Gå til innhold

Hvor langt utenfor Oslo er bygda egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Lørenskog bygda?

Siggerud?

Heggedal?

Anonymkode: 6c91b...af6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siggerud er bygda, ikke på grunn av avstand til Oslo, men fordi det er på bygda. Er det avstand til Oslo som er kriteriet, så er jo Bergen og Trondheim også bygda. Jeg vil si indre Østfold er bygda. Ble du inspirert av jodel?

Anonymkode: 9155b...6a9

• Liker 10
Gjest Alterego666
Skrevet

Alt utenfor Ring 3 er -med noen unntak- bygda. Lørenskog og Siggerud er bøgda.

Skrevet

Det finnes bygder innenfor Oslo også.  Sjekk Sørkedalen.

Anonymkode: 30b47...a3b

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes bygder innenfor Oslo også.  Sjekk Sørkedalen.

Og Maridalen.

• Liker 11
Skrevet

Om det er bygda kommer jo an på befolkningstettheten. Tenker da i hovedsak utenfor Oslo, men da kan jo bygda ligge temmelig nært. Synes ikke Lørenskog er bygda, men alt utenfor Lillestrøm er det. Andre veien kommer man til bygda rett utenfor Sandvika. Kjører du mot Ski kommer bygda også ganske kjapt, så man skal absolutt ikke langt utenfor Oslo. 

Anonymkode: 2741c...e59

• Liker 3
Skrevet

Lørenskog er ikke bygda.

Siggerud er på byda.

Dette er områder utenfor ski.

Anonymkode: 3d275...308

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er Lørenskog bygda?

Siggerud?

Heggedal?

Siggerud er på bygda, men du verden for et deilig sted! I hvert fall om man er heldig med beliggenheten.

Et kvarter til Ryen og under en halvtime til sentrum. Fantastiske turområder og Langen er kult både sommer som vinter.

Har en søster som bor der og jeg skulle virkelig flyttet dit om det dukker opp en passende mulighet! 

Anonymkode: e3d6e...549

Skrevet

Heggedal har blitt så urbant, at jeg ikke vet om det er "bygda" lengre. Men Røyken, Midtbygda, Åros, er definitivt bygd, hvis du skal denne veien. 

Men du trenger ikke å kjøre så langt. Ta opp fra Slemmedal og 20 minutt senere er du i Bærums verk, som er da veldig landig allerede. :vetikke: I mine øyne altså.

Anonymkode: ad92f...041

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Siggerud er på bygda, men du verden for et deilig sted! I hvert fall om man er heldig med beliggenheten.

Et kvarter til Ryen og under en halvtime til sentrum. Fantastiske turområder og Langen er kult både sommer som vinter.

Har en søster som bor der og jeg skulle virkelig flyttet dit om det dukker opp en passende mulighet! 

Et kvarter i rushtiden🤣

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Siggerud er bygda, ikke på grunn av avstand til Oslo, men fordi det er på bygda. Er det avstand til Oslo som er kriteriet, så er jo Bergen og Trondheim også bygda. Jeg vil si indre Østfold er bygda. Ble du inspirert av jodel?

Anonymkode: 9155b...6a9

Blir ikke mer bygda enn Bergen.

Anonymkode: 4a5b5...989

Skrevet

Lillestrøm er bygda. Har du traktor og ljå heier du på LSK. 

Anonymkode: f5185...5b3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lillestrøm er bygda. Har du traktor og ljå heier du på LSK. 

Anonymkode: f5185...5b3

Lillestrøm er jo en by. Som nevnt lenger opp kan du ikke definere hva som er bygda ut ifra avstand til Oslo. 

Anonymkode: 3af0e...2cd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det mye folk der? Sånn i turområdene og sånt? Vi vurderer å flytte ut av Oslo, men jeg vil fortsatt gjerne ha litt kort avstand innover. Men gidder ikke flytte til nytt boligfelt der man må gå i kø i skogen.

Anonymkode: bb968...7c4

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Lillestrøm er jo en by. Som nevnt lenger opp kan du ikke definere hva som er bygda ut ifra avstand til Oslo. 

Anonymkode: 3af0e...2cd

Lillestrøm er jo faktis nærmere Oslo sentrum enn fesk Oppsal

Anonymkode: f9b5b...87f

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Blir ikke mer bygda enn Bergen.

Anonymkode: 4a5b5...989

Det mest fornærmende her er at du skriver bygda og ikke bygden. 

Anonymkode: 729c3...6d9

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det er bygda kommer jo an på befolkningstettheten.

Nei. Bygda er like mye en mental tilstand. Også omvendt. Det finnes enkeltstående kvadretkilometre i industribydger som er mer kontinentale enn gentrifiserte og homogene bydeler i storbyene.

Skrevet

Begynner ikke bygda fra Sinsenkrysset, og retning nordover? Virker slik for de som bor i sentrum🤓😂😂

• Liker 3
Skrevet
Kågebruker skrev (2 minutter siden):

Lysaker.

nei :P

Anonymkode: e0668...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...