AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Hvis en privatpraktiserende psykologspesialist uten refusjonsavtale, tar 1400 Kr i timen - la oss si personen har 5 timer iløpet av en dag, hele uken. Altså 35.000 i uken, 140.000 i mnd. Er det lønna til psykologen pr mnd eller går noen av de pengene til utgifter av et eller annet slag? Er det slik det fungerer ?? Anonymkode: 42983...8cc
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Tja, vet ikke om du har hørt om skatt? Så er det forsikring (f.eks for sykepenger i arb.giver perioden), pensjonsfond, husleie/strøm til kontoret, renholdspersonale, datalisens for pasientjournalprogrammer, utgifter tilknyttet tlf/pc/kontormateriell/møbler ect, evt resepsjonist, regnskapsfører/revisor ect. Jeg har ikke rette tall på alt her men pr mnd med ca 40% skatt (56000), pensjonsfond 4% (5600), forsikring aner ikke hva det koster men 3-4000 i mnd er vel ikke urealistisk, husleie/strøm avhenger av lokalisasjon si 12000, renhold si 4000 mnd, regnskap 5000 og div andre ting 5000. Da er vi oppe i 91600 av dine 140 000, og da er det garantert en del utgifter jeg ikke har tatt med, og egentlig tror jeg prisen ligger for lavt på flere av de andre tingene. Kjenner en fastlege som starter hver mnd med en minus på 70 000, og da deler de på mye av det en enslig psykologspesialist uten avtale vil måtte stille med selv, så tror ikke det er helt uralistisk. I mitt eksempel sitter psykologen da igjen med ca 48000 i lønn, det høres vel ganske rett ut. Anonymkode: a372a...274 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis en privatpraktiserende psykologspesialist uten refusjonsavtale, tar 1400 Kr i timen - la oss si personen har 5 timer iløpet av en dag, hele uken. Altså 35.000 i uken, 140.000 i mnd. Er det lønna til psykologen pr mnd eller går noen av de pengene til utgifter av et eller annet slag? Er det slik det fungerer ?? Anonymkode: 42983...8cc Dette er ikke lønnen til psykologen nei, som ble forklart over. Uten avtale skal jo den prisen dekke alt av faste og variable utgifter, før psykologen kan ta ut lønn. Den lønnen må også skattes av. Anonymkode: a37f8...b9b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er ikke lønnen til psykologen nei, som ble forklart over. Uten avtale skal jo den prisen dekke alt av faste og variable utgifter, før psykologen kan ta ut lønn. Den lønnen må også skattes av. Anonymkode: a37f8...b9b Jeg glemte å skrive dette med skatt, men det regnet jeg bare med at folk skjønte. Men uansett har ikke personen jeg nevnte resepsjonist, og deler kontoret med et 3 til privatpraktiserende, så jeg vil uansett tro at personen får utbetalt mer enn 48.000 kr. Kanskje nærmere 60.000 da? Det er uansett ganske grei lønn eller? Anonymkode: 42983...8cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå