Gå til innhold

Hva ønsker du på gjesterommet som gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viktigste for meg er at senga er noenlunde ok å sove i, og at jeg har en god pute. Aller helst to puter. Og en dyne naturligvis. Og sengetøy som er rent. Mulighet til å åpne vinduet, og gardiner for å stenge lys ute (trenger ikke være helt lystette)

Dersom jeg skulle DRØMME; så ville et perfekt gjesterom i tillegg hatt rene håndklær klar på senga, noen knagger til å henge fra seg klær, en hylle til å legge fra seg div stæsj, et nattbord med leselampe, kanskje to-tre magasiner/blader, en god "hotellpute" sånn at jeg kan sitte godt når jeg leser på senga. Jeg syns også det er utrolig koselig å når jeg kommer til folk som har satt en liten bukett med friske blomster inn på gjesterommet.

Skal du ta den helt ut; vannkoker, presskanne, kaffe/te og noen kopper. Så kan man lage seg en kopp kaffe/te på senga om morgenen.

Vår gjesterom er kontor og syrom til "daglig", vi har sovesofa men det er rådyr variant som har en ordinær madrass man sover på (man sover altså ikke på sofaputene). Vi brukte masse penger på sovesofa på grunn av foreldre og svigerforeldre som drar litt på åra og har vonde rygger. Så det GÅR an å ha sovesofa uten at det går ut over komforten - men det koster!

Rommet er ganske fullt av greier til vanlig, men vi rydder og vasker godt før overnattingsbesøk. Det gjør meg ingenting å overnatte i et sånt type rom, men syns det er hyggelig om det er ryddig og rent da :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er rent og ryddig og minst mulig ting. Liker ikke gjesterom som egentlig er lager på si. 

Ellers er det greit med godt leselys og noen magasiner å bla i. Ekstra puter gjør også susen. 

Anonymkode: dcf63...88d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er i ferd med å lage et hyggelig gjesterom. Har noen ganger gjester i familien som er over litt tid. Søster ønsket seg muligheten til å henge opp litt tøy, og et sted å legge tøyet så det går an å pakke ut ifra kofferten. Hva synes du er fint å ha tilgang til når du er gjest med egen fløy med gjesterom og toalett? 

Anonymkode: a79dc...30f

Et sted å henge klær. Kanskje toalett og dusj. Tv. Fine bilder, og deilige farger på to god stoler med et lite bord i mellom. Gjerne ett sted jeg kan koke te. Et sted jeg kan stryke klær. Tilfeldige magasiner om det er interiør etc. romaner. Lokale tilknytninger av informasjon tilknyttet til byen. Kart. Og gjerne en sykkel på utsiden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eier ikke et eneste natt-plagg. Hjemme er badet tilknyttet soverommet. Og da er det temmelig lett å glemme å hive med noe man raskt kan dra på seg ved overnatting. 

(krever ikke morgenkåpe, altså, men forstår veldig godt behovet)

Anonymkode: 8d0a3...066

Akkurat sånn er det med meg også! Jeg ender derfor som oftest med å låne en t-skjorte av mannen 😂

Skrevet
Egenskap skrev (2 timer siden):

Et sted å henge klær. Kanskje toalett og dusj. Tv. Fine bilder, og deilige farger på to god stoler med et lite bord i mellom. Gjerne ett sted jeg kan koke te. Et sted jeg kan stryke klær. Tilfeldige magasiner om det er interiør etc. romaner. Lokale tilknytninger av informasjon tilknyttet til byen. Kart. Og gjerne en sykkel på utsiden. 

Du skal ikke bruke noe tid med de du besøker altså?😅

Anonymkode: e424c...b9f

• Liker 9
Skrevet
silkestrå skrev (1 time siden):

Akkurat sånn er det med meg også! Jeg ender derfor som oftest med å låne en t-skjorte av mannen 😂

Jeg og! 

Men jeg er 170. Og han liker kroppsnære plagg... så det blir en rask løpetur til badet der jeg drar t-skjorten ned så godt jeg kan, med en stille bønn om at ingen andre er oppe 😜

Skrevet

Himmelseng og barskap. Og en Porta Potti.

Anonymkode: a609b...c22

Skrevet

Mye tips i denne tråden. 

Anonymkode: a302f...d0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg skal ærlig innrømme at jeg selv lader om natten, hjemme hos meg selv, der jeg har brannalarm også på soverom. 

Men ville aldri gjort dette hos andre. For det første respekterer jeg at mange ikke lader om natt. For det andre har jeg aldri sett et gjesterom med brannalarm. 

Går an å lade FØR man sovner da. 

Anonymkode: 27fc7...bfa

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

En seng å sove i og leselys. 

Skrevet

Stikkontakt, leselampe, glass eller vannflaske, god seng med to puter, vindu som kan være åpent.

Anonymkode: 62b1a...d43

• Liker 1
Skrevet

En lapp med wifi passord, en pute og dyne, stikk kontakt og nattbord ved siden av senga.
Trenger egentlig ikke noe mer

Skrevet

En ordentlig seng (god er jo veldig subjektivt) med et par puter og dyne passende årstiden, gjerne et teppe tilgjengelig (frossenpinn her). Nattbord/hylle til å sette telefon og vann på, leselampe i nærheten til seng. Vindu med mulighet for å åpne og mørk/lystett gardin. Knagger på veggen til å henge opp evt penklær, gjerne noen ekstra kleshengere. Og et sted å sette bag/koffert. Selvsagt må det være rent/rent sengetøy og håndklær. 

Anonymkode: 3b0a1...997

• Liker 1
Skrevet

Her kommer det an på hva dere trives med også. Hvis dere f.eks. liker å legge dere tidlig og kan bli forstyrret av tv i stuen, så ville jeg vurdert en liten tv på gjesterommet. 

Kanskje et lite skrivebord og en god stol. Greit hvis gjestene av ulike grunner skal jobbe med noe på pc, skrive osv. 

En lenestol. Hvis man trekker seg tilbake er det greit å sitte godt og ikke bare i sengen.

Speil 

Kanskje en radio 

Avhengig av gjestene nå og fremtidige gjester, vurder f.eks. køyeseng med dobbeltseng under. Eller innred slik det er plass til reiseseng eller madrass på gulvet. En god overmadrass om dere velger sovesofa. 

Skjøteledning, spesielt om det kun er en stikkontakt på rommet.

Vannkoker, pulverkaffe, vannglass, lite mini kjøleskap. Alt dette er ikke nødvendig, men om dere har gjester som ikke er så frempå og tar seg til rette, så kan det være greit å få tatt seg en kopp kaffe om morgenen. Og oppbevare ekstra mat. 

Skittentøyskurv på badet dersom det er tenkt gjestene trenger å vaske klær i løpet av oppholdet.

Nattbordlampe 

Dobbelt sett med puter

Håndklær, og gjerne en billig sjampo og såpe i dusjen hvis det er glemt 

Sørge for at internettforbindelsen er god og at gardinene er lystett 

Dette er ikke en liste over hva jeg trenger selv,men hvis man har mulighet så ville jeg gjort det slik. 

Det viktigste er rent sengetøy og håndklær, og gjerne vannglass. Oppgi WiFi og få vite "reglene" i hjemmet. Våkner de lett? Da er det ok å liste seg, spesielt om de bor vegg i vegg med oppholdsrom. Er det ok å lage seg frokost om man våkner lenge før verten? Brukes badet til visse tider (pga jobb, barn osv)?. 

Anonymkode: 5f61b...685

Skrevet

En egen gjestefløy faktisk 😆 Sånn Downtown Abbey-style?

Spøk til side... Vil gjerne ha brannvarsler i taket. Støpsel til å lade mobil. En god seng, ellers sover jeg så dårlig. Og så er det jo helt himmelsk om det er ordentlig dundyne og dunpute. Muligheten til å stenge lyset ute er også viktig for meg, og at soverommet ikke er nærmeste nabo med en togstasjon eller nattklubb...

Det viktigste er likevel at det er et hjem hvor det er hyggelig å komme på overnattingsbesøk og hvor man kan slappe av og være seg selv.

Anonymkode: 6068e...fbd

• Liker 2
Skrevet

Ett av søsknene mine og foreldre har kjøpt sovesofa, men de orker jo ingen sove på- så: GOD seng. 

Jeg ønsker nyvasket sengetøy og dyner/pute uten flekker. Ikke parfymert vaskemiddel.

Lystett gardin med blackoutfunksjon. Igjen klage til min forelder som har fin, men helt gjennomsiktig rullegardin - både jeg og barn våkner 04 😐

Sånn familiekøye er egentlig en god ide om man har barn på besøk. 

Og en form for leselampe :)

Anonymkode: 35d3a...f1d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg liker at det er champagne i sånn champagne kjøler, glass og eksklusiv sjokolade på sengen når jeg ankommer 

Anonymkode: 9dedd...df6

Da overnatter du aldri her,for her drikker ingen alkohol.

Anonymkode: 1e8c2...e70

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Går an å lade FØR man sovner da. 

Anonymkode: 27fc7...bfa

Hvorfor trenger du da skjøteledning til senga som gjest? 

Skrevet

Skøyteledining hadde du ikke fått her, det er forbudt å lade mobiler på natt her pga brannfaren. Mange her bør nok overnatte på hotell og ikke privat.

Her er gjesterommet i 2 etasje og husets eneste toalett og bad er nede i 1 eatsje.

Anonymkode: 1e8c2...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...