Gå til innhold

Hvor mye søtt i bursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i en barnebursdag i dag og er litt sjokkert. Hvor mye søtt er det vanlig å ha? 

Det var en femårsdag og de fikk:

- pølse med brød først

- godtepose til hvert barn i piñata

- konkurranse med godteri som premie (pez-figur)

- brownie, ostekake og muffins med sjokoladebiter 

- to ispinner, de kunne velge blant mange selv, type Royal trippel magi og lignende 

Anonymkode: 1a2ac...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet?

Anonymkode: ea5d8...955

• Liker 20
Skrevet

Det varierer vel fra besøk til besøk? 

Man velger da vel helt selv hva man ønsker å servere i ungens bursdag? 

Hotdog, snopepose, kake og is er vel helt innafor? 🤔 Eller henger jeg igjen på 90-tallets barnebursdager?

Anonymkode: 3a3ee...44b

• Liker 13
Skrevet

Ser ikke problemet? 

Anonymkode: 1af5b...2dc

• Liker 13
Skrevet

Godt mulig jeg tar feil, men synes det er fryktelig mye. Et kakestykke, en is og godtepose synes jeg allerede er mye (men forståelig),  men tre kakestykker og to is... det er ufattelig mye i mine øyne.

• Liker 6
Skrevet

Høres relativt vanlig ut, har aldri talt opp hvor mange kakestykker barna spiser da, har bare slengt oppå til de som vil ha påfyll og vært glad jeg ble kvitt kaka. 😄 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Godt mulig jeg tar feil, men synes det er fryktelig mye. Et kakestykke, en is og godtepose synes jeg allerede er mye (men forståelig),  men tre kakestykker og to is... det er ufattelig mye i mine øyne.

Ikke opplevd at noen av ungene har orket 3 kakestykker og to is i bursdag, de fleste spiser kanskje et kakestykke og noe annet pluss godtepose. 

Anonymkode: bc6fc...2a2

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke opplevd at noen av ungene har orket 3 kakestykker og to is i bursdag, de fleste spiser kanskje et kakestykke og noe annet pluss godtepose. 

Anonymkode: bc6fc...2a2

Det er jo begrenset hva de får i seg, godteposen har jeg ikke gitt før de skal gå for de har jo ikke tid til å sitte å spise hele tiden heller. 

• Liker 1
Skrevet

Høres ekstremt ut for så små kropper. Særlig mtp barn som ikke er like gode på selvregulering.

Var i en bursdag i sommer der det var en liten drikke til barna (sånn med sugerør), kanskje 2, hamburger og fruktspyd. 5-årsdag. Ungene tenkte absolutt ikke over at det manglet kake. 

Anonymkode: c20d3...5fe

• Liker 4
Skrevet

Gruer meg til barna mine skal begynne å dra i bursdager. Sukkerbomber overalt i samfunnet😖

Anonymkode: 6083d...f42

• Liker 2
Skrevet

Vedder for at det er samme foreldre her inne som mener pannekaker ikke er middag, men som ikke ser problemet med så mye sukker i så små kropper.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser ikke problemet? 

Anonymkode: 1af5b...2dc

visste du at alt som ikke forbrennes av sukker blir til fett som sprøytes rett inn i leveren? Dét er problemet, min venn. Så små kropper klarer ikke bryte ned alt dette sukkeret - ikke voksne heller, men det er en annen sak.

• Liker 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Det er jo begrenset hva de får i seg, godteposen har jeg ikke gitt før de skal gå for de har jo ikke tid til å sitte å spise hele tiden heller. 

Hvorfor i alle dager får man godtepose med seg HJEM etter kakefest?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Herregud, var jo en bursdag… La de kose seg, og hvis du ikke syns det var greit så serverer vel ikke du det samme i bursdagen til din?

Endret av Målvakt
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi folk er gale og vil gi barna sukkersjokk!!!😱😱😱😱#sarkasme 

Anonymkode: 01522...b26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vedder for at det er samme foreldre her inne som mener pannekaker ikke er middag, men som ikke ser problemet med så mye sukker i så små kropper.

visste du at alt som ikke forbrennes av sukker blir til fett som sprøytes rett inn i leveren? Dét er problemet, min venn. Så små kropper klarer ikke bryte ned alt dette sukkeret - ikke voksne heller, men det er en annen sak.

Huff🤦‍♀️

Anonymkode: 01522...b26

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare slik, alle gjør det, vet ikke hvorfor. Jeg har pleid å hive oppi ballonger og snurredingser+snacks når de var mindre og så har vi droppet de posene etter 3 klasse. Det var jo slik når vi var små og, vi fikk alltid med godtepose etter bursdagen, som regel måtte vi ha en letelek etter de. Det har vi og hatt, et år hadde vi pinata på slutten der barna slo i stykker en lama og så har vi hatt skattejakt det ene året og fiskelek osv. Ungene elsker det. 😄 

• Liker 3
Skrevet

Altså, det er bursdag! Det er neppe det man spiser de gangene man er i bursdag som utgjør hvor sunn man er. Lever du sunt og gir barna dine sunn mat ellers, så tåler de godt en utskeielse. 

• Liker 5
Skrevet

Det hadde vært mye om de spiste alt det der, men all erfaring tilsier at veldig lite kake faktisk blir spist i bursdager. Jeg er enig i at det ofte blir for mye godteri med hjem.

• Liker 5
Skrevet
Puny skrev (Akkurat nå):

Altså, det er bursdag! Det er neppe det man spiser de gangene man er i bursdag som utgjør hvor sunn man er. Lever du sunt og gir barna dine sunn mat ellers, så tåler de godt en utskeielse. 

Det er ikke èn, det er 20-30 i løpet av et år. Synes foreldre kan gidde å finne på noe for barna å leke/gjøre, istedenfor å bare servere sukker fordi de ikke gidder lage en morsom fest. 

Anonymkode: cc984...09a

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke èn, det er 20-30 i løpet av et år. Synes foreldre kan gidde å finne på noe for barna å leke/gjøre, istedenfor å bare servere sukker fordi de ikke gidder lage en morsom fest. 

Anonymkode: cc984...09a

Hvor mange venner har din 5 åring egentlig? Her er vi 6 stykk 5 åringer på avdelingen. 20-30 bursdager hørtes ekstremt ut. Og godteri og leker er vel ingen motsettning? 

Endret av Puny
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...