AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Hva er deres syn på merker som kattnakken, wheat, kivat, huttelihut, hust & claire osv? Har gjennomsnittsfamilien råd til å kjøpe masse merke klær/utstyr til barnehagebruk? Stadig ser jeg barn i dresser fra wheat til ca 1500, sko fra viking til 1099, regntøy fra kattnakken til 1000 og en kivat lue til 500. Det er veldig flotte klær, men jeg blir usikker på om jeg som kommende mamma kommer til å ha råd til slike klær, spesielt når barn vokser så fort som de gjør. Er det ett nederlag å ha billigere ukjente merker på klær/utstyr i barnehagen? Anonymkode: 84489...986 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er deres syn på merker som kattnakken, wheat, kivat, huttelihut, hust & claire osv? Har gjennomsnittsfamilien råd til å kjøpe masse merke klær/utstyr til barnehagebruk? Stadig ser jeg barn i dresser fra wheat til ca 1500, sko fra viking til 1099, regntøy fra kattnakken til 1000 og en kivat lue til 500. Det er veldig flotte klær, men jeg blir usikker på om jeg som kommende mamma kommer til å ha råd til slike klær, spesielt når barn vokser så fort som de gjør. Er det ett nederlag å ha billigere ukjente merker på klær/utstyr i barnehagen? Anonymkode: 84489...986 Bruker penger på kvalitetsklær til barnehagen. Det er tross alt der de er aller mest ute etc og det er viktig at de er tørr og varm Anonymkode: e21e7...0df 20
Sydenkupp Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Det koster maks halvparten hvis du kjøper brukt. 23
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Er du ikke mor ennå, og allikevel kan du navnet på disse klesmerkene og gjenkjenner dem på barn og vet hva det koster? Mitt syn er at det er sært. Jeg har hatt to barnehagebarn, og har intet syn på det. Vi arvet masse bra, jeg kjøpte nytt når det trenges, jeg kunne ikke pekt ut de der merkene på andre uansett. (Kjøpte en gang «kivat»-luer tror jeg, de var bra og dyre.) Anonymkode: f98ea...4ad 25
Strange Doll Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er deres syn på merker som kattnakken, wheat, kivat, huttelihut, hust & claire osv? Har gjennomsnittsfamilien råd til å kjøpe masse merke klær/utstyr til barnehagebruk? Stadig ser jeg barn i dresser fra wheat til ca 1500, sko fra viking til 1099, regntøy fra kattnakken til 1000 og en kivat lue til 500. Det er veldig flotte klær, men jeg blir usikker på om jeg som kommende mamma kommer til å ha råd til slike klær, spesielt når barn vokser så fort som de gjør. Er det ett nederlag å ha billigere ukjente merker på klær/utstyr i barnehagen? Anonymkode: 84489...986 Jeg bruker alle de merkene til mine og trodde ikke det var unormalt? 16
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Kjøper nevnte merker og andre dyre merker ja, kjøper brukt og selger det som er kan brukes etter sesongen. Ungene blir uansett mye dyrere når de blir eldre, med sfo, fritidsaktivteter, mer mat, mindre klær å finne brukt, klær blir like slitt som i bhg osv. Anonymkode: 6341b...79b 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Nei jeg er ikke mor ennå, men jeg jobber i barnehage og har en søster som jobber i barneklesbutikk derfor jeg gjenkjenner alle disse merkene. Er heller ikke rart at jeg gjør det fordi nesten alle barn går med dresser til tusenvis, når et barn da kommer med en arvedress fra et mer ukjent merke, legges det merke til. Det er trist at det er sånn, men sånn er samfunnet blitt dessverre. -Trådstarter Anonymkode: 84489...986 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Bruker mest Reflex, men har noe i merkene du nevner, kjøper på salg og brukt. Ellers synes jeg ikke hust & clair er noe bedre enn billigere merker. Så det har vi nesten ikke hatt siden babystadiet. Wheat dresser har jeg hørt ikke er noe gode, så de dropper vi. Barnas Hus har ofte salg og tilbud, så er bare å handle da. Anonymkode: 46acc...fb0 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg er ikke mor ennå, men jeg jobber i barnehage og har en søster som jobber i barneklesbutikk derfor jeg gjenkjenner alle disse merkene. Er heller ikke rart at jeg gjør det fordi nesten alle barn går med dresser til tusenvis, når et barn da kommer med en arvedress fra et mer ukjent merke, legges det merke til. Det er trist at det er sånn, men sånn er samfunnet blitt dessverre. -Trådstarter Anonymkode: 84489...986 Samfunnet generelt er ikke sånn, det må være miljøet du er i. I bhg vår arrangerer de byttekveld så man kan ta med brukt og bytte i annet brukt fra de andre barna. Anonymkode: 46acc...fb0 18
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg synes gjenbruk absolutt er bra, så det er noe jeg skal prøve meg på når jeg må kjøpe barnehageklær. Jeg har ikke noe i mot disse merkene, for det er veldig fine klær og jeg er veldig for at barn skal ha gode klær i barnehagen. Det er bare prisene som skremmer meg, men det handler nok kanskje om prioriteringer også. Jeg har samboer og vi begge er i full jobb, så råd til gode barnehageklær blir ikke noe problem. -Trådstarter Anonymkode: 84489...986 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 Mange av oss kjøper på salg og selger igjen etter bruk, ljoster ikke så mye da Anonymkode: aadc7...0b7 5
Strange Doll Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes gjenbruk absolutt er bra, så det er noe jeg skal prøve meg på når jeg må kjøpe barnehageklær. Jeg har ikke noe i mot disse merkene, for det er veldig fine klær og jeg er veldig for at barn skal ha gode klær i barnehagen. Det er bare prisene som skremmer meg, men det handler nok kanskje om prioriteringer også. Jeg har samboer og vi begge er i full jobb, så råd til gode barnehageklær blir ikke noe problem. -Trådstarter Anonymkode: 84489...986 Du skrev i hovedinnlegget at du ikke trodde du ville ha råd til disse klærne? Jeg forstår ikke helt greia her. I vår barnehage har ungene dresser fra forskjellige merker, billig som dyrt, og jeg har ikke merket noe spesielt med det utenom at jeg har fått frastjålet noen hutelihuttluer. 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg er ikke mor ennå, men jeg jobber i barnehage og har en søster som jobber i barneklesbutikk derfor jeg gjenkjenner alle disse merkene. Er heller ikke rart at jeg gjør det fordi nesten alle barn går med dresser til tusenvis, når et barn da kommer med en arvedress fra et mer ukjent merke, legges det merke til. Det er trist at det er sånn, men sånn er samfunnet blitt dessverre. -Trådstarter Anonymkode: 84489...986 Ok, men jeg som mor kjenner ikke igjen disse merkene, og kunne ikke bry meg mindre om hva andre barn hadde på seg eller hva barnehageansatte eller andre foreldre skulle mene om alminnelige klær. Mine barn går den dag i dag i en salig blanding av hm, Cubus/Lindex/KappAhl og Brandy Nelville, Abercrombie og juicy. Hva andre måtte tro bryr meg ikke. Det er jo DU som legger merke til det, er ikke det det triste? Hvis barnet ditt har ok klær som fungerer, er ikke det der viktigste? Det høres da ut som DU selv er problemet, men jeg hadde ikke brydd jeg om deg eller søstera di. Anonymkode: f98ea...4ad 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg er student og handler mye på salg, Kattnakken har jeg tidligere kjøpt på salg f.eks. Det samme gjelder Wheat (kjøpte en dress med 70% avslag), men har funnet ut at jeg foretrekker Reima så jeg kommer ikke til å kjøpe mer Wheat (og ihvertfall ikke til fullpris). Vil at barna skal ha skikkelige sko så da betaler jeg det det koster, men jeg får som deg hetta av luer til 5-600, enkelte ting synes jeg er alt for dyrt. Jeg synes ikke det skal være et nederlag å kjøpe billigere merker til barna, men dyre merker kan man få til en veldig god pris dersom man følger med på salg og slikt. Jeg har funnet veldig mye bra på salg. Anonymkode: d354e...129 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 Tenker ikke på det som «merkeklær» det er fornuftige klær med god kvalitet. Vi har to barn av samme kjønn, 80% arves videre, syntes ikke det er så dyrt da. Det er viktig med god kvalitet på klær som får hard bruk. Anonymkode: ae5ee...ae8 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Strange Doll skrev (1 minutt siden): Du skrev i hovedinnlegget at du ikke trodde du ville ha råd til disse klærne? Jeg forstår ikke helt greia her. I vår barnehage har ungene dresser fra forskjellige merker, billig som dyrt, og jeg har ikke merket noe spesielt med det utenom at jeg har fått frastjålet noen hutelihuttluer. Nei jeg ser ikke for meg hvordan en har råd til å ha klær fra disse merkene, når ett par sko koster 1000 kroner, det er jo helt vilt. Kjøper ikke så dyre sko til meg selv en gang. Men igjen sier jeg at det nok handler om prioriteringer og at vi som har 2 inntekter nok klarer å ha råd til slike klær. Anonymkode: 84489...986 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 Synes det er viktig at barnet lærer seg betydningen av kvalitet. Derfor prioriterer jeg penger til klær. Anonymkode: bc19e...859 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg arver en del tøy, men kjøper også litt nytt. Det jeg ser etter er hvor praktiske de er og av hvilken kvalitet. Så får det koste det det gjør 🤷🏻♀️ Mye billig som funker godt og mye dyrt som er dritt så.. Anonymkode: 214f4...912 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei jeg er ikke mor ennå, men jeg jobber i barnehage og har en søster som jobber i barneklesbutikk derfor jeg gjenkjenner alle disse merkene. Er heller ikke rart at jeg gjør det fordi nesten alle barn går med dresser til tusenvis, når et barn da kommer med en arvedress fra et mer ukjent merke, legges det merke til. Det er trist at det er sånn, men sånn er samfunnet blitt dessverre. -Trådstarter Anonymkode: 84489...986 Det handler ikke om merket, men at ungen skal ha gode klær som holder, billigere å kjøpe en gode klær brukt/på tilbud enn en billigere dress som har dårligere kvalitet. De dyre kan man enkelt selge etter sesong eller bruke til flere barn, mens dårlige dresser er gåen etter en sesong. Anonymkode: 6341b...79b 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg bryr meg fint lite om merker.. men jeg leser litt tester på yttertøy og kjøper ofte deretter. Av og til kommer rimelig regntøy fra KappAhl bedre ut en kattnakkem feks og da kjøper jeg KappAhl sitt. Er det sinnsyke priser på "best i test" produktet så velger jeg noe rimeligere. Dyrt er ikke alltid best er min erfaring. Men jeg bryr meg ikke om hva andre velger til sine barn. I barnehagen til sønnen min finnes alt mellom himmel og jord av merker og har aldri gått å studert hva som er hva 😅 Anonymkode: ccd3c...c31 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå