Hedy Lamarr Skrevet 5. oktober 2021 #81 Del Skrevet 5. oktober 2021 (endret) PetterKanin skrev (2 timer siden): Vaksine eller økt risiko for coronasyk. Det er ikke slik at man vil bli smittet av corona bare fordi man ikke er vaksinert, selv ikke når samfunnet et åpnet opp. «De som ikke tar koronavaksine, kommer til å bli smittet, sier immunolog Anne Spurkland.» (kilde) Du få spa opp en fagperson som er uenig. Endret 5. oktober 2021 av Hedy Lamarr 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. oktober 2021 #82 Del Skrevet 5. oktober 2021 Hedy Lamarr skrev (Akkurat nå): «De som ikke tar koronavaksine, kommer til å bli smittet, sier immunolog Anne Spurkland.» (kilde) Du få spa opp en annen fagperson som er uenig. At noen tror dette vet vi, akkurat som vi vet at noen fagpersoner sier det motsatte. For du tror vel ikke en fagpersons uttalelse nødvendigvis er fakta, før fakta i saken eksisterer? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. oktober 2021 #83 Del Skrevet 5. oktober 2021 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Nettopp. Altså er påstanden din om at alle vil bli smittet særdeles tvilsom. Og du innser det selv. Nei. For selv om du lever et isolert sosialt liv er muligheten tilstede, og den vil trolig være der i år fremover. Men du får leve med troen på at du slipper unna. Jeg skal ikke ødelegge festen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. oktober 2021 #84 Del Skrevet 5. oktober 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): At noen tror dette vet vi, akkurat som vi vet at noen fagpersoner sier det motsatte. For du tror vel ikke en fagpersons uttalelse nødvendigvis er fakta, før fakta i saken eksisterer? Kanskje du burde sitere disse fagpersonene som mener noe annet, så det blir noe å diskutere? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. oktober 2021 #85 Del Skrevet 5. oktober 2021 Example skrev (Akkurat nå): Nei. For selv om du lever et isolert sosialt liv er muligheten tilstede, og den vil trolig være der i år fremover. Men du får leve med troen på at du slipper unna. Jeg skal ikke ødelegge festen. Hvem har skrevet at muligheten ikke er tilstede? Din påstand var at alle uvaksinerte kommer til å få covid. Det er og blir en særdeles tvilsom påstand. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. oktober 2021 #86 Del Skrevet 5. oktober 2021 Example skrev (1 minutt siden): Kanskje du burde sitere disse fagpersonene som mener noe annet, så det blir noe å diskutere? Jeg er ikke ute etter å diskutere dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 5. oktober 2021 #87 Del Skrevet 5. oktober 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. oktober 2021 #88 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jadzia skrev (21 timer siden): Tror du jeg vil bli smitta? Sånn helt seriøst? Eller mener du jeg skal ta en vaksine jeg høyst sannsynlig enten vil dø av eller få alvorlige ettervirkninger av? Bare for å tilfredsstille alle andre Hvis du kan dø av vaksinen, er du jo ekstra avhengig av at flest mulig andre vaksinerer seg. Så du burde jo være irritert på alle konspi-antiwax-folka. Det er jo bare å si at du ikke er vaksinert fordi su ikke vil tåle det. Du er på jo lag med alle oss som er vaksinert, vi som har gjort det for å skape flokkimmunitet for slike som deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 5. oktober 2021 #89 Del Skrevet 5. oktober 2021 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. Endret 5. oktober 2021 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 5. oktober 2021 #90 Del Skrevet 5. oktober 2021 Det er frivillig å dra på dugnad, men man blir litt uglesett om man ikke deltar. Sånn er det bare. Man kan riktignok unngå å bli uglesett om man er hjemme pga sykdom;) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 5. oktober 2021 #91 Del Skrevet 5. oktober 2021 Dette ble rart, fikk ikke skrevet under siteringen, bare over dessverre 😊 Skjønner det er slitsomt å bli spurt om vaksinestatus hele tiden… Men undrer på hvorfor ingen spør meg. Nylig var jeg hos tannlegen, går regelmessig til behandling, har vært på sykehus for meg selv og mange ganger som følge for andre. Ingen har spurt meg noe sted noen gang hvor enn jeg har vært, om det så er på vernissasje eller restauranter eller whatever. (Og i hvert fall ikke på jobben selvsagt) . Jeg er uvaksinert. Jadzia skrev (1 time siden): jeg fikk og kommentar over her på at jeg velger hvem jeg deler vaksinestatusen min med. Og jada i privatlivet så gjør jeg det. Men hver gang jeg er hos lege, tannlege, legevakt, foreldremøte, seminar, kurs osv, så dukker spørsmålet opp. Og da må jeg forklare. Ikke bare en gang til legen nei. Men først på telefonen, så i luka og til slutt inne hos legen (ikke fastlegen siden han kjenner meg). Det er stigmatiserende å måtte stå å forklare dette gang på gang på gang, gjerne foran fulle venterom i tillegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 6. oktober 2021 #92 Del Skrevet 6. oktober 2021 7 hours ago, Virrum said: I flere ekstreme tilfeller har folk som har tatt vaksinen uttalt; *håper uvaksinerte blir så syke at de stryker med.* Det er skremmende hva denne pandemien har gjort med folk, både på den ene og den andre "siden". Vi er plutselig ikke så tolerante for andres meninger og "at vi alle er forskjellige" som folk er i andre tråder her. Vaksinen er tydeligvis frivillig å ta, inntil du nekter.... 🤔 Som man googler i skogen får man svar. Man finner vel dessverre sånne uttalelser om man leter, nettet et stort. Men de er ikke typiske, jeg har aldri hørt eller lest noe sånt. I ekstreme situasjoner er det alltid mange som både overreagerer, underreagerer og reagerer på helt feil måte. Sånn var det da "naziviruset" kom 9. april 1940 også, få reagerte slik vi i ettertid kan se ville vært optimalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freesummer Skrevet 6. oktober 2021 #93 Del Skrevet 6. oktober 2021 10 hours ago, Hedy Lamarr said: «De som ikke tar koronavaksine, kommer til å bli smittet, sier immunolog Anne Spurkland.» (kilde) Du få spa opp en fagperson som er uenig. Nå er det snart gått 2 år med en «pandemi», så nå har isåfall viruset sirkulert lenge nok til at det ikke er et «nytt» virus lenger og mange har fått immunitet på naturlig måte. De som ønsker vaksinen har tatt den. De fleste som ikke ønsker vaksinen tar den risikoen selv - ja kanskje man blir smittet, kanskje man har blitt smittet tidligere-men blitt så lite syk at man ikke vet at man har hatt det. Mange tusen som har fått påvist positiv korona test som det har gått helt bra med. (Selv om testen ikke egner seg til dette). Smittet betyr ikke at man har fått en dødsdom. De fleste blir feks smittet med influensa, forkjølelse noen ganger i livet. Men aller blir ikke like syke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 6. oktober 2021 #94 Del Skrevet 6. oktober 2021 Jeg har også allergi og historikk med allergiske reaksjoner. Fullvaksinert. Ble plassert rett ved to sykepleiere i ventesonen og måtte sitte der en time. De tilrettelegger godt for dette. Med allergier og dårlige lunger er jeg mer redd for å bli smittet. Det tror jeg kroppen min ville taklet dårlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg