Visdomstannaverker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Syntes dere dette bør sjekkes opp av legevakta? 3 åringen hadde et uhell for ca en time siden rett før hun skulle sove. Blødde litt. Brukt litt tid på å roe henne ned, tatt på en kald klut og så har hun liggi i armkroken min, sa det var vondt der og da, men i ettertid når jeg har spurt sier hu at det går bedre nå. Prøver å få tak I legevakta, men de er ikke mulig å få tak I omtrent.. hva syntes dere om dette kuttet? Skal jeg fortsette å ringe de? Har hendt jeg har måtte ringt i over en time for å få tak I de, og far her sier nå at det ikke er nødvendig, og at det er noe annet med hundebitt/dyrebitt (dette er fra et fall med sutt i munn som knuste på en side).. Endret 4. oktober 2021 av Visdomstannaverker 1
KristinF Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Ut i fra bildene så ser det ikke ut som om det er så ille at det må sys, så nei- jeg ville ikke ha gjort det om det var mitt barn. 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Dette er bare et lite kutt, tviler sterkt på at det er noe å gjøre med det, så jeg hadde ikke oppsøkt legevakten over ei verandaleppe. Fordelen med kutt i munnen er at det gror raskere i munnen, Yngste vår kløv hele underleppen på innsiden, ble ikke sydd siden kuttet ikke fikk helt igjennom. Grodde raskt (og aldri la et barn løpe rundt eller hoppe rundt med smokk eller noe annet i munnen, nettopp pga dette kan skje) Anonymkode: bbfb3...865 4
GammelKaktus Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Uff stakkars, skikkelig uheldig. Jeg er så hønemor at jeg hadde tatt en prat med legevakten iallfall bare for å få roen men det er et lite kutt og det vil nok være best om det bare får gro i fred.
Ulrikke Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Ut fra hva jeg ser hadde jeg ikke dratt til legevakt for det der. Men jeg er ikke helsepersonell, for å ha understreket det. Ser ut som noe som kommer til å gro greit av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Ikke rart det er lang kø på legevakten når det er slike småting som tar opp tiden der. Nei, dette er ikke legevakt-mat. Det gror av seg selv. Anonymkode: 731af...4ee 9
Banamamama Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Nei. Dette hadde jeg ikke dratt på legevakta med. 3
Visdomstannaverker Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er bare et lite kutt, tviler sterkt på at det er noe å gjøre med det, så jeg hadde ikke oppsøkt legevakten over ei verandaleppe. Fordelen med kutt i munnen er at det gror raskere i munnen, Yngste vår kløv hele underleppen på innsiden, ble ikke sydd siden kuttet ikke fikk helt igjennom. Grodde raskt (og aldri la et barn løpe rundt eller hoppe rundt med smokk eller noe annet i munnen, nettopp pga dette kan skje) Anonymkode: bbfb3...865 Takk for svar dere. Nei det sier faren her også, at det ikke er nødvendig da de ikke kommer til å sy osv. Vi måtte nok risikert å vente på time i 5 timer sittende på legevakta et stykke unna og gjøre henne veldig trøtt til barnehagen i mårra... vi har måtte gjort det før men det var i tilfeller med høy feber over tid og nedsatt allmenntilstand. (Skjønte det i dag at tilogmed sutt er en uting å løpe med), lar hende aldri løpe og herje med noe annet i munn... trodde ikke akkurat at en sutt ville være et problem men nå har vi lært det også. Sjeldent hun bruker sutt, hun skulle bare leke baby først så ble den værende i munn til uhellet skjedde.. 😔 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Hadde tanna fått skade hadde jeg dratt til legevakten. Så lenge den har det bra er det lite å gjøre med et sånt kutt. De syr vel neppe noe slikt..? Anonymkode: 01f82...965 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 Vi har hatt åpne sår på vårt barn og fått beskjed om å stripse. Det der er jo INGENTING å sy?? Anonymkode: ca81d...2a5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hadde tanna fått skade hadde jeg dratt til legevakten. Så lenge den har det bra er det lite å gjøre med et sånt kutt. De syr vel neppe noe slikt..? Anonymkode: 01f82...965 Tannlegevakten fikser tenner, ikke legevakten. Anonymkode: bca58...fa1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå