AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Del Skrevet 4. oktober 2021 Er 29 og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt. Tar opp fag men snittet vil ikke bli skyhøyt, så jeg aner ikke hva jeg skal søke på. Noen tips til trygge fremtidie yrker/utdanning? Ikke realfag. Anonymkode: 2a094...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Del Skrevet 4. oktober 2021 Tja, det er behov for folk i skole- og helsesektor da. Men selv har jeg bevisst unngått disse sektorene, for mye jobb for for lite penger. Og få karrieremuligheter- er du lærer så er du lærer liksom. Kanskje noe innenfor IT? Det finnes mange IT-jobber som ikke innebærer realfag. Men du må ha interesse. Anonymkode: 94c94...d25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 4. oktober 2021 #3 Del Skrevet 4. oktober 2021 Det er mangel på vernepleiere i Norge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, det er behov for folk i skole- og helsesektor da. Men selv har jeg bevisst unngått disse sektorene, for mye jobb for for lite penger. Og få karrieremuligheter- er du lærer så er du lærer liksom. Kanskje noe innenfor IT? Det finnes mange IT-jobber som ikke innebærer realfag. Men du må ha interesse. Anonymkode: 94c94...d25 Takk for svar. Har du tips til IT-utdanning uten realfag? Anonymkode: 2a094...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Har du tips til IT-utdanning uten realfag? Anonymkode: 2a094...ebb Tja. Datateknologi? Interaksjonsdesign? Jeg har ikke sånn veldig peiling bortsett fra at jeg jobber i en IT-bedrift med folk som har studert slike ting. Men vet at disse både trives og tjener bra. Og de er ettertraktet. Selv har jeg utdanning innen økonomi, og det er arbeidsmarkedet tøffere. Ville ikke valgt det om jeg var ung i dag. Anonymkode: 94c94...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja. Datateknologi? Interaksjonsdesign? Jeg har ikke sånn veldig peiling bortsett fra at jeg jobber i en IT-bedrift med folk som har studert slike ting. Men vet at disse både trives og tjener bra. Og de er ettertraktet. Selv har jeg utdanning innen økonomi, og det er arbeidsmarkedet tøffere. Ville ikke valgt det om jeg var ung i dag. Anonymkode: 94c94...d25 Takk igjen. Ser at de fleste «informatikk»-studiene krever matematikk R1, jeg har kun 1P og 2P, så da kan jeg ikke studere det Anonymkode: 2a094...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk igjen. Ser at de fleste «informatikk»-studiene krever matematikk R1, jeg har kun 1P og 2P, så da kan jeg ikke studere det Anonymkode: 2a094...ebb Anvendt datateknologi Oslo Met en mulighet? Bare googlet raskt. Anonymkode: 94c94...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irkan90 Skrevet 4. oktober 2021 #8 Del Skrevet 4. oktober 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Takk igjen. Ser at de fleste «informatikk»-studiene krever matematikk R1, jeg har kun 1P og 2P, så da kan jeg ikke studere det Anonymkode: 2a094...ebb Det finnes alternative veier inn i IT. En Bachelor er ikke nødvendig. Se en annen tråd her der noen spør om hjelp til å bli programmerer. Er på mobil så er for lat til å linke, sorry 😁 Ellers ville jeg kanskje tenkt litt over hva du trives med, hva slags oppgaver som trigger deg. Du kommer ikke langt og overlever ikke lenge hvis din grunnleggende motivasjon er at du kan tjene penger. Tror jeg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå