Gå til innhold

Koke fryste bærblanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert sjukt dumt spm!
Leste ein plass at ein bør koke bærblanding før ein brukar det, ser også fleire av desse ernæringsekspertane på SoMe som skriv det. Korleis kokar folk det? 😂 Når eg har vatn nedi for å koke blir jo bæra så tørre og lite smak på. Skal ein koke utan vatn, kanskje?

Anonymkode: c55f0...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sikkert sjukt dumt spm!
Leste ein plass at ein bør koke bærblanding før ein brukar det, ser også fleire av desse ernæringsekspertane på SoMe som skriv det. Korleis kokar folk det? 😂 Når eg har vatn nedi for å koke blir jo bæra så tørre og lite smak på. Skal ein koke utan vatn, kanskje?

Kokes uten vann ja 🤣

Legg de i en panne og ha på svar tempratur, de blir da kokt i egen saft, uten og bli til mos. 

Men ser vikelig ikke poenget. Jeg koker de ikke med minderst jeg skal lage varme bær 🤔😂

Kanskje man må det i utlandet, men tror virkelig ikke det er en greie her i norge 😄

Anonymkode: b55c1...053

Skrevet

Fryste bær som kommer fra utlandet bør man koke, husker ikke hvorfor, mulig bakterie er årsaken. Men vil tro det for de fleste går bra uten, men man bør vel være obs til små barn og om man er gravid (alltid koke da!).  

Det står alltid på pakken hva som er opprinnelsesland... ofte er det østeuropa selv om det er "norske" bær. 

Anonymkode: d336a...90e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kokes uten vann ja 🤣

Legg de i en panne og ha på svar tempratur, de blir da kokt i egen saft, uten og bli til mos. 

Men ser vikelig ikke poenget. Jeg koker de ikke med minderst jeg skal lage varme bær 🤔😂

Kanskje man må det i utlandet, men tror virkelig ikke det er en greie her i norge 😄

Anonymkode: b55c1...053

Haha, oki, då skal eg prøve det neste gong! 😂
Det er for dei utenlandske bæra, ja. Eg visste ikkje om det sjølv før eg las om det for ei stund sidan at ei gravid gjorde det(og det visste ikkje eg når eg var gravid no nettopp 😅) Er til baby, eg pleier ikkje å koke det eg sjølv et :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...