Gå til innhold

Munnbind hos frisør?

norw

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å ta med/på munnbind, men stresset avgårde til begravelse og glemte det. Hvordan er det med munnbind hos frisører nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norw skrev (1 time siden):

Hadde tenkt å ta med/på munnbind, men stresset avgårde til begravelse og glemte det. Hvordan er det med munnbind hos frisører nå? 

Jeg var nylig hos frisøren min og det var ikke påbudt med munnbind. Det sto en lapp på døra at munnbind er frivillig, men at man ikke skal møte med symptomer på luftveisinfeksjoner og istedet ringe og bytte time.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (37 minutter siden):

Har dere ikke fått med dere at det ikke finnes noen tiltak lenger? Bor dere under en stein? 

Jeg bruker vanligvis ikke munnbind, men ville tatt med til frisøren om jeg husket det. Handler ikke bare om tiltak/anbefalinger fra det offentlige, men om å være fornuftig, og kanskje denne frisøren "krever" det. 

Heldigvis andre som vet hvordan man svarer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (54 minutter siden):

Jeg bruker vanligvis ikke munnbind, men ville tatt med til frisøren om jeg husket det. Handler ikke bare om tiltak/anbefalinger fra det offentlige, men om å være fornuftig, og kanskje denne frisøren "krever" det. 

Heldigvis andre som vet hvordan man svarer. 

Hvorfor spør du når du vet at det er frivillig? Og hvorfor ville du tatt med når det er 100 % unødvendig?  

Endret av Barbalala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barbalala skrev (27 minutter siden):

Hvorfor spør du når du vet at det er frivillig? Og hvorfor ville du tatt med når det er 100 % unødvendig?  

Jeg lurte på hva som er vanlig, om enkelte frisører foretrekker at man har munnbind osv. 

100 % unødvendig er i hvert fall helt feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stedene som gjerne ønsker at man bruker munnbind har ofte noe stående der til kunder :) Det hadde de iallfall der jeg var sist uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (10 minutter siden):

Jeg lurte på hva som er vanlig, om enkelte frisører foretrekker at man har munnbind osv. 

Mulig at enkelte frisører foretrekker det, men hva så? Du trenger ikke å forholde deg til hva andre "foretrekker". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Har droppet frisør mye pga det tullet der. Skal spørre på forhånd før jeg bestiller neste gang. Krever de munnbind, går jeg en annen plass, eller klipper selv (har gjort det før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munnbind hos frisøren er ikke påbudt nå, men jeg tenker det er greit å fortsatt praktisere enkle smitteverntiltak for å forebygge en ny smittebølge og en ny nedstengning senere i høst. Pandemien er ikke over, og det er flere innlagt på sykehus med covid nå enn det var på denne tiden i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...