Gå til innhold

Overskudd av menn i befolkningen gjør det vanskeligere for menn å finne seg en partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://forskning.no/demografi-samfunn/hvorfor-oker-barnlosheten-mest-blant-menn-ny-forskning-slar-hull-pa-myten-om-mennene-som-gar-pa-rundgang/1913975

Hvert år fødes det fem prosent flere gutter enn jenter.

– Vi har så lav dødelighet blant barn og unge voksne i Norge at det er et overskudd av menn. Så da vil menn ende opp med lavere barnetall i gjennomsnitt enn kvinner, sier UiO-forskeren.

Dette overskuddet av menn i befolkningen gjør det altså vanskeligere for menn å finne seg en partner å få barn med enn det er for kvinner.

(I tillegg øker manneoverskuddet ytterligere pga innvandringen.)

Dette er altså en viktig grunn til at langt flere menn enn kvinner forblir enslige, ensomme, uten barn.

Anonymkode: 2f229...01c

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting som stopper norske menn fra å reise til utlandet for å finne kjærligheten. Ta ansvar for egen helse og økonomi, så er ikke det noe problem i det hele tatt. Man smir sin egen lykke. Å legge skylden på kvinner hjelper ikke. Merker jeg begynner å bli lei av sytingen hvor mennene bare legger ansvar på alle andre enn seg selv. Det er merkelig at menn som ikke gjør det, er også mennene som lykkes og får det de ønsker. Nettopp fordi de jobber for det og gjør en innsats. Jeg er en frivillig singel kvinne og hadde ikke gått inn i et forhold med en mann om jeg så fikk betalt for det. Å sette barn til verden er også uaktuelt, mest fordi man ikke kan stole på at menn vil være der etter ungen kommer. Hadde jeg hatt en garanti på at far til barnet alltid ville være til stede, så er saken kanskje noe annet, men hører stadig vekk om menn som er utro og stikker av når kvinnen er gravid/rett etter fødsel. 

Det er mye menn vil ha, men det er ekstremt lite dere faktisk gir. I det moderne samfunnet så klarer man å dekke de fleste behov selv, sett bort ifra sex, så det får man i fra kjønnet man tiltrekkes av. Jeg er kvinne og trenger menn for sex. Men jeg trenger ikke menn til noe annet. Jeg har dog et behov for trygghet og omsorg, og liker best når jeg får det fra menn, men dette behovet blir dekket gjennom sex med menn som har samme seksuelle interesser. Inntekt og ressurser står jeg for selv. Jeg liker menn men jeg vil ikke ha dem for tett innpå. 

Dette gjelder vårt norske, moderne samfunn. Slik er det ikke i resten av verden. Så da er det best å dra dit hvor livsstil og kultur passer ens levesett. 

Anonymkode: 837e6...21d

• Liker 17
Skrevet

Nåja. Mannsoverskuddet er langt fra så stort at det påvirker andel barnløse menn mer enn en halv prosent.

Anonymkode: 9dedd...043

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

https://forskning.no/demografi-samfunn/hvorfor-oker-barnlosheten-mest-blant-menn-ny-forskning-slar-hull-pa-myten-om-mennene-som-gar-pa-rundgang/1913975

Hvert år fødes det fem prosent flere gutter enn jenter.

– Vi har så lav dødelighet blant barn og unge voksne i Norge at det er et overskudd av menn. Så da vil menn ende opp med lavere barnetall i gjennomsnitt enn kvinner, sier UiO-forskeren.

Dette overskuddet av menn i befolkningen gjør det altså vanskeligere for menn å finne seg en partner å få barn med enn det er for kvinner.

(I tillegg øker manneoverskuddet ytterligere pga innvandringen.)

Dette er altså en viktig grunn til at langt flere menn enn kvinner forblir enslige, ensomme, uten barn.

Tenker at om du er mann over 30 med leilighet, nogenlunde økonomi og utseende, fast jobb og ønske om barn er ikke oddsen for partner så aller verst😉

Anonymkode: c31e5...10e

• Liker 13
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det den artikkelen også tar opp er at det at en liten andel menn som går på rundgang ikke nødvendigvis er noe man kan bruke som grunn til at færre menn blir far. Det står også at det resirkulering av kvinner er noe som også skjer. 

Det har jo vært opplyst og vedtatt på kg at det at en liten andel menn blir resirkulert så derfor får ikke andre menn barn. At kvinner er så kravstore at de bare velger en liten andel menn fordi alle kvinner vil ha akkurat de samme mennene. 

Jeg er egentlig litt enig i at mange er veldig mye mer opptatt av å se på alle slags grunner utenfor seg selv og i liten grad ser på hva det er ved dem som gjør at det blir vanskelig å finne en partner. Nå mener jeg ikke at alt er enkelt å fikse og at alle enkelt kan få en partner, men det er faktisk ikke sånn at man kun kan skylde på andre eller ting utenfor seg selv. Klart disse tingene kan bidra til at det blir vanskelig er jeg enig i, men å henge seg opp i at kvinner har skylden er ikke spesielt fruktbart. 

Skrevet

Gi dem plastikk kirurgi

Anonymkode: 355dd...77a

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingenting som stopper norske menn fra å reise til utlandet for å finne kjærligheten.

Vel... det er overskudd av menn også i utlandet, mange steder et enda større overskudd enn i Norge.

Anonymkode: 3cec4...7df

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er ingenting som stopper norske menn fra å reise til utlandet for å finne kjærligheten.

Da blir man uglesett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da blir man uglesett.

Hvem bryr seg? Blir bare uglesett av sinte kvinner i 40-50-årene og misunnelige menn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem bryr seg? Blir bare uglesett av sinte kvinner i 40-50-årene og misunnelige menn? 

Mange mener det er overgrep å "kjøpe" kone i et fattig land.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor må man kjøpe noen fra fattig land? Det finnes da virkelig nok kvinner i Sverige, Finland, Danmark, Tyskland osv. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vel... det er overskudd av menn også i utlandet, mange steder et enda større overskudd enn i Norge.

Anonymkode: 3cec4...7df

Det er en sannhet med store modifikasjoner. Norge er for eksempel det eneste landet i Europa med flere menn enn kvinner. (Bortsett fra et par småstater som Luxembourg og Andorra).

1920px-Sex_ratio_total_population_2020.s

Blå er land med flere kvinner, rød er land med flere menn. Grønn er land hvor det er lik andel.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en sannhet med store modifikasjoner. Norge er for eksempel det eneste landet i Europa med flere menn enn kvinner. (Bortsett fra et par småstater som Luxembourg og Andorra).

Blå er land med flere kvinner, rød er land med flere menn. Grønn er land hvor det er lik andel.

kilde Human sex ratio - Wikipedia

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1920px-Sex_ratio_total_population_2020.s

jeg har også alltid trodd at det i den vestlige verden er et lite overskudd av kvinner? I land som Kina og India er det stort overskudd av menn, men det er kunstig skapt ved hjelp av masseaborter av jentefostre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er overgrep å tvinge norske kvinner til å ha sex med og få barn med menn de ikke vil være med også. 

• Liker 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (6 minutter siden):

jeg har også alltid trodd at det i den vestlige verden er et lite overskudd av kvinner? I land som Kina og India er det stort overskudd av menn, men det er kunstig skapt ved hjelp av masseaborter av jentefostre. 

Men det overskuddet skyldes jo at kvinner lever en god del år lengre enn menn. Så ja, hvis vi bare kan overbevise menn i 20-årene til å velge kvinner i 80-90 årene så er alt vel.

Anonymkode: e27b9...450

• Liker 7
Skrevet
TheCatLady skrev (1 time siden):

Det den artikkelen også tar opp er at det at en liten andel menn som går på rundgang ikke nødvendigvis er noe man kan bruke som grunn til at færre menn blir far. Det står også at det resirkulering av kvinner er noe som også skjer. 

Det har jo vært opplyst og vedtatt på kg at det at en liten andel menn blir resirkulert så derfor får ikke andre menn barn. At kvinner er så kravstore at de bare velger en liten andel menn fordi alle kvinner vil ha akkurat de samme mennene. 

Jeg er egentlig litt enig i at mange er veldig mye mer opptatt av å se på alle slags grunner utenfor seg selv og i liten grad ser på hva det er ved dem som gjør at det blir vanskelig å finne en partner. Nå mener jeg ikke at alt er enkelt å fikse og at alle enkelt kan få en partner, men det er faktisk ikke sånn at man kun kan skylde på andre eller ting utenfor seg selv. Klart disse tingene kan bidra til at det blir vanskelig er jeg enig i, men å henge seg opp i at kvinner har skylden er ikke spesielt fruktbart. 

Ja! Og så mange som messer om at kvinner heller vil gå etter en opptatt mann eller ha en som har et kull fra før enn en som ikke har barn fra før. Hvorfor skulle noen gå spesifikt for disse, det blir jo ofte bare rot og styr av. Vrange ekser og en tilværelse som den uglesette stemoren, virkelig noe å trakte etter ja.

Anonymkode: dc017...833

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja! Og så mange som messer om at kvinner heller vil gå etter en opptatt mann eller ha en som har et kull fra før enn en som ikke har barn fra før. Hvorfor skulle noen gå spesifikt for disse, det blir jo ofte bare rot og styr av. Vrange ekser og en tilværelse som den uglesette stemoren, virkelig noe å trakte etter ja.

Anonymkode: dc017...833

Men det er jo forskning som et stykke på vei bekrefter at menn som viser til tidligere erfaring i større grad "gjenbrukes" enn andre, så det er nok ikke en teori som kan avvises. Samtidig er nok nok ikke så karikert som folk skal ha det til å tro på KG, om en ellers er en oppegående mann med ting noenlunde på stell. Husk at denne forskningen også gjøres på gruppenivå. 

Anonymkode: 25789...a19

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er jo forskning som et stykke på vei bekrefter at menn som viser til tidligere erfaring i større grad "gjenbrukes" enn andre, så det er nok ikke en teori som kan avvises. Samtidig er nok nok ikke så karikert som folk skal ha det til å tro på KG, om en ellers er en oppegående mann med ting noenlunde på stell. Husk at denne forskningen også gjøres på gruppenivå. 

Anonymkode: 25789...a19

Dette kan også ha med å gjøre at menn som allerede har hatt en familie med barn, er mer interessert i seriøse forhold generelt enn menn som bare har vært playere hele livet.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...