AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #21 Del Skrevet 4. oktober 2021 tussi84 skrev (9 minutter siden): Min er bare 1 år, og får leverpostei, makrell I tomat og kaviar en sjelden gang. Etterhvert vil det bli gul ost, skinke, servelat, salami etc. Barn på 1 år kan vel fint få de andre tingene du nevner? Som i salami etc, går jo litt salt fint! Mine elsker i alle fall gulost og salami😅 Ellers går det i leverpostei, kremost, peanøttsmør, kokt egg. De er 1 år og 7 måneder. Anonymkode: 1b1a5...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 4. oktober 2021 #22 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes vi har det samme hele tiden- skinkeost, skinke, salami, hvitost og brunost. Har agurk og paprika på. Kommer ikke på stort mer. Hva får dine barn på skivene? Gutten vår går i 1. klasse Anonymkode: 43180...c2c Nja, går i det samme som deg egentlig + baconpostei og makrell i tomat, spekeskinke og slikt liker han og godt så det blir en del slikt. Når jeg ser han spiser mindre en vanlig av matpakken så har jeg et par dager der jeg sender med matrester, salat, wraps og lignende bare for å variere litt for da tenker jeg han er litt lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 4. oktober 2021 #23 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn på 1 år kan vel fint få de andre tingene du nevner? Som i salami etc, går jo litt salt fint! Mine elsker i alle fall gulost og salami😅 Ellers går det i leverpostei, kremost, peanøttsmør, kokt egg. De er 1 år og 7 måneder. Anonymkode: 1b1a5...9d8 Vår blir 1 år denne uka som er nå, men jeg sier 1 år siden han er så nære. Akkurat begynt i bhg. Han har fått påvist noe egg allergi, så vi har fått råd om å vente med rent egg på brødskiven enn så lenge. Salt skal man visst unngå mest mulig på så små barn, ifg helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 4. oktober 2021 #24 Del Skrevet 4. oktober 2021 Unger får jo gjerne dilla på ting så da er det mye av det samme i en periode før det blir mye av neste favoritt. i tillegg er unga våre ganske glad i middagsrester så det blir det noen ganger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #25 Del Skrevet 4. oktober 2021 tussi84 skrev (3 minutter siden): Vår blir 1 år denne uka som er nå, men jeg sier 1 år siden han er så nære. Akkurat begynt i bhg. Han har fått påvist noe egg allergi, så vi har fått råd om å vente med rent egg på brødskiven enn så lenge. Salt skal man visst unngå mest mulig på så små barn, ifg helsestasjonen. Foruten egg, kan han vel fint spise alt det andre? Ja man skal unngå salt, men alt med måte Litt salt skal man jo ha! Anonymkode: 1b1a5...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 4. oktober 2021 #26 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barn på 1 år kan vel fint få de andre tingene du nevner? Som i salami etc, går jo litt salt fint! Mine elsker i alle fall gulost og salami😅 Ellers går det i leverpostei, kremost, peanøttsmør, kokt egg. De er 1 år og 7 måneder. Anonymkode: 1b1a5...9d8 Mine måtte også ha smurt pålegg når de var under to år, men det var fordi alt annet pålegg som lå oppå ble slengt sidelengs, eller falt av med påfølgende sinnasprekk fra mini. 🤣 Jeg tenkte ikke på salt engang, bare antok det var derfor. Til de som vil ha inspirasjon eller trigge ungene til å prøve nytt, mine har alltid started med noe nytt etter høytider eller ferier der vi har laaaang bordsete med alle-mann-alle rundt bordet til brunsj (lunsj for de minste, frokost for de eldre) der slekt og venner tar med nye vaner og favoritter og barna blir fristet til å prøve. Monkey see, monkey do. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 4. oktober 2021 #27 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De får mat. Ikke brød. Anonymkode: 8d5b4...647 Brød kan fint være mat om det lages uten korn, til fordel for frø og nøtter. Da blir det næringsrikt og godt ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 4. oktober 2021 #28 Del Skrevet 4. oktober 2021 Her har de lagd matpakken selv fra de begynte på skolen. Gutten tar stort sett noen brødskiver, yoghurt og frukt, mens jenta lager salater og omeletter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #29 Del Skrevet 4. oktober 2021 Bare ost og knekkebrød. Satan så kjedelig matpakke hun får, ass. Men orker ikke bruke masse effort på matlaging. HUn er normalvektig og normalhøyde for alder og aktiv hele dagen, så da går det vel greit. Anonymkode: 07c12...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #30 Del Skrevet 4. oktober 2021 Middagsrester om vi har. Pizzasnurrer, pizza, pasta, karbonade på skive, youghurt, knekkebrød, polarbrød, kalkun pålegg, ost, skinkeost, kavring med ost&skinke. Baguetter med salatkylling, taco lefse med røykelaks, egg. Ja lista er lang 😅 Anonymkode: b9ae1...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #31 Del Skrevet 4. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Synes vi har det samme hele tiden- skinkeost, skinke, salami, hvitost og brunost. Har agurk og paprika på. Kommer ikke på stort mer. Hva får dine barn på skivene? Gutten vår går i 1. klasse Anonymkode: 43180...c2c Egg og nøtter er ut pga allergi i bhg, men ellers går det mye i dette: snøfrisk m tomat el paprika tomatost gouda paprikaost/rekeost ( skinkeost liker de ikke) kaviar og agurk quesedilla m ost og litt paprikabiter Hummus sender med mye reddiker, kålrabi, gulrot og selleri, tomat yoghurt Brukte mye omelett før…. Anonymkode: 6a2cb...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #32 Del Skrevet 5. oktober 2021 2 åringen får brød, pølsebrød, lomper eller pannekaker/matvarer i matpakka. Pålegget det går i er stort sett: Peanøttsmør, ost, brunost, kremost, tomat&kikertpålegg fra Mills, makrell i tomat, grønnsakspostei, hjemmelaget eplemos (lager uten sukker fra trærne i hagen på høsten og fryser ned så det varer hele året). varierer også med havregrøt på mattermos, yoghurt med korn og frukt, grønnsaker, fiskekaker, kokt egg, eggerøre og middagsrester når det passer seg. Anonymkode: cdd00...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 5. oktober 2021 #33 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har ett barn som bare vil ha leverpostei med agurk og ett som bare vil ha salami med agurk. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #34 Del Skrevet 5. oktober 2021 Vi gir ikke ultraprosessert mat, derfor er heller ikke våre pålegg så veldig varierte. Gir gulost, høykvalitets skinke, egg, most banan, most avokado med pepper, hjemmelaget nøttesmør. Sender i tillegg alltid med frukt, bær og grønnsaker. Av og til et lite beger meg gresk yoghurt, honning og div frø, eller havregrynsgrøt med oppskåret frukt. Noen ganger sender vi med middagsrester hvis det er noe som tåler å stå romtemperert en liten stund (altså ikke ris eller pasta). Anonymkode: 28684...f0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #35 Del Skrevet 6. oktober 2021 Min på 3 år vil helst ha makrell i tomat eller prim, noen ganger leverpostei, så det går mest i dette. Men hun har også fått salami og brunost/hvitost i det siste. Hun får som regel velge selv, og er ofte med og smører matpakka si. Samboeren datter på 6,5 år vil helst ha nugatti på sine brødskiver, eller bare smør. På skolen får de ikke lov å ha med nugatti eller syltetøy, så i hennes matpakker er det brødskive eller knekkebrød med kun smør. Anonymkode: 3b36e...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #36 Del Skrevet 6. oktober 2021 Syns det er overraskende mange som sender med dårlig pålegg og matpakkemat til barna sine (Ref svarene her). Pølsebrød, polarbrød, leverpostei (antar Stabburet?), salami, klemmeposer og tubeost? Dette er ikke mat for kropper i vekst (forøvrig ikke for voksne heller). Anonymkode: 28684...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #37 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 19.12): De får mat. Ikke brød. Anonymkode: 8d5b4...647 Veldig nysgjerrig, hva har du i matpakka? Anonymkode: f49bf...632 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Målvakt Skrevet 6. oktober 2021 #38 Del Skrevet 6. oktober 2021 De får det dem spiser rett og slett, om det er leverpostei hver dag så får de det så lenge det blir spist 😊 Sjokoladepålegg får dem ikke med på skolen, aldri spurt om det heller når jeg tenker meg om 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #39 Del Skrevet 6. oktober 2021 Gulost med agurk og paprika, brunost, nøkkelost, makrell i tomat, egg med kaviar, egg med tomat og avocado med chiliflak. Anonymkode: 713b0...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #40 Del Skrevet 6. oktober 2021 Kjøttkaker eller karbonader med stekt løk på grovbrød er hun veldig glad i og får det når vi har slike rester fra middag. Tomater og raspet gulrot til. Eple eller banan som "dessert". Anonymkode: 2d779...f14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå