Gå til innhold

Innafor å dra til Thailand i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg vurderer veldig sterkt å reise til Thailand i jula. Men er det innafor? 

Vi skulle ha vår siste store reise før vi fikk barn i april 2020. Det ble selvfølgelig ikke noe av. Videre har vi hatt et punktert bryllup, uten den bryllupsreisen vi drømte om. Nå har jeg i tillegg fått skikkelig problemer med eksem, og sollys og bading i saltvann er noe som hjelper skikkelig. Gravid har jeg heller ikke blitt. Derfor frister det veldig å reise. 

noen andre som skal? Tanker? 

Anonymkode: 5797a...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ift covid du lurer? 

Anonymkode: 73303...e85

Skrevet

Hvorfor Thailand? Du får det samme på Kypros eller på Kanariøyene. I tillegg er det innen EØS så slipper du så mye bekymringer.

Anonymkode: aba78...af2

• Liker 2
Skrevet

Innreisereglene er veldig strenge der, så jeg ville hvertfall avventet med å bestille. Hadde kanskje vært enklere å feriere sør i Europa om dere ønsker å dra et varmt sted.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal det. Det er strenge innreise og test-regler der. 

Anonymkode: 11b3f...074

Skrevet

Jeg ville hatt en kanonsikker reiseforsikring om jeg skulle reist så langt og jeg ville studert vaksinetallene for Thailand.

Selv om vi i norden har høy vaksinedekning har resten av kloden ikke det.. og det innebærer at risiko for smitte er større jo lengre hjemmefra du reiser. Et annet aspekt er at mange turiststjenester som guider/selgere/servitører osv ansetter løsarbeidere som garantert ikke er vaksinert.

Anonymkode: 561ed...901

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sikkert dere kommer inn, mulig du såfall må to uker i Sandbox før dere får entre landet. Thailand sliter veldig med covid-håndteringen. Folk dør på gatene for sykehusene er fulle. Dette grunnet strategien om at alle som er smittet skal legges inn på sykehus. 

Anonymkode: b5e8a...4b9

• Liker 2
Skrevet

Ville holdt meg unna Thailand så lenge pandemien raser. 

Husk at når du ankommer flyplassen må du testes. Og hvis du tester positivt så tar de med til sykehus hvor du må tilbringe de neste 14 dagene uansett om du har symptomer eller ikke.

I tillegg må du betale sykehusoppholdet selv. Fordi de aller fleste forsikringer dekker ikke asymptomatiske innleggelser. Forstå det den som kan. 

Anonymkode: 0bb02...1fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville holdt meg unna Thailand så lenge pandemien raser. 

Husk at når du ankommer flyplassen må du testes. Og hvis du tester positivt så tar de med til sykehus hvor du må tilbringe de neste 14 dagene uansett om du har symptomer eller ikke.

I tillegg må du betale sykehusoppholdet selv. Fordi de aller fleste forsikringer dekker ikke asymptomatiske innleggelser. Forstå det den som kan. 

Anonymkode: 0bb02...1fd

Trenger ikke teste positivt engang. Det holder at man sitter i nærheten av noen på flyet som tester positivt, så er det rett på svindyrt sykehus i 14 dager. 

Anonymkode: 60d86...0b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke sikkert dere kommer inn, mulig du såfall må to uker i Sandbox før dere får entre landet. Thailand sliter veldig med covid-håndteringen. Folk dør på gatene for sykehusene er fulle. Dette grunnet strategien om at alle som er smittet skal legges inn på sykehus. 

Sandbox er revidert fra tidligere i år. Man må testes dag 1,3,7 hvis jeg husker rett, men man er ikke isolert. Er bare at man må teste i regi av hotellet

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 13.37):

Sandbox er revidert fra tidligere i år. Man må testes dag 1,3,7 hvis jeg husker rett, men man er ikke isolert. Er bare at man må teste i regi av hotellet

Men det begrenser seg veldig hvor man kan bevege seg i sandbox. Kun noen få restauranter, ingen alkoholservering osv

Skrevet

Vi har akkurat avbestilt vår tur i jula. Man må først 7 dager på sandbox før man evt kan reise videre. Man må teste seg 3 ganger på den uka. Foreløpig er disse testene svindyre. Videre er mye stengt og skulle du bli syk blir du som utlending ikke prioritert på sykehusene. Høye smittetall i Thailand og mye mørketall. 

Til deg som mener man får det samme på Kypros og Kanariøyene: NEI. 🙂

• Liker 1
Skrevet

Savnet Thailand veldig, men det blir nok ingen tur på en god stund enda. 

Anonymkode: 6821f...c3c

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 10/7/2021 at 10:29 AM, AnonymBruker said:

Men det begrenser seg veldig hvor man kan bevege seg i sandbox. Kun noen få restauranter, ingen alkoholservering osv

TS her. 

Det ser ikke ut til å være så begrenset. Bor man i Pukhet kan man bevege seg overalt i Pukhet f. eks. Hvor har du det at det ikke er alkoholservering fra? Jeg finner ikke info om det noe sted. 

Skrevet

Jeg skal til Pattis i desember. Vet jeg tar en sjanse siden sykehusene der er overfylte. Men savnet etter varmen, smilene, thaimat og thaimus er så stor at jeg ikke klarer å vente lenger. 

Anonymkode: 3d438...f36

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 21.29):

Mannen og jeg vurderer veldig sterkt å reise til Thailand i jula. Men er det innafor? 

Vi skulle ha vår siste store reise før vi fikk barn i april 2020. Det ble selvfølgelig ikke noe av. Videre har vi hatt et punktert bryllup, uten den bryllupsreisen vi drømte om. Nå har jeg i tillegg fått skikkelig problemer med eksem, og sollys og bading i saltvann er noe som hjelper skikkelig. Gravid har jeg heller ikke blitt. Derfor frister det veldig å reise. 

noen andre som skal? Tanker? 

Med så små barn så trenger dere vel ikke tenke på tradisjonell feiring med barna.. Nyt turen 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skal til Pattis i desember. Vet jeg tar en sjanse siden sykehusene der er overfylte. Men savnet etter varmen, smilene, thaimat og thaimus er så stor at jeg ikke klarer å vente lenger. 

Anonymkode: 3d438...f36

🤮 Dette er et reiseforum, spar oss!

Anonymkode: ab48a...9d6

Skrevet

Ser at du prøver på å bli gravid. Kan være lurt å i såfall bestille til et sted uten zika-mygg sånn i tilfelle 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...