Gå til innhold

Hva betalte du for å gifte deg i kirken?

Misko

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker å gifte meg i en annen kirke enn vi har tilhørlighet til. Har sett man må betale for dette. Dere som har giftet dere i en annen kirke, hva betalte dere for det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misko skrev (7 timer siden):

Hei. Ønsker å gifte meg i en annen kirke enn vi har tilhørlighet til. Har sett man må betale for dette. Dere som har giftet dere i en annen kirke, hva betalte dere for det? 

Bare vær klar over at hvis det er en veldig poppulær bryllupskirke. Så kan det være vannskelig for utenbygds å få gifte seg der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (5 minutter siden):

Bare vær klar over at hvis det er en veldig poppulær bryllupskirke. Så kan det være vannskelig for utenbygds å få gifte seg der.

Den er ikke populær, vi bor i et tettsted i Vestfold og kirken er i Viken. Er den nærmeste kirken her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 3000. Det er 10 år siden, så jeg regner med at det er dyrere nå.

Du betaler for leie av kirke og lønn til prest og organist. Hvis dere f.eks har en venn som kan spille piano til salmene trenger dere ikke organist, så da blir det litt billigere.

Der vi giftet oss var det veldig vanskelig for utenbygds folk å få gifte seg, men da mannen la skikkelig trykk på mellomnavnet sitt og de skjønte at han hadde tilknytning til stedet gikk det i orden likevel.

Anonymkode: 25453...748

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misko skrev (På 5.10.2021 den 14.22):

Ingenting. Vi giftet oss i kirken jeg sokner til :) Vi et skilt nå. Skal jeg gifte meg en gang til, så blir det på en strand i sydligere støk.

Anonymkode: 81a32...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi betalte ca 1500 jeg. 7 år siden. 
Det var organist der, men presten «hadde vi med oss selv», han var en familievenn vi ønsket at skulle vie oss..

Anonymkode: d6157...826

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting for selve vielsen (Oslo), men donerte 500 kr til oppussing/utbygging av kirka.

Anonymkode: 83f10...5ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 inkl organist. Dette er i hjembygda mi på Vestlandet, som sjelden har vielser, så syns det er litt dyrt... Prisen stod på kirkens nettsider, så du finner det nok ut der.

Positiv overraskelse at Bergen er så billig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...