AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Partner sier alltid jeg istedenfor vi og min istedenfor vår. Til og med når jeg er tilstede. Av og til kjennes det ut som partner ikke anerkjenner meg i det hele tatt. Når vi har venner på besøk tar hen æren for alt husarbeid og stell, selv om realiteten er at jeg gjør mesteparten. Det er alltid forventinger om at det skal skje ting for at hverdagen ikke skal bli kjedelig og det må alltid være jeg som foreslår, men om det skjer noe så er det på partners premisser. Partner prioriterer også venner ovenfor meg og viser mye mer interesse for deres velvære. Jeg vet partner er glad i meg, og jeg er glad i partner. Men det føles ofte veldig skjevt fordelt.. Anonymkode: 4ca37...861
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Du må da stå opp for deg selv, ingen kan gjøre det for deg. Liker du ikke ting slik det er, så si ifra. Det endrer seg aldri om du ikke sier ifra. Anonymkode: 61f4a...8fc 2
Gjest Jmcclane Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Enig at det er viktig å stå opp for seg selv. Kan være partner ikke innser at han gjør dette.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): tar hen æren for alt husarbeid og stell, selv om realiteten er at jeg gjør mesteparten Prøv på forhånd å snakke med ham om fordeling av arbeidsoppgaver. Gjør det tydelig at oppgavene fordeles likt mellom dere, og at dere begge gjør like mye. Når dere er ferdig tar du en kort oppsummering og gjentar at dere har gjort omtrent like mye. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er alltid forventinger om at det skal skje ting for at hverdagen ikke skal bli kjedelig og det må alltid være jeg som foreslår, men om det skjer noe så er det på partners premisser. Partner prioriterer også venner ovenfor meg Sett dere ned en fast dag hver uke og gå gjennom kalender. "På mandag skal jeg til Turid, så da kan jo du ta en øk med kompiser hvis du vil, og så kan du og jeg gjøre x sammen på tirsdag, passer det for deg?" Utover dette får han klare å aktivisere seg selv. Anonymkode: 6e672...26f 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Dialog er ofte viktig, men hvis han ikke ser det selv så kanskje noen venner kan være med å støtte deg? Anonymkode: 4ca37...861 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå