Gå til innhold

Turnusjobb og syke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine er syke, og jeg selv er småsyk. Jeg jobber turnus og mannen har hjemmekontor. Er det innafor å ta sykt barn dag når jeg har kveldsvakt?

Når jeg er helt frisk selv og ungene er syke pleier jeg å være hjemme med dem på dagen, og så drar jeg på jobb kl 14. Men nå som jeg er hanglete selv kjenner jeg at jeg ikke orker å være med to syke unger fra 06-14, og så på jobb i omsorgsbolig 14.30-22. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 3a7c6...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir ikke sykt barn godtatt på kveldsvakt/nattevakt med mindre du er aleneforsørger. Så du må isåfall ta en egenmelding på deg selv.

Anonymkode: c23eb...d0e

• Liker 11
Skrevet

Hvis du er for syk til å jobbe, egenmelding. Om faren er hjemme og kan ta de, så skal du vel ikke bruke sykt barn?

Anonymkode: 09d19...c43

• Liker 7
Skrevet

Jeg har brukt to egenmeldinger på meg selv nå, i går og i dag. Har bare litt dårlig samvittighet, for formen min er isolert sett ikke SÅ dårlig, men i kombinasjon med syke barn og mann som helst bør jobbe lenger enn til 14 gjør at jeg ikke klarer jobb. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har brukt to egenmeldinger på meg selv nå, i går og i dag. Har bare litt dårlig samvittighet, for formen min er isolert sett ikke SÅ dårlig, men i kombinasjon med syke barn og mann som helst bør jobbe lenger enn til 14 gjør at jeg ikke klarer jobb. 

Ts

Ikke sykt barn-dag, med mindre mannen er for syk til å passe barna, noe han ikke er. Høres ut som om du burde ta en egenmeldingsdag hvis du ikke kan på jobb på grunn av din egen helse. 
Alternativet hvis du må dra på jobb kl 14 og mannen ikke er ferdig på jobb klokka 16, er at du eller mannen din tar en halv sykt barn-dag (fra 14-16). Men ikke kutte en hel kveldsvakt pga to timer, nei. 

Anonymkode: 4eff9...d6d

• Liker 4
Skrevet

Deilig med en «fridag,» men det er alle de som holder seg hjemme av samme grunn som deg som velter lasset for de som er igjen.

Er man så syk at man faktisk ikke klarer å jobbe holder man seg hjemme. Har man syke barn og ingen andre som kan passe dem bruker man sykt barn-dag.

Man drar selvsagt på kveldsvakt selv om man er litt hanglete når man i tillegg har far til barna hjemme! 

Anonymkode: b6b64...8aa

• Liker 3
Skrevet

Har du testet deg? Å dra hanglete på jobb til omsorgsbolig er vel ikke innafor ellers. Pandemi og det der😬

Anonymkode: 6fdca...708

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du testet deg? Å dra hanglete på jobb til omsorgsbolig er vel ikke innafor ellers. Pandemi og det der😬

Anonymkode: 6fdca...708

Har testet meg i dag, var negativ  :) Omtrent alle kollegaene hangler for tiden. Tydeligvis noe som går. 

Ts

Skrevet

Du kan selvsagt ikke ta sykt barn-dag når mannen din kan passe barna. 

Anonymkode: 0c927...254

Skrevet

Tror ikke du kan ta sykt barn dag når mannen din er hjemme, men du kan ta egenmelding/sykemelding for seg selv hvis du er dårlig.

Anonymkode: f2b62...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...