AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Del Skrevet 4. oktober 2021 Vurderer å beise terrassen nå i oktober, er det veldig dumt? Bor i Oslo. Tenkte å vaske grundig på mandag når det er meldt ok vær og beise på tirsdag. Anonymkode: ca529...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 4. oktober 2021 #2 Del Skrevet 4. oktober 2021 Det står gjerne på produktet hvilke temperaturer det kan benyttes i og er det innafor så er det bare å kjøre på. Faktisk kan være en fordel å gjøre slik arbeid når det ikke er for varmt/tørt siden beisen tørker veldig fort da og det er ikke nødvendigvis en fordel. Bare husk å sjekke værmeldingen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Del Skrevet 4. oktober 2021 Den er ikke tørr fra mandag til tirsdag nå i oktober. Hvorfor vaske på mandag når du kan vaske nå? Uansett eg hadde aldri beiset nå. Vask i april og beis i mai når temperaturene er over 15 grader om natta også. Anonymkode: e222e...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. oktober 2021 #4 Del Skrevet 5. oktober 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Tenkte å vaske grundig på mandag når det er meldt ok vær og beise på tirsdag Hvorfor vaske på en godværsdag når det beste vaskeværet er NÅ?? Vaske i regnvær er tipp topp. Såpa holder seg fuktig, og du får hjelp til å spyle bort såpa. Treverket skal være tørt når du beiser, og det blir ikke tilstrekkelig tørt over én natt. Da vil malingen flasse av iløpet av kort tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Del Skrevet 5. oktober 2021 newman01 skrev (5 timer siden): Hvorfor vaske på en godværsdag når det beste vaskeværet er NÅ?? Vaske i regnvær er tipp topp. Såpa holder seg fuktig, og du får hjelp til å spyle bort såpa. Treverket skal være tørt når du beiser, og det blir ikke tilstrekkelig tørt over én natt. Da vil malingen flasse av iløpet av kort tid. Fordi jeg ikke er hjemme NÅ. Anonymkode: ca529...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. oktober 2021 #6 Del Skrevet 5. oktober 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg ikke er hjemme NÅ. Anonymkode: ca529...9a5 Beklager at jeg ikke innså det før nå... Var ikke meningen å komme med et velmenende råd når det var åpenlyst ikke mulig å gjennomføre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Del Skrevet 5. oktober 2021 Går veldig fint. Men du må ha tørk med sol minst 3 dager før beising. Ellers sitter det igjen fukt i treet og terrassen vil råtne Anonymkode: 05046...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 5. oktober 2021 #8 Del Skrevet 5. oktober 2021 Om du har en ekstremt hurtigtørkende terasse og hurtigtørkende beis kan det kanskje gå 🤔 Jeg derimot anslår tørketiden på min terasse til 3-4 dager etter regnet som har vært nå... Og beisen jeg brukte i sommer var overmalbar først etter 2-4 dager ved 23 grader... Og værmeldingen for Oslo viser muligheter for regn hver eneste dag den neste uka utenom torsdag, så vil jeg driste meg til å påstå beising nå er en dum ide .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 5. oktober 2021 #9 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg ville latt være. Du får ikke terrassen tørr nok på et døgn. Bruker du høytrykksspyler bør du vente et par uker før du beiser. Skal ikke være mer enn 10, maks 15% fukt i treverket før du beiser. Og bruker du hageslange, noe du burde gjøre fremfor høytrykksspyler, må du minimum beregne 3-4 dager tørketid før beis. Med mindre du vil gjenta prosessen til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå