Gå til innhold

Hva ønsker du på gjesterommet som gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å lage et hyggelig gjesterom. Har noen ganger gjester i familien som er over litt tid. Søster ønsket seg muligheten til å henge opp litt tøy, og et sted å legge tøyet så det går an å pakke ut ifra kofferten. Hva synes du er fint å ha tilgang til når du er gjest med egen fløy med gjesterom og toalett? 

Anonymkode: a79dc...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er ei god pute, varm dyne, nattbord og leselampe viktig. Likedan gardiner (var på besøk til noen som ikke hadde gardiner eller persienner, helt umulig å få til å sove om sommeren med helt lyst soverom) sånn at rommet er mørkt om natta 

Nattbord til å sette et glass vann på, legge fra meg mobilen på. Og leselampe pga jeg alltid leser før jeg sovner. Leselampe er også greit hvis man våkner om natta og må på do, lett tilgjengelig lys.

Kommode og klesskap er ikke så viktig for min del, sjeldent jeg er så lenge på besøk at jeg føler for å pakke ut klærne mine 

• Liker 10
Skrevet

En behagelig seng og helst to puter. Synes alle gjestesengene jeg har ligget kun har hatt en og det blir for lite for meg og de fleste jeg kjenner. Gjerne speil på vegg, så jeg kan se meg selv før jeg går ut av rommet. Nattbord med nattlampe

Anonymkode: 08054...8d5

• Liker 3
Skrevet

De som overnatter her bor ikke på hotell og deler toalett og bad med oss. Her er det en sovesofa og en plass å legge fra seg mobil.

Her er det ikke mulig å legge fra seg klær i et skap på gjesterommet.

Anonymkode: 1e8c2...e70

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En behagelig seng og helst to puter. Synes alle gjestesengene jeg har ligget kun har hatt en og det blir for lite for meg og de fleste jeg kjenner. Gjerne speil på vegg, så jeg kan se meg selv før jeg går ut av rommet. Nattbord med nattlampe

Og lystett rullgardin/gardin e.l

• Liker 4
Skrevet

Speil, nattbord, leselys, wifi-passord. Et lite utvalg bøker og blader i tilfelle jeg har glemt å ta med selv.

To puter er lurt. Bedre å kunne Fjerne én enn å ha en for lite.

• Liker 8
Skrevet

Trenger bare en god seng og leselampe. Gjerne 2 puter når jeg skal lese. Og setter pris på om rommet er ryddig. Mange gjesterom brukes jo til lagring av alt mylig rart. 

Anonymkode: 105bd...9a8

• Liker 3
Skrevet

Ekstra pute er kanskje det viktigste for min del, og gjerne et teppe som er lett tilgjengelig dersom jeg skulle bli kald.

Skrevet

God seng, pute og dyne. Lystette gardiner, nattbord, gjerne en godstol hvor man kan lese/ strikke uten å være «til bry» hele tiden. Eller gjesten eller vertskapet trenger en rolig morgen for seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Lysskjerming til vinduet og lampe ved senga er essensielt. I tillegg gjerne en bordflate ved senga til mobilen - ikke så nøye om det er nattbord, bokhylle eller noe annet så lenge jeg når mobilen enkelt.

Anonymkode: 6c134...88f

• Liker 2
Skrevet

En seng å sove i, gjerne med en pute av fjær og en syntetisk så kan folk bruke den de foretrekker. Nattbord til å legge fra seg ting på. Et sted til å legge fra seg klær. 

• Liker 2
Skrevet

En god seng, og ikke en jævla sovesofa. Nattbord el.l til å legge fra seg mobil og diverse. Speil. Knagger til å henge opp litt klær. Lystett gardin. Skikkelig dyne og puter. Gjerne to puter. En leselampe. Og gjerne en stol eller lignende som en kan legge klærne når en har kledd av seg for natta.

Anonymkode: 7d87c...922

• Liker 6
Skrevet

Rent sengetøy og håndklær. Det er egentlig det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er gjest akkurat nå. Utfordring: rommet er litt sånn rotekammer også. Bor innpå der med to barn i en familiekøye i noen dager. Går omtrent ikke an å tråkke på gulvet noen steder fordi det bokstavelig talt ikke er plass på gulvet til å sette fra seg noen bager. Her er det nemlig masse greier som ligger i hauger og stabler og skal sorteres.... I dette huset finnes mange rom, så at sprteringsjobben måtte legges til der jeg overnatter med hele familien er litt irritetende. 

Så mitt ønske: det må kunne gå an å gå på gulvet helst. 

Anonymkode: c20ea...01b

• Liker 7
Skrevet

Vi har en god 150 seng, med nattbord og leselamper, samt mulighet til å bruke begge sider. Og lystett gardin. 

Ellers brukes rommet også som kontor, til klesbretting og litt rot. Et "sorteringsrom" som sist ab skriver. Så vi passer på å rydde godt og støvsuge hver gang vi har gjester. 

Ingen lagringsplass til klær, ønsker ikke at gjester er mer enn 2-3 netter, maks. 

Det verste jeg vet som gjest er rom som ikke er vasket skikkelig, eller der rotet flyter. At jeg må krabbe over mannen om jeg må opp på natta. At det ikke er noe sted å sette vannflaske og mobil. 

Anonymkode: 8d0a3...066

• Liker 1
Skrevet

Eget bad, og rømningsvei om gjesterommet ligger i kjelleren. Og å slippe vertens rot overalt der jeg skal sove. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker at det er champagne i sånn champagne kjøler, glass og eksklusiv sjokolade på sengen når jeg ankommer 

Anonymkode: 9dedd...df6

• Liker 14
Skrevet

Litt plass i klesskap er fint. Har gjerne med meg noe litt penere tøy som bør henges opp for ikke å krølle…

Anonymkode: 9a273...d2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er i ferd med å lage et hyggelig gjesterom. Har noen ganger gjester i familien som er over litt tid. Søster ønsket seg muligheten til å henge opp litt tøy, og et sted å legge tøyet så det går an å pakke ut ifra kofferten. Hva synes du er fint å ha tilgang til når du er gjest med egen fløy med gjesterom og toalett? 

Anonymkode: a79dc...30f

Familiekøye så det plass til ungene også.

En kommode med en ledig flate på toppen som jeg kan legge stellematta på. Et dobbelt garderobeskap. Et speil. Teppe på gulvet til ungene for å leke. En liten radio med tilgang til musikk. Et lite bord med 1-2stoler. Ingen skarpe kanter.

Anonymkode: 6a98b...f1d

Skrevet

En stol til å legge klær på, skøyteledning hvis lader til mobil ikke når fra stikkontakt til senga.

Anonymkode: 7f978...4a4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...