Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man anmelde sin eks for voldtekt? Min eks samboer mishandlet meg i over ti år å utsatte meg for flere voldtekter. Hvis jeg anmelder vil jeg komme noen vei med det? Eller vil det kun bli henlagt? Han har innrømmet alt til fvk å sine terapeuter å til par av mine. 
Vi har barn sammen så det og spiller en rolle her, er det slemt overfor barna. Ene barnet ble også mishandlet av han, min eks har gått i terapi å mestrer sinnet sitt mye bedre nå, burde jeg ta med det i betraktning i vurderingen ang en anmeldelse?  

Anonymkode: 01f35...5b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Skogsalv
Skrevet

Det blir å åpne Pandoras box. Det vil gi konsekvenser.  Er du og barna trygge og har det stabilt og trygt nå ? Bolig,økonomi og nettverk er det jeg da tenker på.  

Du bør rådføre deg med de rette instansene.  Så ungene dine ikke mister sin nye trygge hverdag. 

Er det lenge siden bruddet? Ved anmeldelser så kontaktes ofte barnevern dersom det har vært vold med i bildet. Står du trygt nok ifht det scenarioet? 

Få oversikt før du handler ❤

Skrevet

Du kan det ja.

Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå tenker jeg? 

Sånn for din og barnas del? Han kan jo gjerne brenne i helvete for all I care. 

Anonymkode: 6ab02...e5f

• Liker 1
Skrevet
Skogsalv skrev (3 minutter siden):

Det blir å åpne Pandoras box. Det vil gi konsekvenser.  Er du og barna trygge og har det stabilt og trygt nå ? Bolig,økonomi og nettverk er det jeg da tenker på.  

Du bør rådføre deg med de rette instansene.  Så ungene dine ikke mister sin nye trygge hverdag. 

Er det lenge siden bruddet? Ved anmeldelser så kontaktes ofte barnevern dersom det har vært vold med i bildet. Står du trygt nok ifht det scenarioet? 

Takk for svar, her var det mye jeg ikke har tenkt på, jeg har jo blitt veldig dårlig av behandlingen hans å sliter  mye enda. 
Med tanke på bv så ble jeg faktisk veldig usikker  da han har fått de fleste (utenom helsevesenet) til å tro at det er jeg som er alvorlig syk ,til og med til ungene, han har fått ungene til å tro at jeg er døden nær å kommer til å dø snart. Redd bv vil se på meg som usikket da han har snakket mye med skole om hvor syk jeg er å helsesøster, jeg føler ikke jeg blir trodd når jeg forklarer. Bruddet er veldig ferskt. Hi

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan det ja.

Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå tenker jeg? 

Sånn for din og barnas del? Han kan jo gjerne brenne i helvete for all I care. 

Anonymkode: 6ab02...e5f

Jeg vil ha han ut av livet mitt, jeg vil at han skal slutte å plage meg å jeg tenker en anmeldelse å besøksforbud hadde hjulpet. Men så vil jeg ikke skade ungene mer enn det de har blitt. Hi

Gjest Skogsalv
Skrevet

Da bruker du helsevesenet som back up . Be om innsyn i din egen journal før du gjør noe annet.  

Sender deg en styrkeklem ❤ 

Skrevet
Skogsalv skrev (25 minutter siden):

Dette var et veldig godt svar ☝️ 

Anonymkode: 8a591...0b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan man anmelde sin eks for voldtekt? Min eks samboer mishandlet meg i over ti år å utsatte meg for flere voldtekter. Hvis jeg anmelder vil jeg komme noen vei med det? Eller vil det kun bli henlagt? Han har innrømmet alt til fvk å sine terapeuter å til par av mine. 
Vi har barn sammen så det og spiller en rolle her, er det slemt overfor barna. Ene barnet ble også mishandlet av han, min eks har gått i terapi å mestrer sinnet sitt mye bedre nå, burde jeg ta med det i betraktning i vurderingen ang en anmeldelse?  

Rent praktisk vil vel dette være vanskelig å bevise om dette ligger lenger bak i tid. Det kommer nok til å  bli mye drama for noe som blir henlagt grunnet bevisets stilling. 

Anonymkode: 22284...694

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rent praktisk vil vel dette være vanskelig å bevise om dette ligger lenger bak i tid. Det kommer nok til å  bli mye drama for noe som blir henlagt grunnet bevisets stilling. 

Anonymkode: 22284...694

Ja ser at det blir vanskelig, var bare følelsene mine som sprang løs en stund her etter en hendelse nå nylig som gjorde at jeg kjente at nå er det nok. Men jeg får ta tiden til hjelp, bruddet er ferskt å regner med hans driv på å plage meg vil avta etterhvert. Hi

Skrevet

Jeg anmeldte lenge etter bruddet. Barnevernet vil få beskjed. Det ble en stor sak, han er fortsatt veldig sint. Selv om den ble henlagt. Men får du voldsalarm så vil du blitt tatt alvorlig av feks helsesøster og andre. Barnevernet bryr seg kun om hvordan han er med sine barn, ikke hva han gjorde med deg. De vil observere dere begge osv.
Men: Det er en stor fordel at anmeldelsen allerede er der når han banker neste samboer. For det vil skje. 

Anonymkode: dcf2e...718

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg anmeldte lenge etter bruddet. Barnevernet vil få beskjed. Det ble en stor sak, han er fortsatt veldig sint. Selv om den ble henlagt. Men får du voldsalarm så vil du blitt tatt alvorlig av feks helsesøster og andre. Barnevernet bryr seg kun om hvordan han er med sine barn, ikke hva han gjorde med deg. De vil observere dere begge osv.
Men: Det er en stor fordel at anmeldelsen allerede er der når han banker neste samboer. For det vil skje. 

Anonymkode: dcf2e...718

Barnevernet bryr seg vel også om at barna har vært vitne til vold? Både psykisk/fysisk og hvilken impact det har hatt på de ? Der er hun " medansvarlig " for hva ungene har bevitnet.  Særlig om dette har pågått over år. Så hun er veldig sårbar, - dessverre 😪

TS bør tenke kun på seg og ungene nå. Trygghet før justice ❤ Karma er en bra ting. 

Sier ikke at hun ikke har en sterk sak. Men er redd for at han har sådd ved flere vann ! 

TS : har du på sikt mulighet til å flytte langt unna? Han HAR innrømmet vold til terapeuten, så der er akilleshælen hans. 

Skynd deg sakte 🌷

Skrevet
Skogsalv skrev (5 minutter siden):

Barnevernet bryr seg vel også om at barna har vært vitne til vold? Både psykisk/fysisk og hvilken impact det har hatt på de ? Der er hun " medansvarlig " for hva ungene har bevitnet.  Særlig om dette har pågått over år. Så hun er veldig sårbar, - dessverre 😪

TS bør tenke kun på seg og ungene nå. Trygghet før justice ❤ Karma er en bra ting. 

Sier ikke at hun ikke har en sterk sak. Men er redd for at han har sådd ved flere vann ! 

TS : har du på sikt mulighet til å flytte langt unna? Han HAR innrømmet vold til terapeuten, så der er akilleshælen hans. 

Skynd deg sakte 🌷

Huff det med at jeg er medansvarlig har jeg tenkt mye på å det er så vondt. Jeg kommer til å droppe anmeldelse å fokusere på å hjelpe barna å meg, største får hjelp av bup, men på bup har min eks sagt at han sliter pga at jeg ble psykisk syk å ikke at han selv har mishandlet han, værste er at jeg var så nedkjørt at jeg sa ikke imot. 
Jeg har ingen familie eller noen rundt meg, men å flytte hadde ikke vært et problem hvis han hadde latt meg gjøre det. Men han trur med full omsorg hvis jeg så mye som tenker tanken. Hi

Skrevet

Jeg gjorde dette, et par år etter det ble slutt. Da hadde han voldtatt, banket meg, mishandlet meg psykisk og svindlet meg. Alt på en periode på 7 år.

Pga tiden ble det henlagt, selv om han innrømte den fysiske og seksuelle volden til politiet.

Barnevernet ble også kontaktet da det var barn under 18 år involvert. Det er de pliktig til, så det kan jeg garantere deg at vil skje :)

jeg kom jo ingen vei, bortsett fra å måtte grave dypt i traumer, ha Barnevernet i livet plutselig osv osv, MEN selv om saken henlegges vil det alltid stå på navnet hans, og det kan være en medhjelpende faktor for en eventuell neste person som anmelder han..

Anonymkode: 44797...e98

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Huff det med at jeg er medansvarlig har jeg tenkt mye på å det er så vondt. Jeg kommer til å droppe anmeldelse å fokusere på å hjelpe barna å meg, største får hjelp av bup, men på bup har min eks sagt at han sliter pga at jeg ble psykisk syk å ikke at han selv har mishandlet han, værste er at jeg var så nedkjørt at jeg sa ikke imot. 
Jeg har ingen familie eller noen rundt meg, men å flytte hadde ikke vært et problem hvis han hadde latt meg gjøre det. Men han trur med full omsorg hvis jeg så mye som tenker tanken. Hi

Gå til fastlegen din og fortell (om du har rene ark ) . Jeg skal vedde på at alt som han har brutt ned i deg IKKE gjenspeiler seg i din journal.  Du har holdt fasaden lenge, ikke sant ? 

Det er ikke din feil at du er " medansvarlig " Men lovverket er nå engang sånn... Du er en kjempe og løvemamma ❤som prøvde i det lengste ! Han har brukt vold mot barnet også! Og har null skyts ifht foreldreansvar.  Han vil skremme deg.  Så du bør være smart og bruke tid . Ikke la følelsene lede.  Ikke gi ham informasjon!!!!

Undersøk og be om råd fra TRYGGE kilder som ikke kan sette i gang tiltak ifht samvær, og ungene.( som her)  Du er hel i din ferd . Det skinner klart igjennom ❤ 

Dette skal vi hjelpe deg med ! 

Endret av Skogsalv
Gjest Skogsalv
Skrevet

Om du har omsorgen ,så kan du flytte hvor du vil . Han kan true,men ikke bestemme . Har dere fordelt omsorgen.? Siden dette er nytt,så har dere kanskje ikke vært i noen rett?? 

Skrevet
Skogsalv skrev (11 minutter siden):

Om du har omsorgen ,så kan du flytte hvor du vil . Han kan true,men ikke bestemme . Har dere fordelt omsorgen.? Siden dette er nytt,så har dere kanskje ikke vært i noen rett?? 

Vi har delt omsorg på papiret, men jeg har 2 av barna mest å 50% på det siste, ikke vært i noe rett. Jeg måtte gå med på en slik fordeling for hvis ikke skulle han ha 100% på alle, å jeg måtte gå med på at han skulle slippe barnebidrag. Hi 

Skrevet
Skogsalv skrev (33 minutter siden):

Gå til fastlegen din og fortell (om du har rene ark ) . Jeg skal vedde på at alt som han har brutt ned i deg IKKE gjenspeiler seg i din journal.  Du har holdt fasaden lenge, ikke sant ? 

Jeg har rene ark men jeg fikk sammenbrudd å ble innlagt på akutt en periode før jeg klarte å bryte ut av forholdet å har slitt med angst å depresjon siden så jeg vet ikke om jeg kommer så godt ut av at bv kommer inn i bildet lell om jeg er stabil nå. Hi 

Skrevet

Jeg ville droppet det. Mest sannsynlig blir det henlagt og du får mye ekstra styr i livet ditt der du ikke har kontroll, pluss en sint/forbanna eks som går ekstra inn for å gjøre livet surt for deg!

Du kan også ende som med meg, å få en motanmeldelse på deg for falsk forklaring. Min psykopat eks gjorde det og gikk all in for å bevise at jeg løy. Begge sakene ble henlagt. Men avhør av politiet når jeg var mistenkt var ikke gøy. Det var rett og slett traumatiserende å rippe opp i det gang på gang. Og att på til føle at jeg ble mistrodd av politiet fordi han var så flink å snakke for seg.

Anonymkode: 37274...31b

• Liker 1
Skrevet

Hva var denne nylige situasjonen som gjorde at du vurderte å gjøre noe med det? Du bør spare på alt av samtaler på sms/mail og du kan like greit ta opp telefonsamtaler hvis han driver og truer eller trakasserer deg. 

Anonymkode: ad866...25c

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har rene ark men jeg fikk sammenbrudd å ble innlagt på akutt en periode før jeg klarte å bryte ut av forholdet å har slitt med angst å depresjon siden så jeg vet ikke om jeg kommer så godt ut av at bv kommer inn i bildet lell om jeg er stabil nå. Hi 

Så han lurte deg til 50/50 ... ifht bidrag og omsorg . Du skulle varslet dengang 😪❤, men forstår at det virket umulig. Han fylte deg opp med frykt . 

I og med du har vært innlagt,så har han et ess i ermet på overflaten . Det var grunn til det ,tenker jeg. Og jeg synes du er veldig sterk som nå står opp for deg selv 🌷 Men du har da ikke " blanke ark" . Det kan slå to veier. Ville absolutt tatt tiden til hjelp. Bruddet er nå og han kommer definitivt til å kjøre deg opp i de hjørner han kan. Du kan  velge en sterk motskyts og anmelde for voldtekt/ og vold ellers. Spørsmålet da er hvordan det offentlige forholder seg til BARNA . ! Det er et høyt spill. 

Jeg har opplevd mye av det du har. Psykisk/økonomisk vold i ekteskapet.( han pådro meg milliongjeld)  Ble også voldtatt av ektemann gjentatte ganger analt.  Jeg anmeldte ham for økonomisk og psykisk vold.  Ikke voldtekt.  Fikk 100 % omsorg.  Hadde helsevesenet bak meg . ( da ett av barna er multihandikappet og kjente til forholdene) Bodde på krisesenter og hemmelig adresse. Han truet meg på livet. Jeg sto opp for ungene og meg med to tomme hender, - og ble trodd. Men jeg var veldig redd ,da mitt syke barn var innlagt 13 ganger det året jeg gikk, på respirator 3 ganger... 

Jeg tok et valg og møtte dragen. Nå 7 år etter er det han som ber om lov til ting. Har ikke vært redd på 6 år.  

Men vet alvoret ifht system og trygghet for mor og barn. Tenker at du ikke bør røre i gryta før du har stabilisert sjela di og de faste rammene rundt ungene dine i det som nå er en ny tilværelse.  Jeg tror din eks benytter 1.anledning til å hevne seg. Vær smart! Lat som om at dette er et " normalt " samlivsbrudd.  ( uten vold)  Keep it formal and businesslike.  Ingen info eller følelser eksponert 😉 3 år går fort . Vær der for ungene dine og gi de kjærlighet . Sann mine ord: om 3 år har hans interesse som far dabbet BETYDELIG  av !! Han er berme, og slike følger aldri opp in real life.!! Ha is i magen. 

Ville ikke anmeldt for voldtekt. Det ville jeg overlatt til karma 😉 Men du drar seieren hjem med å være klippen til ungene dine og deres trygghet. Han har ikke DET i seg ! 

Tenk langsiktig ifht et nytt liv på et nytt sted. 

Sov godt i natt.  Ikke rør i gryta,så er ungene dine trygge for "systemet" . Helt greit å be litt til høyere makter også for rettferd og hvile 😅

Han TROR han kan vippe deg. Alt tilsier at det er feil ! ❤🧘‍♀️💪

Jeg sender engler din vei,- som alle andre her inne ! 

Endret av Skogsalv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...