Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre små. Kjenner ingen gode følelser for mannen lengre, han har vært utfordrende i 10 år (har vært litt voldelig, er fortsatt noe kontrollerende og er liksom ikke fornøyd)

Har prøvd å få frem gode følelser for ham men jeg vil ikke at han skal ta på meg lengre. Men tre små barn - skal jeg virkelig ikke se dem hver dag og påføre dem to hjem å måtte forholde seg til 😔

Anonymkode: 09164...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men tre små barn - skal jeg virkelig ikke se dem hver dag og påføre dem to hjem å måtte forholde seg til 😔

Det er jo ikke du som påfører dem dette, det er idioten av en far som ikke klarer å oppføre seg ordentlig!

Du har bare et liv, ikke noe å vente på. 

Anonymkode: 996c0...42d

• Liker 7
Skrevet

Du skal ikke være med en voldelig mann. Punktum. Uansett hvor store eller små barna er. Er du heldig, så betaler han heller mer barnebidrag enn å gidde å styre med barnestell 50%.

Har han vært voldelig mot ungene? Det er uansett bedre for barna å leve i et normalt hjem 50% av tiden. Selv om du "passer på" når du bor sammen med voldsmannen. De tar fortsatt skade av det selv om du passer på. Da er det bedre å ha pause annenhver uke, og da får de også se hva som er et normalt hjem. Forutsatt at dere får hjelp om dere er traumeskadet

Anonymkode: cb22a...27e

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke å forsvare det. Hvis du ikke ønsker å leve i det forholdet du er i lengre, så er det helt innafor å avslutte det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk ut av et psykisk voldelig forhold. Har barnet 100% også! Ustabile mannen der, som barnet bare gråter av.. Barnet er mye tryggere og roligere etter at jeg gikk, beste jeg har gjort for både han og meg. Jeg opplever at han prøver å ødelegge mitt liv, han ringer forskjellige steder og svartmaler meg. Men jeg har heldigvis bevis, nettverk (noe han ikke har), og ja.. Han får bare true meg og ta meg til retten, barnet mitt skal ikke leve hos en ustabil person. Min oppgave å sørge for at vårt barn har det bra med trygge rammer! Dumt av meg å fortsette forholdet så lenge som jeg gjorde, men trodde på han om at han skulle forandre seg hele tiden (ønsket jo så fælt) 

Om han ikke er bra for barna nekter du 50/50, om han er en god far må han jo gjerne få 50/50 om du føler barna blir bra ivaretatt av han. Bedre det enn et hjem hvor han er voldelig mot mor! Om han ikke er en god far håper jeg du har bevis, for det må man ha. (Alt spørs også på hvor gamle barna er, om de er store nok til å uttrykke hva de ønsker selv osv) 

Anonymkode: d3a14...5ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har tre små. Kjenner ingen gode følelser for mannen lengre, han har vært utfordrende i 10 år (har vært litt voldelig, er fortsatt noe kontrollerende og er liksom ikke fornøyd)

Har prøvd å få frem gode følelser for ham men jeg vil ikke at han skal ta på meg lengre. Men tre små barn - skal jeg virkelig ikke se dem hver dag og påføre dem to hjem å måtte forholde seg til 😔

Jeg skjønner ikke hvordan du mener at ett voldelig hjem er bedre enn to ikke-voldelige hjem. 

Hva betyr forresten «litt» voldelig? Er jo det samme som å si at man ble «litt» voldtatt.

Hvorfor bagatelliserer du ? 

• Liker 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (22 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan du mener at ett voldelig hjem er bedre enn to ikke-voldelige hjem. 

Hva betyr forresten «litt» voldelig? Er jo det samme som å si at man ble «litt» voldtatt.

Hvorfor bagatelliserer du ? 

Nei si det - jeg bagatelliserer fordi han nå har «oppført» seg i en lengre periode (måneder) og kjenner seg ikke igjen i den han var før. 
Litt vold: har ikke slått men dyttet, holdt fast, brukt makt. Det er følelsen av maktesløshet jeg sitter igjen med, ikke blått øye

• Liker 1
Skrevet

Valget er enkelt (Nei, jeg vet det ikke er det).

Hvis du ønsker å bli dyttet og holdt fast de neste 50 årene, og lære barna at de også bør godta å bli behandlet slik av sine fremtidige partnere, eller at de kan behandle SINE fremtidige partnere slik. Så blir du i forholdet. 

Hvis du ønsker å våkne hver dag med senkede skuldre og god magefølelse, og glede deg til hva dagen har å tilby. Vite at du ikke har noe å grue deg til (sånn generelt). Så går du fra denne mannen. Din lykke er viktig for deg. Og din lykke smitter over på barna, akkurat som din ulykke smitter over på barna.

Anonymkode: cb22a...27e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...