AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Så barnet sikkerhet ivaretas? Sover med partner i sengen, vill ikke at noen av oss skal slå til baby eller legge oss på baby. Anonymkode: 3b222...dba
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 https://ammehjelpen.no/samsoving/ Anonymkode: aa4a3...91f 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Det er vel derfor mange ikke tør å samsove da, man er usikker på hvordan gjøre det trygt, klarer ikke oppfylle kravene eller føler uansett ikke at det er trygt. For oss handlet det om madrassen (for myk madrass for en baby) samt at jeg slet med å sovne/sov så dårlig fordi jeg var redd for å legge meg på/rulle på babyen. Klarte kun å slappe av og sove godt når jeg visste at babyen lå trygt for seg selv i egen seng. Anonymkode: 9965a...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Man samsover ikke. Anonymkode: d51f7...085 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Følg rådene i linken over, og aldri ty til KG for råd igjen. Google is your friend, KG is not. Anonymkode: d5b59...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Så barnet sikkerhet ivaretas? Sover med partner i sengen, vill ikke at noen av oss skal slå til baby eller legge oss på baby. Anonymkode: 3b222...dba Jeg syntes ikke jeg klarer å få til trygg samsoving så jeg vil helst ikke gjøre det, men det blir sånn allikevel noen ganger. Får litt vondt i magen hver gang, vil helst få til å få baby trygt over i bedside crib. Jeg har bedside crib inntil min side av sengen og når det blir samsoving sover baby mellom meg og bedside crib. Baby sovner på meg også prøver jeg og gradvis få han over i bedsiden, men av og til kommer vi ikke så langt Anonymkode: a7700...b0b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg syntes ikke jeg klarer å få til trygg samsoving så jeg vil helst ikke gjøre det, men det blir sånn allikevel noen ganger. Får litt vondt i magen hver gang, vil helst få til å få baby trygt over i bedside crib. Jeg har bedside crib inntil min side av sengen og når det blir samsoving sover baby mellom meg og bedside crib. Baby sovner på meg også prøver jeg og gradvis få han over i bedsiden, men av og til kommer vi ikke så langt Anonymkode: a7700...b0b Kan legge til at mannen sover på andre siden av senga. Hadde jeg sovet alene med baby i en stor seng hadde jeg kanskje følt at det var trygt, men det er ikke aktuelt å hive ut mannen. Anonymkode: a7700...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har samsovet med et barn. Baby ligger på min side av sengen, ikke mellom oss. Sengen står inntil veggen, og på andre siden står sprinkelsengen. Baby kan derfor ikke rulle ut. Jeg sover veldig rolig sammen med baby. Så rolig at vi måtte bytte på hvor vi lå, siden jeg fikk smerter av å ligge i samme posisjon hele natta. Baby har egen dyne. Jeg har dyna slik at hode og overkropp stikker ut på siden av dyna, slik at baby ikke får min dyne over seg. Ingen av oss brukte tobakk og vi var forsiktige med alkohol. Planlagt samsoving er tryggere enn samsoving som ikke er planlagt. Anonymkode: 5eedd...235 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå