AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Lurer på om det er normalt å ta med snacks, kake og slikt til barnehagen på barnets bursdag? Min begynte i august og har bursdag i slutten av oktober. Mitt første barn, så har ingen referanser annet enn min egen barndom. Mamma pleide alltid å ta med kake og fruktfat til bursdagen min, dette var vanlig på den tiden. Men usikker på hva som er greia nå. Ingen har gjort dette i barnehagen til sønnen min hittil, så dette er kanskje litt ut? Anonymkode: 5229d...42c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Spør barnehagen, siden det varierer veldig fra barnehage til barnehage. Anonymkode: 1db46...d62 11
Gjest BethD Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Ikke vanlig her ivertfall. Barnehagen styrer med feiring selv.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Kake OG fruktfat er kanskje litt voldsomt? Her har vi med kake, is, frukt, eller smothie etc. aldri to ting. Anonymkode: c84c6...f36 1
Concordia Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Her er det ikke lov å ha med noe til bursdagsfeiring i barnehagen. Vet ikke om grunnen var pandemien, eller om det alltid er slik.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Da barnet mitt var liten, fikk man ta med ispinner. Ikke noe annet. Da ble det likt for alle, og ikke noe ekstra jobb for barnehagepersonalet Anonymkode: 9272a...f7f
Luckie Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Aldri tatt med noe i bhg. Det er bhg som står for servering. Enten pinne-is eller smoothie-is
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Fruktspyd eller fruktsalat pleier å være vanlig. Mange barnehager vil gjerne praktisere minst mulig sukker i hverdagen, kan bli mange bursdager iløpet av et år. Anonymkode: aa3dd...e41
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 Is er vanlig her ,seov lagde jeg fruktpinnsvin , det var poppis , et annet år laget jeg gelé i appelsinskall Anonymkode: fe712...d3c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 Nei, bare nei... Anonymkode: b6614...f9c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 I barnehagen jeg jobber har vi en egen bursdagsmeny. Barna får velge hva de vil ha på bursdagen sin, så lager de ansatte det til alle barna. Bursdagsmenyen består av pizza, pannekaker og vafler. Ikke vanlig at foreldrene har med noe. I barnehagen hvor jeg hadde mine barn, var det heller ikke vanlig å ta med noe Anonymkode: 7e19d...caa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 De fleste barnehager har sluttet med at foreldre tar med kake/is og lignende. Hos oss har vi bursdagsmeny der barnet får velge mellom grove vafler, smoothie og fruktspyd. Anonymkode: d4c38...c3d 1
Gidavmeg Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 Henger meg på de som sier spør barnehagen. Det har ikke vært lov å ha med noe i de barnehagene jeg har hatt barn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 Tror det varierer. Vet om barnehager der det er forventet , mens i barnehagen der våre går er det ikke lov å ta med noe spiselig noen gang, der ordner barnehagen med feiring. Har hørt om andre barnehager der bursdager feires med ispinner, fruktspyd, smoothie eller andre ting som barnehagen ordner. Anonymkode: f10fe...431
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fruktspyd eller fruktsalat pleier å være vanlig. Mange barnehager vil gjerne praktisere minst mulig sukker i hverdagen, kan bli mange bursdager iløpet av et år. Anonymkode: aa3dd...e41 Tydeligvis ikke så vanlig, i følge andre tråder her. Da er det sukkerhysteri og tullete foreldre. Anonymkode: a4a80...669
Arkana Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 Det varierer fra sted til sted. I barnehagen mine barn gikk i var det lov å ha med hva som helst, også kake, til bursdag. Det er tross alt bare 18 barn i en avdeling og når noen har bursdag i ferier, noen tar med annen mat og med et sunt og variert kosthold ellers er det begrenset hvor usunt det kan bli av litt kake til bursdag. Jeg synes det er langt bedre med restriksjoner på sjokoladepålegg og kjeks i matpakker enn restriksjoner på hva man kan feire bursdagen sin med.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 Har hatt barn i tre forskjellige barnehager, med tre forskjellige opplegg. I første barnehagen var det veldig populært at vi kom med kake eller muffins, i barnehage nr to laget de muffins til bursdager selv, og bursdagsbarnet fikk være med å bake. I den barnehagen minste går i nå, er ikke maten en del av bursdagsfeiringen i det hele tatt - de har bare en seremoni med sang og krone og noen spesielle leker, såvidt jeg har forstått, og ingen is/fruktspyd/kake/muffins. Så hør med barnehagen din! Anonymkode: 103c0...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #18 Skrevet 5. oktober 2021 Hadde med muffins da min feiret bursdag. Det var uka etter at de hadde hatt avslutning for de som slutta og de som begynte på skolen og de ansatte som ble pensjonert og sommerfest, en feiring hver dag 🤣 Synd for ungen som har bursdag i ferien, kanskje vi feirer etter ferien neste år 😛 Anonymkode: a1685...e7c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #19 Skrevet 5. oktober 2021 Hos oss er det blitt enighet i foreldregruppen at vi ikke tar med noe til barna på bursdagen. Så blir det likt for alle. Barna blir markert med flagg, sang, krone, klemmer osv. Det holder mer enn nok for de🤩 Anonymkode: 1b42b...ea2 1
tussi84 Skrevet 5. oktober 2021 #20 Skrevet 5. oktober 2021 I barnehagen vår kan man ta med kun fruktsalat eller noe lignende på bursdagen, men det må avtales med bhg først. Kaker, og søtsaker er forbudt å ta med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå