AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Jobber som forsker i en stiftelse og har gjort det godt og er helt i toppen i Norge innen mitt fagområde. Jeg har tidligere jobbet på gulvet innen samme fagområde. Et rådgiverfirma søkte etter seniorkonsulent innen mitt fagområde, gjerne med praktisk bakgrunn. Kan ikke skjønne annet enn at jeg er midt i blinken for dem. De har hele tiden vært veldig ivrige og sagt rett ut at jeg får jobben. så kommer tilbudet og det er på 730’ siden de har litt dårligere betingelser ellers er tilbudet i praksis det samme som dagens lønn. Jeg er skuffet, mener de burde gått opp 15-20 %. Hva gjør/sier mann? Anonymkode: 631ff...3d5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Referer til din markedsverdi. Legger frem ditt lønnskrav og dere må evt møtes på midten. Forhandle frem andre goder enn fastlønn ? Anonymkode: 696af...814 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Gjør deg selv attraktiv ved å vise hva du bringer på bordet,og forhandle lønn. Bedrifter er vandt til at det blir forhandlet om lønn, og forventer nok også det av deg. Husk at det er ved ansettelse du har den beste muligheten til å få høyere lønn. Senere er det vanskeligere å få gjennomslag. Hvis du er så attraktiv som di tror og de virkelig vil ha det, har de nok litt mer penger å avse. Så kjør på! (Er du kvinne, gjør som menn!) Anonymkode: 0ee53...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Dette er jo bare første bud. De kan jo ikke starte med et høyt bud, de må jo legge seg litt under det de egentlig tenker å ende med. Anonymkode: 12552...5aa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Du må forhandle. Men det er ingen selvfølge at de vil gå opp 15-20% fra lønna du har i dag. Du må se hva du kan få til. Anonymkode: 85c94...7e1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Men konkret, det du gjør er å svare skriftlig tilbake at du takker ja til jobbtilbudet, med forbehold om at dere blir enige om lønn og evt andre betingelser. Så forhandler du. Få gjerne hjelp fra fagforening (de har detaljert lønnsstatistikk). Anonymkode: 85c94...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Seniorkonsulent? Det er jo en administrativ stilling, sånn midt på treet. Anonymkode: 9bd3d...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå