AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Traff en flott mann via Tinder i sommer. Vi møttes to ganger med relativt kort mellomrom, og hadde sex begge gangene. Begge er mye opptatte med barn, jobb osv, men vi har holdt så og si daglig kontakt via Instagram. Det har ikke vært vanskelig å forstå at han har truffet andre kvinner i frihelgene sine, og han har ikke foreslått noe nytt møte mellom oss. (Dvs, han skriver at det og det hadde vært hyggelig, men det blir aldri noe av). Jeg er ikke flink til å foreslå konkrete ting selv - har en veldig hektisk hverdag, og lite fritid. Men, etter at jeg så tydelig forstod at han både leter og dater videre, så har jeg trukket meg unna i stadig større grad. Han føler garantert på det, for når jeg har vært stille noen dager skriver han alltid og spør hvordan det går. Jeg tenker at han ikke kan være spesielt interessert når han fortsetter å treffe andre, og at det derfor er like greit at jeg bare backer ut. Men, likevel. Jeg likte han veldig godt. Og selvfølgelig er man ikke eksklusive bare fordi man har møttes et par ganger. Jeg lurer på om det er urettferdig av meg å trekke meg vekk bare fordi jeg forstår han treffer andre? Jeg har jo ikke foreslått noe konkret nytt treff selv? Er jeg tåpelig som tenker at han burde gjort det, fremfor å avtale treff med andre? Eller har jeg helt rett i at interessen sannsynligvis ikke er så stor når han avtaler treff med andre i stedet for å foreslå noe med meg? Jeg har en del dårlige erfaringer i bagasjen, og er nok et lett bytte for dem som bare vil ha det litt gøy. Og av samme grunn er jeg så forsiktig med å foreslå ting selv - jeg avviser på en måte meg selv før de får anledning til å gjøre det. Men, sånn helt generelt, er det egentlig noen vits i å fortsette å treffe folk man vet leter videre etter å ha truffet deg? Betyr ikke det bare at interessen ikke er så stor? (Har ikke datet på 20 år, så er rimelig rusten i faget ;)). Anonymkode: 77edf...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Virker desverre ikke som han er interessert, da hadde han selvfølgelig avtalt treff med deg - mens han inviterer andre til treff! Anonymkode: 2ecf4...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg hadde sluttet å kommunisere med ham, og fjernet ham fra sosiale medier. Du kan jo forklare det høflig og ryddig uten noen dramatikk. »Er forsåvidt hyggelig å holde tråden, men når du jo ikke har bedt om videre dating og i tillegg treffer andre er det greit for meg å bruke energien på noen andre». Du er nok iferd med å gjøre dette til atter en dårligere erfaring - og denne gangen er det du selv som holder det varmt. Anonymkode: e9fff...eb6 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Du kan jo ikke være sikker på at han treffer andre, hvis du ikke har sett det med egne øyne, eller at han/eller andre har fortalt deg. Kan være at han rett og slett bare har mye å gjøre, er opptatt med andre ting som må gjøres. Jeg har selv et avstandsforhold, noen ganger går det lang tid mellom treff, på grunn av helt andre ting enn at jeg dater andre. Ting som må prioriteres rett og slett. Heldigvis blir han ikke stresset av det, men forstår at jeg fortsatt bare treffer han. Kommunikasjon er viktig. Spør han du, istenfor å overtenke. Det kan være helt uskyldig Anonymkode: eecd2...d89 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Har forøvrig en «venn» som er sånn. Dvs: tidligere venn, han har holdt kontakten mest fordi han synes det er greit å ha en OK tone med eventuelle kandidater for sex. Han sier ikke det sånn, men det er åpenbart. Anonymkode: e9fff...eb6 2
Zooey Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Du kan ikke forvente at dere er eksklusive hvis dere ikke har eksplisitt sagt det, dessverre. Ofte tenker man jo at det er selvsagt, men folk er veldig forskjellige på det. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg vært tydelig på hva jeg ville og kommunisert det. For hva vil du? Ønsker du å fortsette å treffe ham? I såfall, ta initiativ og si det. Hvis ikke, så si at du ikke er interessert for å avslutte kommunikasjonen fra hans side. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde sluttet å kommunisere med ham, og fjernet ham fra sosiale medier. Du kan jo forklare det høflig og ryddig uten noen dramatikk. »Er forsåvidt hyggelig å holde tråden, men når du jo ikke har bedt om videre dating og i tillegg treffer andre er det greit for meg å bruke energien på noen andre». Du er nok iferd med å gjøre dette til atter en dårligere erfaring - og denne gangen er det du selv som holder det varmt. Anonymkode: e9fff...eb6 Den replikken foreslått her burde du bruke. Er det noen misforståelser burde de nå bli oppklart. Kan jo hende han ga deg opp fordi du ikke tar initiativeller virker interessert Anonymkode: c8dd0...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan jo ikke være sikker på at han treffer andre, hvis du ikke har sett det med egne øyne, eller at han/eller andre har fortalt deg. Kan være at han rett og slett bare har mye å gjøre, er opptatt med andre ting som må gjøres. Anonymkode: eecd2...d89 Vel. Jeg jobber med å analysere hvordan folk agerer i sosiale medier og på nett, så det har vært klinkende lett å se det ut ifra hans og damenes Instagram ;). Når han og damene som klikker liker på alle bildene hans plutselig er på samme sted til samme tid. Det er ikke slik at jeg trenger å følge nøye med en gang, kall det gjerne en yrkesskade 😅. Og igjen, så lenge dette faktisk er noe jeg er rimelig god på, er det lett å se avvikene i måten han ellers opptrer. Jeg hater at jeg legger merke til det, men det er nå engang sånn det er ;). Anonymkode: 77edf...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Den replikken foreslått her burde du bruke. Er det noen misforståelser burde de nå bli oppklart. Kan jo hende han ga deg opp fordi du ikke tar initiativeller virker interessert Anonymkode: c8dd0...7f5 13 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan jo forklare det høflig og ryddig uten noen dramatikk. »Er forsåvidt hyggelig å holde tråden, men når du jo ikke har bedt om videre dating og i tillegg treffer andre er det greit for meg å bruke energien på noen andre». Du er nok iferd med å gjøre dette til atter en dårligere erfaring - og denne gangen er det du selv som holder det varmt. Anonymkode: e9fff...eb6 Takk! Det er egentlig noe slikt jeg har gått "og tygd" på. For hver gang jeg trekker meg bort kommer han inn og skal opprettholde kontakten. Og jeg vil ikke være en del av mange, jeg ønsker å treffe en mann som ønsker å treffe meg, ikke halve Tinder. Jeg vil beskytte meg selv denne gangen. Og selv om jeg liker ham veldig godt, ser jeg jo konturene av at jeg nok engang blir dratt utpå noe jeg egentlig ikke vil være med på. Jeg er altfor lett å lede, men denne gangen har jeg lyst til å markere at jeg er mer verdt enn som så. Anonymkode: 77edf...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vel. Jeg jobber med å analysere hvordan folk agerer i sosiale medier og på nett, så det har vært klinkende lett å se det ut ifra hans og damenes Instagram ;). Når han og damene som klikker liker på alle bildene hans plutselig er på samme sted til samme tid. Det er ikke slik at jeg trenger å følge nøye med en gang, kall det gjerne en yrkesskade 😅. Og igjen, så lenge dette faktisk er noe jeg er rimelig god på, er det lett å se avvikene i måten han ellers opptrer. Jeg hater at jeg legger merke til det, men det er nå engang sånn det er ;). Anonymkode: 77edf...f0c Skjønner. Så lenge du er helt sikker, så er dumpe han det eneste rette. Det er ikke ufint, ingen grunn til å finne seg i falsk oppførsel. Anonymkode: eecd2...d89 2
Sol/sjøen Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 21.23): Traff en flott mann via Tinder i sommer. Vi møttes to ganger med relativt kort mellomrom, og hadde sex begge gangene. Begge er mye opptatte med barn, jobb osv, men vi har holdt så og si daglig kontakt via Instagram. Det har ikke vært vanskelig å forstå at han har truffet andre kvinner i frihelgene sine, og han har ikke foreslått noe nytt møte mellom oss. (Dvs, han skriver at det og det hadde vært hyggelig, men det blir aldri noe av). Jeg er ikke flink til å foreslå konkrete ting selv - har en veldig hektisk hverdag, og lite fritid. Men, etter at jeg så tydelig forstod at han både leter og dater videre, så har jeg trukket meg unna i stadig større grad. Han føler garantert på det, for når jeg har vært stille noen dager skriver han alltid og spør hvordan det går. Jeg tenker at han ikke kan være spesielt interessert når han fortsetter å treffe andre, og at det derfor er like greit at jeg bare backer ut. Men, likevel. Jeg likte han veldig godt. Og selvfølgelig er man ikke eksklusive bare fordi man har møttes et par ganger. Jeg lurer på om det er urettferdig av meg å trekke meg vekk bare fordi jeg forstår han treffer andre? Jeg har jo ikke foreslått noe konkret nytt treff selv? Er jeg tåpelig som tenker at han burde gjort det, fremfor å avtale treff med andre? Eller har jeg helt rett i at interessen sannsynligvis ikke er så stor når han avtaler treff med andre i stedet for å foreslå noe med meg? Jeg har en del dårlige erfaringer i bagasjen, og er nok et lett bytte for dem som bare vil ha det litt gøy. Og av samme grunn er jeg så forsiktig med å foreslå ting selv - jeg avviser på en måte meg selv før de får anledning til å gjøre det. Men, sånn helt generelt, er det egentlig noen vits i å fortsette å treffe folk man vet leter videre etter å ha truffet deg? Betyr ikke det bare at interessen ikke er så stor? (Har ikke datet på 20 år, så er rimelig rusten i faget ;)). Anonymkode: 77edf...f0c Ignorerer han litt så skal du se. Det er sånn det fungerer dessverre, lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå