AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Har hørt at det er så lurt med bedside crib, men fungerer ikke den som vanlig seng også? Er den for liten? Hvor lenge bruker man den evt? Finnes det ikke en seng som kan kombineres til både bedside og som vanlig seng? Hva er lurest å skaffe seg her? Anonymkode: eddf5...c73
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hørt at det er så lurt med bedside crib, men fungerer ikke den som vanlig seng også? Er den for liten? Hvor lenge bruker man den evt? Finnes det ikke en seng som kan kombineres til både bedside og som vanlig seng? Hva er lurest å skaffe seg her? Anonymkode: eddf5...c73 Bedside crib fungerer bare noen få måneder så blir baby for stor. Så du må ha sprinkelseng også og den kan de bruke til 2-3år før det blir juniorseng. Anonymkode: 7dc0e...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hørt at det er så lurt med bedside crib, men fungerer ikke den som vanlig seng også? Er den for liten? Hvor lenge bruker man den evt? Finnes det ikke en seng som kan kombineres til både bedside og som vanlig seng? Hva er lurest å skaffe seg her? Anonymkode: eddf5...c73 Jeg har samsovet med mine jeg ❤️ Anonymkode: 7dc0e...bc5
Megplussto Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Kjøpte bedside crib med førstemann, men brukte den aldri. Ble samsoving til vi gikk over til sprinkelseng. Nr 2 skjedde det samme. Samsoving frem til sprinkelseng ble brukt. Nå med nr 3 har vi bare sprinkelseng og satser på det samme. Tror det kommer veldig an på hvordan barn man får. Mine har ikke akseptert å sove andre steder enn inntil meg. For å få sove mest mulig så har jeg samsovet. Ville anbefalt å vente med å kjøpe til dere ser behovet etter baby er født😊 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har samsovet med mine jeg ❤️ Anonymkode: 7dc0e...bc5 Ok Anonymkode: 0ba71...938 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 En bedside crib er mindre enn en vanlig babyseng. Dermed tar den mindre plass, og det blir koseligere for en liten baby. Likevel fant vi ut at det ikke fungerte for oss. Vi har høy seng, og slet med å finne bedside crib som var høy nok. Løsningen vår var å sette en sprinkelseng ved siden av vår seng som gjerde, og samsove. Sprinkelsenga brukte vi som et trygt sted å legge ned baby, frem til rundt 6 mnd når baby begynte å sove der om kvelden. Sprinkelsenga har side som kan tas av, slik at den kan brukes i mange år. I ettertid var vi glade for avgjørelsen, for baby ble for tung for bedside crib før 4 mnd. Det blir for kort brukstid for oss. Anonymkode: 8e674...ebe 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Har hørt at det er så lurt med bedside crib, men fungerer ikke den som vanlig seng også? Er den for liten? Hvor lenge bruker man den evt? Finnes det ikke en seng som kan kombineres til både bedside og som vanlig seng? Hva er lurest å skaffe seg her? Anonymkode: eddf5...c73 Bedside crib brukes som eneste seng frem til baby er for stor til den jeg har brukt det frem til 5-6 mnd. men om du vil slippe å skaffe ny seng når baby vokser ut av bedside crib kan du jo bare bruke en sprinkelseng ved siden av sengen din fra start. Den tar litt plass bare! Anonymkode: 85ace...b33
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg anbefaler forøvrig denne: https://www.rudo.no/products/fillikid-bedside-crib-cocon--gra Solid og høy nok til å bruke inntil madrass på vår høye seng. Har et klistremerke nå som helst vil samsove, så det har vært fint å ha når man øver på å lirke baby unna! Anonymkode: 85ace...b33
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 Sprinkelsenga vi har til vår baby kan fint brukes som bedsidecrib i starten, veit om flere som gjør det Vi har denne, og den er det med en lav sengekant på også, så den kan brukes som både bedsidecrib, sprinkelseng og når barnet er blitt såpass stort at det ikke lenger trenger sprinkler, kan den brukes som vanlig seng også. Veldig fin så nei, du trenger absolutt ikke to senger. Dessuten så er det ikke alle babyer eller mødre/fedre som har hatt behov for en bedside heller, så ikke kjøp en egen bedside før etter at baby er født. Først da vet du om det er noe du har behov for. Anonymkode: 64693...ab4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 Vår likte helst å sove alene (tøff fødsel) så da var han veldig glad i å sove opp i bedsidecriben sin. Vi valgte å kjøpe den først siden den ene siden kunne fjernes og tilpasses sengen vår, noe som en spinkelseng ikke kan like enkelt. Hadde spinkelsengen klar på det andre rommet pga to jevngamle kusiner som lånte den på besøk, men så at han brukte lang tid på å bli trygg i den, mye «luft» rundt da han vokste ut av bedside. Veldig glad i reisesenga si, som er smal og mindre enn en spinkelseng 😊 Anonymkode: 4ca29...1ab
-venter- Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 Vi har brukt sprinkelseng fra IKEA fra starten av. Du kan heve bunnen og montere av sprinkelene på den ene siden (følger med side uten sprinkler). Da er den grei på siden av sengen din. Fordelen er at du senere kan bruke den som sprinkelseng og videre som «stor» seng uten sprinkler om ungen begynner å hoppe over.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 Vi har kun hatt sprinkelseng. Har en som man kan ta av den ene siden på, så den har blitt som en bedside. Anonymkode: 8c8fc...309 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 Vi brukte bedside crib ( Chicco Next2Me ) fram til babyen var 8 måneder, og den var gull å ha siden jeg slapp å reise meg når jeg skulle nattamme osv. Anonymkode: 8b132...466
Satellites Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 Hadde ikke hatt bruk for det med førstemann, han kom opp til oss når han våknet om natta, men det var uvurderlig til nestemann når storebror fortsatt kom opp i senga om natta
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 Vi hadde sprinkelseng som man kunne fjerne den ene veggen på og som kunne justeres i høyden. Den hadde altså samme funksjon som en bedside crib, bare at den var større. Når babyen ble eldre, monterte vi på den siste veggen og senket sengebunnen. Da var den som en vanlig sprinkelseng. Jeg anbefaler dette hvis du syns det virker stress og/eller dyrt med to senger. Anonymkode: e54bf...0a8 2
Ginny Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 Kunne ta av den ene siden, og så lagde jeg nye hull så madrassen kom i lik høyde med vår. Ungen brukte vel sprinkelsenga 2-3 ganger de første 18 månedene 🤣
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 Heldige dere som har plass til en hel sprinkelseng ved siden av sengen deres på soverommet 😄 Her tenker vi å kjøpe bedside-crib rett og slett fordi det er det som får plass på soverommet uten at vi må ommøblere og sette sengene veldig rart. Jeg vil helst ikke samsove så tenker det er en fin måte å ha baby nærme på også Håper baby ikke vokser ut av den før den blir 6 mnd som jeg ser det står på de fleste at er maks alder (men skjønner det er vekt da) Anonymkode: ad13c...807
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Vi hadde babyseng fra Ikea, tok av den ene siden og festa senga til vår seng med lastetropper. Endte uansett opp med samsoving, og ville aldri anbefalt noen å kjøpe flere babysenger. Anonymkode: 828d3...14d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 Hadde bedside crib, men fjernet den raskt. Helt grusomt å ake seg ut og inn i senga etter alvorlig rift 🙈 Anonymkode: c2862...cf5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #20 Skrevet 6. oktober 2021 Brukte bare vanlig sprinkelseng. Anonymkode: bb0da...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå