Gå til innhold

Stillingsforhold utløper i slutten av oktober. Er for tiden sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurter på noe ang sykmelding vs nav. Jeg er for tiden ansatt frem til 31.10.21 og er sykemeldt ut tiden jeg er ansatt. Må jeg da søke om dagpenger hos nav eller kan jeg forlenge sykemeldingen? Jeg har ikke levert oppsigelse, men mitt engasjement går ut. Har fått beskjed av min leder å søke andre jobber, ikke direkte en oppsigelse, men er er vel igrunn det allikevel.

Anonymkode: 16df6...3d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du vært sykemeldt? Har du kontakt med din veileder i nav? Er det behov for videre sykemelding (hva sier legen?), eller blir AAP neste? 

Be om en avtale med veilederen din i nav så får du sikker informasjon. Det tar tid å få innvilget endel søknader, så gjør dette asap. 

Anonymkode: e04e7...70f

Skrevet

når du har er engasjement/vikariat med oppsatt sluttdato har du krav på dagpenger fra dag en. selv la jeg med kontrakten og skrev at den gikk ut x dato. du har ikke fått tilbud om ny stilling, så det skriver du inn. 

du kan søke en uke før engasjementet går ut. å. du må også melde seg som arbeidsledig på nav. 

https://www.nav.no/arbeid/arbeidsledig

Anonymkode: 1479c...efc

Skrevet

du kan være sykemeldt og ha dagpenger. velg du er arbeidsledig og sykemeldt. hvis du forlenger din sykemelding kan det være du bør ringe nav for å forsikre deg om at det blir riktig. 

https://www.nav.no/kombinasjoner

Skrevet

Du kan ikke ha dagpenger når du er sykemeldt (mulig det er andre regler for permitterte). Du kan nok ha rett på videre sykepenger, men for å få dagpenger må du være i stand til (og villig) til å ta ethvert arbeid. 

Anonymkode: 81d92...514

• Liker 1
Skrevet

ja, dårlig formulert av meg. men på den linken med "kombinasjoner" står det veldig mye informasjon som kan gi deg svarene du har. 

ja enten er det dagpenger - eller sykemelding. men du får hvertfall penger videre. så kommer det helt Ann på din helse. men husk hvertfall og meld deg arbeidsledig, slik at datoen ligger inne hos nav. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for alle svar. Jeg har vært sykmeldt i snart 2 uker. Jeg har ingen veileder på nav enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...