Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt minimumskrav for hva som må være på plass i livet før du får (fikk) barn?

Mine er: Partner, fast jobb og bolig (helst eid)

Anonymkode: 4abfd...355

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, mine er;

• Stabilt og godt forhold
  • Ferdig utdannet
  • Fast jobb med noen år erfaring og god inntekt 
  • Eie egen bolig 
  • Trygge økonomiske rammer

Anonymkode: 66c96...1e5

• Liker 1
Skrevet

De tre viktigste:

-Stabilt og godt forhold med en partner som er egnet til å få barn med.

-God fysisk og psykisk helse

-Stabil økonomi

Fast jobb, utdannelse og egen bolig synes jeg kommer lengre ned på listen. Slike ting ordner seg som regel etterhvert.

• Liker 7
Skrevet

1,7 mill i årsinntenkt. 

Anonymkode: bbddc...dd8

• Liker 1
Skrevet

At jeg hadde lyst på barn.

Anonymkode: 08c56...ba0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At jeg hadde lyst på barn.

Mange psykisk utviklingshemmede personer har også lyst på barn, synes du virkelig det er et tilstrekkelig kriterie?

Anonymkode: 0a5e2...40f

• Liker 6
Skrevet

At jeg har tilfredsstillende helse.

Dette var omtrent det eneste som var på plass da jeg ble gravid første gang. Og en fersk kjæreste da. Men var nok det ❤️ Alt det andre kom etter hvert.

• Liker 1
Skrevet

Hadde de samme kravene som deg, men alt kan ikke alltid planlegges i detalj her i livet det har jeg fått erfare. Så vil si det viktigste er kjærlighet og rom/tid for å være tilstede for barnet og prioritere det. Selvfølgelig er det viktig å kunne forsørge barnet økonomisk, men er man jobbsøker eller uføretrygdet så er ikke det noe i veien med det. Ser heller ikke problemet med å leie fremfor å eie. 

Anonymkode: e1822...909

• Liker 4
Skrevet

For meg personlig, så er det dette. Er godt klar over at andre ville hatt annen prioriteringsliste:

-Eid bolig

-Fast jobb

-Stabil kjæreste som også vil stille opp for barnet om det skulle bli slutt

-Sunne interesser og verdier som er  bra å videreføre til barn

-Greit nok nettverk

Anonymkode: 54fce...f15

Skrevet

min mann har hatt krav om:

1fast jobb som vi har vært i noen år (for å kunne arbeidsoppgavene). 

2/3 ferdig Korona og vaksine. han har vært veldig bekymret om jeg fikk Korona under et evt svangerskap. 

2/3 kjøpt hus (har leilighet men han ønsker at vi skal ha det avklart og helst flyttet inn i hus). 

nå faller alt på plass endelig. 

hvis det hadde vært opp til meg så hadde vi fått barn for mange år siden.

Anonymkode: 36097...2a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig, mine er;

• Stabilt og godt forhold
  • Ferdig utdannet
  • Fast jobb med noen år erfaring og god inntekt 
  • Eie egen bolig 
  • Trygge økonomiske rammer

Anonymkode: 66c96...1e5

Dette er mine også + god fysisk og psykisk helse. 

Anonymkode: e3a73...3c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange psykisk utviklingshemmede personer har også lyst på barn, synes du virkelig det er et tilstrekkelig kriterie?

Anonymkode: 0a5e2...40f

Spørsmålet var hva mitt minimumskrav var for at jeg skulle få barn. Hva har psykisk utviklingshemmede med det å gjøre?

• Liker 6
Gjest Marte79
Skrevet

Gode gener. 
Økonomi.

Jobb

Alder mellom 20-30.

Skrevet

Stabilt forhold, alt for mange som popper ut unger her og der med kompliserte forhold.

Sikker inntekt.

Ryddig/ordensmenneske med stabilt liv. Hygiene og rengjøring hjemme er så viktig når man har små barn.

Anonymkode: f3d4e...40b

Skrevet

At barnets mor ikkje er for gamal!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er mine også + god fysisk og psykisk helse. 

Kan jeg bare spørre, hva om du plutselig blir syk? Vil du la vær å få barn da, selv om det er et stort ønske i livet ditt? 

Selv ønsker jeg barn, men akkurat nå er jeg for syk. Det er en stor sorg faktisk, og vondt å tenke på. Håper å bli friskere, og først da vil jeg vurdere det. Så jeg er bare nysgjerrig. 

Er ellers enig i stabil økonomi, fast inntekt og passende bolig. Gjerne ha rast fra seg- 

Anonymkode: 49134...fe5

Skrevet

Stabilt og godt forhold, utdannelse, stabil økonomi, en av oss med fast jobb. Vi giftet oss på tinghuset (kjærester i 5 år først) før vi startet å prøve å bli gravide.

Anonymkode: fc245...7a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan jeg bare spørre, hva om du plutselig blir syk? Vil du la vær å få barn da, selv om det er et stort ønske i livet ditt? 

Selv ønsker jeg barn, men akkurat nå er jeg for syk. Det er en stor sorg faktisk, og vondt å tenke på. Håper å bli friskere, og først da vil jeg vurdere det. Så jeg er bare nysgjerrig. 

Er ellers enig i stabil økonomi, fast inntekt og passende bolig. Gjerne ha rast fra seg- 

Anonymkode: 49134...fe5

Det kommer selvsagt an på hvilken sykdom og hvilken grad, men det å få barn er krevende, så jeg ville ikke fått barn om jeg ikke var frisk, nei. 

Skrevet

- Godt forhold

- Fast jobb og god lønn

- Eier hus/leilighet

Kunne heldigvis hake av alle da vi fikk barn for 14 år siden. Og forsåvidt enda som 35-åringer

Anonymkode: 12114...2f2

Skrevet

En kuk. Jeg har så lyst på et barn at jeg vil la hvem som helst impregnere meg.

Anonymkode: eb71b...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...