. 

Anonymkode: 19777...f3e

• Liker 1
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker på det men jeg fant ikke plassen min og hadde for mye bagasje tror jeg. Hadde lite støtte og backing fra hjemmet osv. 

Skrevet

Er det for sent å ta opp fag nå og eventuelt prøve å komme inn i Trondheim? 

Skrevet
FunnyBoy123 skrev (15 minutter siden):

Savnet ikke mamma og pappa, da de har behandlet meg som søppel hele livet. Var vel mer en angst og en indre uro samt at jeg drakk meg full hele tiden. 

Skrevet

Er ikke sikkert man hadde trivdes som lege. Er jo et helvete 90% av jobben!

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Savnet ikke mamma og pappa, da de har behandlet meg som søppel hele livet. Var vel mer en angst og en indre uro samt at jeg drakk meg full hele tiden. 

Jeg forstår deg veldig godt. Høres ikke gøy ut å studere i et annet land uten noe form for støtte hjemmefra. 
Nå er du sosionom, noe som også er et fantstisk yrke! Vær stolt av det du har fått til og alt.

Ingenting er for sent, husk det! En pilot-kollega av meg var 54 år gammel og begynte å fly da han var 50!!! 

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til å ta opp fag så du kommer inn på studiet i Norge? 

Nå som du er etablert, prøv igjen. 

Anonymkode: 2bc2e...a3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du mulighet til å ta opp fag så du kommer inn på studiet i Norge? 

Nå som du er etablert, prøv igjen. 

Anonymkode: 2bc2e...a3b

Ja, men er redd for å feile..

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Begynte på medisinstudiet i Polen som 20-åring men sluttet da jeg ikke trivdes og jeg fikk mye angst. Studiet ble for tøft for meg da jeg ikke hadde noe tilhørighet i Polen og savnet etter familie og venner ble for stor🥲Fikk aldri prøvd med skikkelig i fagene, men jeg vet at det hadde blitt tøft for meg. Jeg fikk 5,3 i snitt etter å ha tatt opp dag i 3 år etter vgs. For å komme inn i Norge måtte jeg ha minimum 6,3, noe jeg ikke gadd å prøve på da jeg allerede hadde brukt 3 år på å ta opp fag.  Jeg var ikke flink nok til å få høyere snitt og min ADHD ble en utfordring.

Jeg gikk på studiet i bare 3 mnd før jeg dro hjem..

Nå et jeg 31 år og tok en annen utdanning i Norge. Jeg trives godt i jobben min men minner gjerne på at jeg ikke ble lege da jeg jobber som sosionom. Har to barn og hus og lån.. 

Det er aldri for sent, men husk at alt man ikke har gjort lett blir glorifisert til bedre enn det kanskje er. Det er mange dyktige medisinstudenter som kjemper om å få altfor få lis stillinger. Kanskje har du litt dårlige odds mot unge studenter uten barn og familie som vil satse alt,( og har større fleksibilitet,)for å få en sånn stilling etter flere års hardt studie? 

Skrevet

Jeg er ikke bra nok for å bli lege. Jeg har ADHD.. Er ikke en vinner som mange andre🙂

Men trist er det å tenke tilbake på at min største drøm ble knust 

Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Det er aldri for sent, men husk at alt man ikke har gjort lett blir glorifisert til bedre enn det kanskje er. Det er mange dyktige medisinstudenter som kjemper om å få altfor få lis stillinger. Kanskje har du litt dårlige odds mot unge studenter uten barn og familie som vil satse alt,( og har større fleksibilitet,)for å få en sånn stilling etter flere års hardt studie? 

Bullshit. De ser ikke på karakterer men på erfaring. Har mange venner som har studert medisin i voksen alder og de har fått jobb lett! 

De vil gjerne ha folk med barn. 

• Liker 2
Skrevet
theTitanic skrev (2 minutter siden):

Mulig det ja🙁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...