Gå til innhold

Ut å spise indisk mat i oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke det pakistansk?

Anonymkode: 59fc3...691

Står indisk når jeg googler.. Men vet ikke sikkert.

Anonymkode: e000a...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chiubi skrev (3 timer siden):

Det er helt greit med pakistanske restauranter, i den grad man kan finne noen. Det er ikke fullt så greit å utgi seg for noe man ikke er, og heller ikke servere den maten man forventer å finne på en indisk restaurant. 

😊

Ja mente ikke å være aggressiv mot deg😀

Og ser godt poenget ditt😊

Men Tandoori Hut må jeg personlig anbefale selv om de er åpent Pakistanske og serverer biff Tikka - nydelig mat (…og de serverer alkohol😀

• Liker 1
Skrevet

New Anarkali. Nydelig mat! 

Anonymkode: 4f914...e8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tripadvisor anbefaler Roti shop. Den ligger på 1.første plass alle restaurantene i Oslo.

Ellers har jeg spist på Palmyra Cafe, de har utrolig godt Dosa.

Anonymkode: 810df...3b1

Roti shop er ikke indisk. 

Anonymkode: efb99...12c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

New Anarkali. Nydelig mat! 

Anonymkode: 4f914...e8d

Har bestemt meg for å prøve det stedet etter at det har fått så mye ros her😀😀

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Entern said:

Har bestemt meg for å prøve det stedet etter at det har fått så mye ros her😀😀

Jaaaa, det er et meget godt valg! 😄 Kan også anbefale bare Hytta som ligger ca 100 meter lenger opp i gata (samme side) for en koselig øl etterpå.

Anonymkode: 34a37...eff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaaaa, det er et meget godt valg! 😄 Kan også anbefale bare Hytta som ligger ca 100 meter lenger opp i gata (samme side) for en koselig øl etterpå.

Takk det skal jeg huske😀

Jeg hang masse på Grünerløkka for 15 år siden men har ikke så god peiling på området lenger så gode tips mottas med takk 😅😊

Skrevet (endret)
Chiubi skrev (4 timer siden):

Det er helt greit med pakistanske restauranter, i den grad man kan finne noen. Det er ikke fullt så greit å utgi seg for noe man ikke er, og heller ikke servere den maten man forventer å finne på en indisk restaurant. 

Så vidt jeg har skjønt er de fleste retter på indiske resturanter egentlig pakistanske retter. All den tid det brukes svært lite kjøtt i det indiske kjøkken. I hovedsak et vegetarisk kosthold. Tandoriovnen og tandoriretter (som vel er det veldig mange forbinder med det indiske kjøkken) har man og i pakistan.

Kan forøvrig annbefale Aroma Bekkestua på Bekkestua i Bærum, ja litt utenfor Oslo. Men t-banen stopper rett ved. Rask og enkel reisevei fra Oslo sentrum. De har veldig god mat og trivelig lokale og ansatte. Sist gang Budstikka testet dem kom de blant de ut blant de aller beste resturantene i Asker og Bærum.

Endret av Kjetil E
Skrevet
Kjetil E skrev (14 minutter siden):

Så vidt jeg har skjønt er de fleste retter på indiske resturanter egentlig pakistanske retter. All den tid det brukes svært lite kjøtt i det indiske kjøkken. I hovedsak et vegetarisk kosthold. Tandoriovnen og tandoriretter (som vel er det veldig mange forbinder med det indiske kjøkken) har man og i pakistan.

Kan forøvrig annbefale Aroma Bekkestua på Bekkestua i Bærum, ja litt utenfor Oslo. Men t-banen stopper rett ved. Rask og enkel reisevei fra Oslo sentrum. De har veldig god mat og trivelig lokale og ansatte. Sist gang Budstikka testet dem kom de blant de ut blant de aller beste resturantene i Asker og Bærum.

Er det noe spesielt på menyen du kan anbefale?

Skrevet
visp skrev (23 minutter siden):

Er det noe spesielt på menyen du kan anbefale?

Min personlige favoritt er masala lobster. Er og veldig glad i ghost korma, ghost masala og jinga karahi. Første er hummer, ghost rettene er lam og jinga er kongereker. Til desert er jeg veldig glad i Gulab jamun. Som er friterte melkeboller.

• Liker 1
Skrevet
Kjetil E skrev (1 minutt siden):

Min personlige favoritt er masala lobster. Er og veldig glad i ghost korma, ghost masala og jinga karahi. Første er hummer, ghost rettene er lam og jinga er kongereker. Til desert er jeg veldig glad i Gulab jamun. Som er friterte melkeboller.

Herregud, nå vet jeg hvor jeg skal spise neste gang:P

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha, er du meg?! Disse to er mine favoritter også.

Anonymkode: 2975c...5e9

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 10/5/2021 at 5:16 PM, AnonymBruker said:

Er ikke det pakistansk?

Anonymkode: 59fc3...691

Det har vel ikke noe å si? Skillet mellom India og Pakistan kom jo etter andre verdenskrig. Matkulturen er mye eldre enn det den følger jo ikke de geogragiske grensene. Var også stor folkevandring mellom de to landene da de ble opprettet. 

Anonymkode: ef3ee...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke prøvd meg på indisk i Oslo. De er kjent for å bruke mye ureglementert smuglerkjøtt fra Sverige. Bare å krysse fingrene ekstra for at de steker og koker maten skikkelig så du ikke sitter på ramma hele dagen..

Anonymkode: 8cdbe...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...