Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryter man taushetsplikten ved å ha på snapmap for alle vennene dine på Snapchat?

Anonymkode: e001c...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilken sammenheng?

Anonymkode: f930c...700

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hvilken sammenheng?

Anonymkode: f930c...700

Jobbsammenheng

Anonymkode: e001c...8ba

Skrevet

Det er vel ikke hemmelig HVOR du jobber? Heller med hvem?

Skrevet

Ja, i en del jobber vil det være et klart brudd på taushetsplikten og det skjønte du jo tydeligvis egentlig selv også. Er det virkelig så jævlig viktig for deg at alle venner og bekjente vet hvor du er til enhver tid?

Anonymkode: 498f4...976

• Liker 7
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke hemmelig HVOR du jobber? Heller med hvem?

Selvfølgelig er det taushetsbelagt hvor man er på jo til enhver tid for en lang rekke profesjoner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det taushetsbelagt hvor man er på jo til enhver tid for en lang rekke profesjoner.

Når ble arbeidsplass taushetsbelagt så lenge man ikke jobber i forsvaret eller er hjemme hos brukere/pasienter?

Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Når ble arbeidsplass taushetsbelagt så lenge man ikke jobber i forsvaret eller er hjemme hos brukere/pasienter?

Nå er det jo faktisk en god del som jobber i forsvaret, og ikke minst er det MANGE yrkesgrupper som er hjemme hos brukere, pasienter, kunder eller andre. 

• Liker 7
Skrevet

Kommer kanskje an på hva slags område man jobber i?
Jeg tenker at det er veldig begrenset hva folk kan finne ut ved å se deg på snapmap dersom om du jobber i et befolket strøk.
Hvis du derimot jobber på et semi-øde sted med avstand mellom eneboliger, blir det veldig synlig hvem som får besøk. 

Har tenkt tanken selv, da jeg jobber i hjemmetjenesten. Men jobber i en befolket del av Oslo, og det er praktisk talt umulig å vite hvilke blokkleiligheter jeg er inne i om man ser på snapmap. Kanskje kan man se hvilken blokk jeg er i, men man må virkelig være spesielt interessert om man skal prøve å finne ut hvem av de hundre beboerne jeg kanskje er hos. 

Det er derimot veldig avslørende når jeg kommer ut fra en leilighet iført hjemmetjenesteuniform..! 

Anonymkode: 63527...1b4

Skrevet

Lett løsning på det: Ikke sjekk snapchat på jobb, og i alle fall ikke når du er noen "hemmelige" steder. Den oppdaterer bare posisjonen på kartet når du bruker appen.

Anonymkode: bc79a...127

• Liker 2
Skrevet

Snap viser vel bare hvor du er om du åpner appen? Vent med å åpne til etter du er borte fra det hemmelige området

Anonymkode: 46ca8...7ae

• Liker 1
Skrevet

Om dette er en problemstilling i forhold til din arbeidsplass, så må du jo rette spørsmålet til arbeidsgiver. Det bør være en intern avklaring på det.

Det kan være det, etter mitt syn, om en har taushetsplikt som klausul på jobben.

Jobber en i hjemmetjenesten i helse, så kan det helt klart være brudd på taushetsplikt og pasientopplysningsloven om andre har mulighet til å se hvor du befinner deg i løpet av dagen.

Anonymkode: 53ad2...8ec

• Liker 3
Skrevet

hvis du bare slår av dette så blir det ikke noe problem

har du tenkt tanken er det nok over grensen. 

Anonymkode: 1e664...881

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lar folk seg overvåke på snap?

Her er funksjonen slått av, jeg ser ingen og ingen ser meg.

Anonymkode: b0b8b...0ba

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har dere den funksjonen på? Veldig rart at folk vil bli overvåket av sine «venner» på snap. 

Anonymkode: 7f64b...a1c

• Liker 3
Skrevet

Kjenner ei som jobber i hjemmesykepleien, og man kan se hvor hun er når hun er på jobb, her på bygda kan man se nøyaktig hvilket hus hun er i. Det er brudd på taushetsplikten ja.

Anonymkode: b5cf0...9c4

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det egentlig så viktig å vise alle hvor man er til enhver tid? 

Anonymkode: 3483f...0d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kjenner ei som jobber i hjemmesykepleien, og man kan se hvor hun er når hun er på jobb, her på bygda kan man se nøyaktig hvilket hus hun er i. Det er brudd på taushetsplikten ja.

Anonymkode: b5cf0...9c4

Men det betyr jo at hun bruker snap når hun er på jobb, hos de menneskene hun hjelper, i alle dager. Ikke rart hjemmesykepleien får det travelt om de hele tiden er på snap. 

Anonymkode: 3483f...0d0

• Liker 1
Skrevet

Jeg har snapmap på for nærmeste familie og et par venninner (altså kun noen få utvalgte),  samtidig som jeg også jobber på en jobb hvor jeg drar ut til brukere en dag i uka. Den dagen slår jeg av snapmap før jeg drar på jobb. Det er jo ikke sånn at jeg snapper at jeg er på jobb, men det hender at jeg kan sjekke snapmap om jeg er 5 minutter før en avtale i noens hjem. 🤷🏼‍♀️ Når jeg er på kontoret de andre ukedagene står snapmap på. 😊 Det sier jo ingenting om hvem jeg ringer til eller møter den dagen. 

Anonymkode: 63ab5...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...