Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shiiiiit for en enorm nedgang på global indeks i dag! Har ringvirkningene etter Facebook-nedetiden trigget noe? Snakker vi nå en nedgang tilsvarende korona-krisa eller tenker dere det er normalt september-nedgang? Duppen begynner tross alt å bli ganske markant.

Får nærmest kick av dette, kløøøør i fingrene etter å sette inn mer penger 😄 Salg salg!

Anonymkode: 7b3b3...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor henter du børsnyhetene dine? 

image.png.198ca108b7e35c638ae7b0d4c9ca89bd.png

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke facebook-nedetiden vises på fond vises før i morgen? Men ordre plassert i dag låses vel ikke før om et par dager uansett. Så det er nok et fint tidspunkt å sette inn litt penger på ja. Jeg satte inn et mindre beløp på "Nordnet Indeksfond Teknologi" i dag, skal prøve det fremfor DNB Teknologi fremover. Satser på å sette inn penger hver uke nå og ha pengene på bankkontoen tømt før jul (har vært litt avventende i det siste).

Anonymkode: 8061c...84b

Skrevet
newman01 skrev (3 minutter siden):

Hvor henter du børsnyhetene dine? 

image.png.198ca108b7e35c638ae7b0d4c9ca89bd.png

Har ikke sjekket i dag da jeg uansett har sluttet med aksjer (jeg innser at det er langt over mitt nivå) og sparer månedlig i globalt indeksfond, samt 2 små poster i teknologi og europeiske markeder. Global indeks er ned 1,72% i dag, så jeg vil si det er ganske markant.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sjekket i dag da jeg uansett har sluttet med aksjer (jeg innser at det er langt over mitt nivå) og sparer månedlig i globalt indeksfond, samt 2 små poster i teknologi og europeiske markeder. Global indeks er ned 1,72% i dag, så jeg vil si det er ganske markant.

Hvilket globalt indeksfond er det du har? Ser ikke denne nedgangen hos DNB Global Indeks f.eks. En slik nedgang ville jo ha vært et bra kjøpssignal ja. Personlig ville jeg ikke ha brent bort alt kruttet nå, leser mye på e24 at markedet nok ikke til å friskmeldes på en stund enda, ville ha spredd det utover. Men aksjemarkedet er over mitt nivå også, så dette er ikke råd fra en megler akkurat.

Skrevet

Who cares. Bitcoin is up 👍 

and so is everything else tho 🤣🤣🤣

Anonymkode: 32b3a...e38

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Who cares. Bitcoin is up 👍 

and so is everything else tho 🤣🤣🤣

If you put all your money in Bitcoin you're accepting an incredible risk, because you can't possibly know the future of that. But the up-side can be very profitable. Personally I keep 20 % of my savings in bitcoin, and I consider that to be high.

I think "all in" bitcoin investors has to be the kind of people that don't get bitter and depressed if they one day loose ALL their savings. I wouldn't handle that very well, so I don't ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

If you put all your money in Bitcoin you're accepting an incredible risk, because you can't possibly know the future of that. But the up-side can be very profitable. Personally I keep 20 % of my savings in bitcoin, and I consider that to be high.

I think "all in" bitcoin investors has to be the kind of people that don't get bitter and depressed if they one day loose ALL their savings. I wouldn't handle that very well, so I don't ..

Remind me in 5 years 😎 

No worries, I started with 10% as recomended, and buying every dip 😊 

Skrevet

Remind me in 5 years 😎 

No worries, I started with 10% as recomended, and buying every dip 😊 

Yeah nice strategy, do you sell some as well or only buying until now?

Skrevet

Jeg sparer i DNB global indeks A og det har gått kraftig ned i det siste. Er der at jeg taper penger nå. Er det nå jeg skal ha is i magen og fortsette sparingen? Jeg har ganske mye penger i fond så blir lit urolig, og jeg er ganske fersk med sparing i fond ( bare holdt på et års tid cirka). 

Anonymkode: ab7ed...291

Skrevet

Jeg sparer i DNB global indeks A og det har gått kraftig ned i det siste. Er der at jeg taper penger nå. Er det nå jeg skal ha is i magen og fortsette sparingen? Jeg har ganske mye penger i fond så blir lit urolig, og jeg er ganske fersk med sparing i fond ( bare holdt på et års tid cirka). 

Ja det er nå du skal ha is i magen! Selger du nå så taper du nedgangen som nå er. Om du fortsetter å spare er opp til deg men ikke selg. Historisk går markedet opp over årene. Gir dette råd basert på at dine investeringer er godt diversifisert. DNB global indeks A er veldig tech drevet (de største eierandeler) Kanskje du kan finne annet globalt indeksfond i tillegg for å diversifisere mer. 

Anonymkode: fba58...310

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hold ut! Jeg solgte meg ut litt for sent (typ nå i berg og dalbanen) i starten av korona 2020, og timet aldri å sette inn pengene igjen. Hadde hatt mer penger i dag om jeg bare lot det stå. Og slik tror jeg gjelder mange som ikke er profesjonelle i dette gamet.

• Liker 1
Skrevet

Sparer i dnb global indeks fond, ser at de går mye ned. Kikket innom en ca 15-20 forskjellige fond, alle har gått ned idag. Noen anbefalinger hbor jeg bør putte inn litt penger nå? 

Anonymkode: badc4...573

Skrevet

Mer bekymra for Kina situasjonen, blir spennende å se hvor store ringvirkninger det får. 

Anonymkode: c8c08...d1e

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ett år er ingenting når det kommer til fond, sjekk igjen om fem år, eller kanskje ti. Dessuten må du endre tankegang: Du taper ikke penger når fondet går dårlig, du taper penger dersom du selger deg ut når fondet går dårlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Yeah nice strategy, do you sell some as well or only buying until now?

I've got the same strategy. When to sell is the main problem for me - which I do not have an answer to 😅 right now I'm doing nothing...

I also use Binance, and am struggling a little with how to see the loss/gain in my investements, so I do not dare to sell there either 🙈 which is stupid. Investing in a system I do not understand...

Anonymkode: abe43...931

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

I've got the same strategy. When to sell is the main problem for me - which I do not have an answer to 😅 right now I'm doing nothing...

I also use Binance, and am struggling a little with how to see the loss/gain in my investements, so I do not dare to sell there either 🙈 which is stupid. Investing in a system I do not understand...

Anonymkode: abe43...931

I found binance to overly complicated. I'm using Coinbase Pro now. Remember to use a tax tracking system, because every time you sell or change one coin into another, you are liable to pay taxes for it.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Æsj ja, jeg sluttet å følge med da fondet mitt var nede med femti tusen i forhold til innkjøpsprisen min. Det må da vel gå opp igjen, men det føles ikke slik akkurat nå.

Anonymkode: 23121...4c1

Skrevet

Dere må også huske at vi er inne i en utrolig merkelig tid både nasjonalt og globalt, så dette er virkelig ikke tiden for å panisk selge seg ut av røde fond. Det er umulig å si hvordan markedet ser ut når det stabiliserer seg, men tap er i alle tilfeller ikke tap før du faktisk selger deg ut.

Anonymkode: efadb...052

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

samma her. begynte å spare i fond for et år siden og det gikk opp 10 000, og så nedigjen til det som det var når jeg satte alt inn. solgte det fordi jeg trengte pengene. surt......

Sitter igjen med 100 000 på fond nå på minus 2000. venter på at det skal gå opp igjen før jeg selger.. 

har også noe i Askjer som går helt bedritent. 

Anonymkode: 31de5...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...