Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 16 og lå å slappet av på sofaen. Så kom hunden og ville ha kos (hunden er 8 kg) og i den forbi deles tråkket han meg på magen. Kjentes som om det jeg tror er livmoren ble klemt og skle til sides. Etter det har hatt jeg en krampeantig følelse i magen .. har morkake i fremre vegg- og er rhesus minus.. burde jeg dra til legen eller vil sprøyten med antigen som blir gitt i uke 24 være nok selv om det oppstår blødning? Og hvor mye trykk tåler babyen?

Anonymkode: 69dd0...1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke tro det skal ha noe å si, baby er godt beskyttet og det skal noe kraftig til for at morkaka løsner - som bilulykke eller slag. Pus på 5 kg gikk alltid og tråkka rundt på magen min da jeg var gravid, i tillegg til at storesøster på 15 kg brukte meg som klatrestativ :)

Anonymkode: 01cd0...59e

• Liker 6
Skrevet

Jeg har opplevd liknende, er nok ganske vanlig. Men krampaktig følelse etterpå? Ville ringt lege mtp dette  og rhesus minus.

Anonymkode: d5f9a...dec

Skrevet

Uke 16 😂

Anonymkode: 7cbfd...8b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uke 16 😂

Hva mener du? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva mener du? 

At barnet er enormt godt beskyttet enda. Men ser nå at du er rhesus negativ, så beklager, da bør du ringe og høre.

Utvikler du/har du antistoffer skal du nemlig ikke ha profylaksen i uke 28 (antistoffprøve tas i uke 24, samt NIPT for å sjekke om barnet er neg. eller pod., er barnet pos. får du profylaksen i uke 28). Du må følges opp frem til fødsel med jevnlige blodprøver isteden, dersom du har utviklet antistoffer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

At barnet er enormt godt beskyttet enda. Men ser nå at du er rhesus negativ, så beklager, da bør du ringe og høre.

Utvikler du/har du antistoffer skal du nemlig ikke ha profylaksen i uke 28 (antistoffprøve tas i uke 24, samt NIPT for å sjekke om barnet er neg. eller pod., er barnet pos. får du profylaksen i uke 28). Du må følges opp frem til fødsel med jevnlige blodprøver isteden, dersom du har utviklet antistoffer. 

Fremdeles ganske unødvendig å gjøre narr av TS ved å skrive «uke 16😂» (jeg forstod heller ikke hva du mente med dette), i stedet for å bare skrive innlegget du skrev nå:)

Anonymkode: eb79c...393

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fremdeles ganske unødvendig å gjøre narr av TS ved å skrive «uke 16😂» (jeg forstod heller ikke hva du mente med dette), i stedet for å bare skrive innlegget du skrev nå:)

Enig. Spesielt når det tydeligvis er om å gjøre å hive seg over tastaturet med en morsom one-liner før man har lest hele hovedinnlegget.

Anonymkode: 74182...d63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Enig. Spesielt når det tydeligvis er om å gjøre å hive seg over tastaturet med en morsom one-liner før man har lest hele hovedinnlegget.

Anonymkode: 74182...d63

Må dere avspore? Jeg beklaget til TS, må dere være kjerringpolitiet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må dere avspore? Jeg beklaget til TS, må dere være kjerringpolitiet?

Det må være lov å si ifra på en fin måte når noen, som åpenbart ikke har tatt seg bryet ved å lese hovedinnlegget engang, oppfører seg unødvendig i en tråd. Gjerne uten å bli kalt «kjerringpoliti».

Jeg er ferdig med avsporingen (som du for øvrig startet helt selv). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det må være lov å si ifra på en fin måte når noen, som åpenbart ikke har tatt seg bryet ved å lese hovedinnlegget engang, oppfører seg unødvendig i en tråd. Gjerne uten å bli kalt «kjerringpoliti».

Jeg er ferdig med avsporingen (som du for øvrig startet helt selv). 

Ja, nå hadde jeg ALLEREDE sagt "beklager" til TS, eller hva? Så hvorfor skal du komme i ETTERTID å "si ifra på en fin måte"? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...