Gå til innhold

Angrer på at jeg ikke ble lege.. Sluttet studiet. Er nå voksen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på medisinstudiet i Polen som 20-åring men sluttet da jeg ikke trivdes og jeg fikk mye angst. Studiet ble for tøft for meg da jeg ikke hadde noe tilhørighet i Polen og savnet etter familie og venner ble for stor🥲Fikk aldri prøvd med skikkelig i fagene, men jeg vet at det hadde blitt tøft for meg. Jeg fikk 5,3 i snitt etter å ha tatt opp dag i 3 år etter vgs. For å komme inn i Norge måtte jeg ha minimum 6,3, noe jeg ikke gadd å prøve på da jeg allerede hadde brukt 3 år på å ta opp fag.  Jeg var ikke flink nok til å få høyere snitt og min ADHD ble en utfordring.

Jeg gikk på studiet i bare 3 mnd før jeg dro hjem..

Nå et jeg 31 år og tok en annen utdanning i Norge. Jeg trives godt i jobben min men minner gjerne på at jeg ikke ble lege da jeg jobber som sosionom. Har to barn og hus og lån.. 

Anonymkode: 57952...2c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg kom inn på studiet i Trondheim, men dessverre.. Er det for sent?

Skrevet

….,

Skrevet

Tenk at du hadde den ene sjansen i Polen, men så valgte du å dra hjem fordi du savnet mamma og pappa.. 😕 Du kunne vært lege nå, hadde du bare gitt 110 % i Polen.

• Liker 7
Skrevet

Har du høyt nok snitt nå med alle konkurransepoengene?

Anonymkode: 4a996...e8c

• Liker 1
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (Akkurat nå):

Tenk at du hadde den ene sjansen i Polen, men så valgte du å dra hjem fordi du savnet mamma og pappa.. 😕 Du kunne vært lege nå, hadde du bare gitt 110 % i Polen.

Ja nå følte nok ts seg mye bedre... Jeg har selv studert et profesjonsstudie i Tyskland og det er tøft i forhold til Norge.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja nå følte nok ts seg mye bedre... Jeg har selv studert et profesjonsstudie i Tyskland og det er tøft i forhold til Norge.

Klar over det.
Men det er jo det som er sannheten. Hadde TS virkelig gått for det, så hadde TS vært lege nå!