AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Hva gjøre for at man ikke skal allerede hoppe av en karriere vei pga at det ikke finnes ledige stillinger i det i Norge? Har du vært i lignende situasjon, hva gjorde du? Anonymkode: e5fda...544
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Da må du enten søke jobber i utlandet eller finne ut hvadu må gjøre i Norge for å kunne benytte kompetansen din. Det finnes karrieresenter i hvert fylke hvor du kan få gratis veiledning. Du kan også ta kontakt med studieveiledere ved ulike utdanningsinstitusjoner for å få hjelp der. Anonymkode: b29cd...8d0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Hva er du utdannet som? Tenk kreativt, kan det være at kompetansen din er relevant for andre typer jobber? Ofte lyses det ikke ut etter et spesifikt yrke, men det står at man trenger relevant utdanning. Anonymkode: bf77a...348 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Dette burde du vel tenkt på før du valgte utdanningen?🤷🏻♀️ Anonymkode: 59965...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva er du utdannet som? Tenk kreativt, kan det være at kompetansen din er relevant for andre typer jobber? Ofte lyses det ikke ut etter et spesifikt yrke, men det står at man trenger relevant utdanning. Anonymkode: bf77a...348 Egentlig ville jeg startet for meg selv. Men følte jeg manglet støtte og noen med erfaring til å ikke gå meg helt bort. Nå har jeg dratt til stedet jeg er i fra kun for å tenke klart. For meg handler det kun å slippe inn dem som har evnen til å se lengre enn det jeg klarer... Anonymkode: e5fda...544
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har vært i den situasjonen! Gikk et studie som alle sa var et knallvalg, fremtidens viktigste industri, garantert jobb med en realfagutdannelse (bioteknologi). De bare glemte å si at det ikke finnes noe særlig sånt i Norge 😛 Jeg fant ut hvilke deler av utdanningen jeg likte som også kunne gi jobb, og så vred jeg meg så godt i den retningen som jeg kunne. Og så fikk jeg jobb, innenfor noe som ikke har et snev av biologi i seg 😛 Anonymkode: 3eadb...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå