Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Traktorlesba96 skrev (2 minutter siden):

Eller de som ikke fikk lagt ut middagen sin i dag!

Middag er veldig 2011. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At denne tråden allerede har 12 sider beviser hvor avhengig vi er av sosiale medier. Kanskje en pust i bakken er det vi alle trenger. 

• Liker 6
Skrevet
Eloise12345 skrev (5 timer siden):

Ja. Kjipt for jeg har alle albumene av ungene lagret der. Har dem på "kun meg kan se funksjon". Bruker det for å oppbevare bilder men det var tydeligvis ikke lurt..... 

Har noe utenom og men... mest der og derfor utrolig trist om facebook ikke vil virke igjen. 😪

Facebook eier bildene du legger der. Legg bildene dine et annet sted så fort Facebook er oppe og går igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke til å share tiktok filmer til snap heller nå 😱🙈🤣

Anonymkode: c6283...88f

Skrevet

Heldigvis eier oljefondet aksjer for 'bare' 50 milliarder, og de jobbet for å redusere makten til sjefen der..  og vi alle gjør toppene rikere m å være medlem. Protester nå!

Finn andre plattformer enn fb, instagram og whats app - tenk at det er samme eiere!  (Kg blir vel ikke multimilliardærer(billiardærer) i dollar av oss..)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke til å share tiktok filmer til snap heller nå 😱🙈🤣

Anonymkode: c6283...88f

Hahaha har slitt med det hele kveld! 

Lacuna skrev (3 minutter siden):

At denne tråden allerede har 12 sider beviser hvor avhengig vi er av sosiale medier. Kanskje en pust i bakken er det vi alle trenger. 

Veldig godt poeng! Jeg har i kveld innsett at jeg må roe ned på sosiale medier og heller gjøre gøyale ting ute! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er gravid og kjæreste i Usa så dette er ikke så stas neeeeei😝😝

Skrevet
Isvann skrev (4 minutter siden):

Jeg er gravid og kjæreste i Usa så dette er ikke så stas neeeeei😝😝

Hvorfor? 

Anonymkode: 3f06e...973

Skrevet

Fordi vi var midt i en viktig samtale, så var alt nede etterpå…

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Messenger fungerer jo heller ikke nå da. 

Anonymkode: 73ef0...856

Det vet jeg ;) jeg tenkte fremover, hvis det kommer opp igjen. Kom ikke tydelig nok frem. 

Anonymkode: b0049...964

Skrevet

Facebook er blitt så enormt store at dersom de har problemer så er det ikke så rart at det påvirker ganske mange andre.

Facebook brukes både som et innholdsnettverk (for å levere media/bilder/videoer etc) til andre nettsider, som en påloggingstjeneste og som en reklameplattform. Blant annet. Når da FB er nede så kan for eks Viaplay bli treg eller slutte å fungere fordi de bruker tjenester knyttet til FB sitt nettverk. Som et eksempel, jeg vet ikke om Viaplay gjør det.

I tillegg så står FB nå for en ganske stor andel av den totale trafikkmengden på internett. Så når folk ikke får sett de siste bildene av middagene hos folk, strikkeoppskrifter de har sett før, møkkete barnebarn og det som pleier å være der, så er det mange som benytter andre tjenester som et tidsfordriv. Og når en så stor mengde av den totale trafikken på internett plutselig skal gå via andre tjenester i stede for så blir det problemer. Det blir litt som med drenering i gata der du bor. Under normale omstendigheter klarer dreneringen å ta unna alt regnvann og overvann. Men når det er flom er det for mye og dreneringen sliter - og flom kan være et faktum.

Ser og at noen nekter å tro at dette er «bare DNS» når det har vært så lenge nede. Det er ikke bare DNS i følge offisielle hold. Det er DNS som sliter fordi dirigeringen av trafikken internt hos FB mot andre samarbeidspartnere og leverandører ikke fungerer. BGP. DNS er hovedtjenesten som ikke fungerer som en følge av dette, men de opplever nok enorme problemer internt som en følge av at flere systemer ikke fungerer som de skal. De fleste øver på at enkelte sentrale tjenester går ned. Veldig få øver på at alt går ned og man får en komplett disaster recovery situasjon.

Og hadde det «bare vært DNS» så vil en uansett kunne oppleve ganske mange timer om ikke dager nedetid. Alt avhengig av hva problemet med DNS er. Men her er rotårsaken påstått å være BGP og det er ikke så veldig uvanlig at feil med BGP kan gi store konsekvenser over hele internettet. BGP er bygget på tillit og at den som jobber med det vet hva en gjør. Gjør en en feil her kan det som nevnt få store konsekvenser.

Jeg er litt irritert fordi jeg har en del info jeg skulle sendt til noen kontakter jeg har på FB, men jeg overlever. Og jeg tar ikke på meg aluminiumsfoliehatten enda. Kanskje i morgen. Om Kina innrømmer at dette er de som står bak. Da kommer vel Nettby opp igjen før det er middag tenker jeg :P

• Liker 1
Skrevet

nå fungerer det igjen! 😄

Skrevet
Lacuna skrev (25 minutter siden):

Nei

Anonymkode: bd6e8...526

Skrevet (endret)

Nå funker det. Æsj. 😾

Endret av parmanoia
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei

Anonymkode: bd6e8...526

jo

• Liker 1
Skrevet

Fortsatt noe rusk på siden. får ikke åpnet et spill jeg bruker å spille

Anonymkode: dd478...049

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortsatt noe rusk på siden. får ikke åpnet et spill jeg bruker å spille

Det kommer seg etterhvert. Systemet vil nok bruke litt tid før alt fungerer igjen :)

Skrevet
Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå):

Det kommer seg etterhvert. Systemet vil nok bruke litt tid før alt fungerer igjen :)

håper det

Skrevet
Traktorlesba96 skrev (1 time siden):

Det værste som kan skje oss enkeltmennesker som jeg kommer på i farta er de som har lagret kontoopplysninger. Jeg er sikkert en av de, men etter jeg fikk ny kort har jeg unngått å lagre kortet. 

og annen informasjon er personopplysninger som er lagret kan komme i feil hender. Jævlig skummelt for alle og kan ramme alle oss. 

får håpe det ikke er så ille 

Ikke dårlig poeng! Jeg flyttet penger over på en annen konto nå. Har også betalt noe via Facebook ads og andre tjenester. Mulig jeg er litt paranoid, men bedre å være på den sikre siden 🙈

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...