Gå til innhold

Rart at det er lønning bare 1 gang i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lønning siste dag i mnd og syns det går så syykt lang tid mellom hver gang. Rekker jo ikke å betale regningene. Burde heller vært 2 ganger i mnd.

Flere som er enig??

Anonymkode: 16443...fdc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig noen er enige, ikke jeg.

• Liker 7
Skrevet

Helt uenig. 

Anonymkode: 1e8bb...52b

• Liker 18
Skrevet

Jeg bor i USA, og her er det helt vanlig å få lønn annenhver uke. Enig med deg, det kan være mer praktisk ☺️

• Liker 2
Skrevet

Nei, du må planlegge bedre

Anonymkode: 26f6e...576

• Liker 34
Skrevet

Håndtverkere får lønn hver 14 dag. Ihvertfall snekkere

Anonymkode: b6c30...120

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har lønning siste dag i mnd og syns det går så syykt lang tid mellom hver gang. Rekker jo ikke å betale regningene. Burde heller vært 2 ganger i mnd.

Flere som er enig??

Hvis det betyr dobbel lønn, så er jeg enig.  😂 Ellers har det lite å si, det hadde jo vært sammen summen totalt, uavhengig av antall utbetalingsdager.

Anonymkode: 850f6...fd5

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flere som er enig??

Om du har den siste i måneden eller den 20, 15, eller 12 s¨å er det jo uansett like lenge mellom hver lønn uansett

Anonymkode: f3c52...c17

• Liker 23
Skrevet

Hadde lønn hver 14 dag de årene jeg jobbet i vikarbyrå, så du kan jo bare skaffe deg en slik jobb.

Anonymkode: bff26...703

• Liker 2
Skrevet

Mannen får lønn hver 14. dag. Det er kjipt når vi har store regninger. Jegnhadde det også før da jeg var i vikarbyrå. 2 stykker som får litt lønn her og litt lønn der, er bare stress! Men, et sted mannen jobbet for mange år siden, fikk de lønn 1 gang pr. Mnd, men midt i mnd fikk de 4000 i forskudd. Det synes jeg var en grei løsning :)

Anonymkode: 93466...f68

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo bare dele opp summen i 2 og posjonere den ut hver 14.dag. Verre er det ikke 

Anonymkode: b26d6...bbb

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere som er enig??

Dette fikser du på egen hånd.

1: opprette en sperret konto som lønnen går inn på

2: fast overføring til lønnskonto av halve lønnen to ganger i måneden

3: nyt å ha løst sitt eget problem :) 

• Liker 31
Skrevet

Syns det går heltfint med 1 gang i måneden. Hadde jeg hatt dårlig impulskontroll og dårlig økonomisk kontroll ville vell utbetaling flere ganger i måneden vært best. Men man kan jo alltids skaffe seg en økonomisk verge som kan fordele lønnen utover måneden viss man sliter med å ha kontroll på økonomien 🤔

Anonymkode: 34918...d4c

• Liker 2
Skrevet

er vel egentlig ikke noe forskjell må jo uansett  sette av penger til det man trenger.

• Liker 3
Skrevet

Skulle vært lønn hver dag. Så får du se hva du er verdt hver dag og kan planlegge bedre. Hvor mye mat har jeg tjent i dag? 

Anonymkode: 1b27a...aa3

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere som er enig??

Hvorfor rekker du ikke å betale regningene?

Anonymkode: 135b5...fca

• Liker 16
Skrevet

Nei, jeg bruker ikke opp lønnen min før neste lønning kommer uansett.

Anonymkode: 48962...8ee

• Liker 7
Skrevet

Uenig. Jeg har alltid en del penger igjen til neste lønning.

Anonymkode: 34d6c...5e5

Skrevet

Man får dagpenger annenhver uke, det var utrolig stress da de fleste store regninger skulle inn på samme tid. Mye enklere å planlegge med en gang i måneden, med de fleste trekk etter lønningsdag. 

Anonymkode: 838aa...eba

• Liker 10
Skrevet

Synes det er vanskeligere å fordelene pengene ved utbetaling hver annen enn en gang i måneden. Husleie, strøm, telefon osv osv er en gang i måneden. 

Anonymkode: 3e1e4...009

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...